Eerste dag

Nederland, Haarlem

Vanmorgen al vroeg (6.50 uur) op pad om de vroege boot naar Texel te halen, voor een nachtje op het eiland!
We waren ruim oprijd voor de boot.
En wat hebben we een lol gehad… meeuwen voeren, echt erg leuk.
Van de boot af, en meteen maar even een stukkie verkennen, we moeten om 10.00 uur de fietsen op halen, maar het is 9 uur dus genoeg tijd.
Wat is het hier mooi zeg!
Om 10 uur bij de fietsenverhuur, en hop, meteen op weg naar Den burg om daar de escape tour te gaan starten.. het was een erg pittige dit keer, en we hebben hem helaas niet binnen de tijd gered, maar hij was wel erg leuk. Ook weer eens wat anders dat je hem op de fiets doet.
En wat waren we blij met onze elektrische fatbikes!!! Het stormde niet normaal.

Na het fietsen, even kijken wat we zouden gaan doen. Dit werd het museum Kaap Skil, een erg klein, maar leuk openlucht museum.
Helaas waren de ambachten enz. Allemaal niet bemand vandaag, maar verder was het wel leuk.

Daarna naar onze B&B… geen idee wat we moesten verwachten, maar het ziet er wel leuk uit, twee aparte kamers, met een gedeelde badkamer en ontbijt ruimte.
Een heel vriendelijke eigenaresse, en lekker praat graag.

De spullen op de kamers gelegd, en hup weer op pad. Even langs “de” kaasboerderij van Texel, maar dat viel heel erg tegen, en was heel duur. Wel een stukje schapen kaas meegenomen, want ja dat is natuurlijk wel iets Texels.

Doorgereden naar De Cocksdorp om even op het strand te gaan kijken en Jamie kon toen even lekker dedecteren, niet iets bijzonders gevonden, maar wel even heerlijk gelopen.

Toen op zoek naar een plek om te eten, er kwam van alles voorbij van pizza, tot vlees tot pannenkoek enz. Ik kwam op Google iets tegen, zag er leuk uit, dus hup daar heen… helaas geen plek en de keuken ging om 20.00 dicht.
Nog even verder zoeken, en dan toch pannenkoeken.
Ziet er goed uit, we moeten wel even een half uurtje wachten voor er een plekje is, maar dat komt goed.
Mooi even tijd om deze Pindat te schrijven.

Wat hebben we al een ontzettend leuke dag gehad, en genoten van de zon.

Na echt net een half uur mogen we naar binnen om te eten, en we hebben nu echt wel trek (19.30) hadden we snel besloten wat we wilde… tess en ik een jutterspannenkoek en Jamie en Marc een Texel pannenkoek.
Ze waren heerlijk. Daarna allemaal nog een ijsje en hop naar de kamers.

We zijn allemaal erg moe.
Tess gaat nog even in bad en Marc en ik gaan nog even afdouchen.
Om 22.00 liggen we allemaal in bed. De een slaapt bijna direct, de ander gaat nog even YouTube kijken, Marc en ik kijken nog even lekker op onze telefoon of iPad, en gaan ook zeker niet laat slapen.

Op naar morgen weer zo’n leuke dag