London sightseeing day 1

Verenigd Koninkrijk, Londen

Vanmorgen was het vroeg weer dag, om 7 uur ging de wekker.
Heel even blijven liggen, maar om half 8 waren we wel al uit bed, en we gingen vroeg eten, wel lekker buiten.
Na het eten even de boel op ruimen en toen snel in de auto om op tijd b8j het station te zijn.

Dit is gelukt, en we waren ruim op tijd.
Opa en oma belde ook nog even op om me te feliciteren.

De trein ging erg snel, en om 10.30 waren we op St. Pancras station, waar we meteen even underground kaarten hebben geregeld voor de rest van de week.

Daarna onze wandeling begonnen bij platform 9 3/4.
Geen foto gemaakt, maar wel even in de winkel gekeken.

Het eerste stuk van de wandeling vond ik zelf niet super interessant, maar dat we eenmaal in Soho/ Chinatown en Carnabystreet aan kwamen werd het leuker.
Om 12.12 gingen we lunchen in een parkje in Soho. De Engelse bevolking doet dat ook, dus het was best druk, maar wel leuk.

Daarna was het zoeken naar een winkeltje met Harry Potter spullen. Het eerste adres klopte niet, gelukkig hadden we nog een ander adres, en dat klopte wel.

Toen de route weer deels opgepakt, maar ook snel weer verlaten om op Carnebystreet even de NBA store te bekijken.

Daarna weer de route opgepakt en toen kwamen we bij de echt toeristische plekken,Buckingham palace, travalgar square, Piccadilly Circus, Big Ben en Westminster Abby.

Inmiddels was het wel al een uur of 5, dus de route hebben we maar een beetje ingekort, en we besloten om het voor vandaag er bij te laten.
Toch nog even op de kaart gekeken, en nog 1 plekje van de Harry Potter route te bezoeken, maar dat doen we dan wel met de underground.
Ook hier moesten we even zoeken, maar wel gevonden.

Daarna richting Leicestersquare, om te eten en de M&m winkel te bekijken.

Daarna richting de trein.
We hebben zo’n 15,98 km gelopen… dus een fiks wandelingetje 🚶

Het is nu kwart voor 10 en ik zit dit in de trein te tikken.
Het was een leuke maar vermoeiende dag, dus straks lekker naar bed.

Inmiddels is het 22.39 en hangen we allemaal in bed.