Dag 2

Verenigd Koninkrijk, Londen

Na een goede nacht slapen (we gingen om ongeveer 10 uur slapen, en verder zo rond half 8 weer goed wakker), net een lekker ontbijten gegeten. Zeker beter als we van te voren hadden verwacht. Oja vlak voor dat we zouden gaan ontbijten hadden we nog brandalarm.... gelukkig was er niks aan de hand, en had Marc al gelezen dat dat hier wel vaker het geval was, dus waren we ook niet echt in paniek.
Nu weer even op de kamer, en dan gaan we zo weer op pad.
Kijken wat we vandaag allemaal gaan zien, en hoeveel we gaan lopen 😉

Om 9.49 uur zijn we na even zoeken aangekomen op perron 9 3/4.
Na bijna een uur in de rij gestaan te hebben, eindelijk aan de beurt voor de foto. Erg grappig, en daarna de Harry Potter winkel in. Wat een gave dingen, maar ook heel erg duur... wel een kleinigheidje voor de kids gekocht.
Toen snel naar buiten, want het is tijd voor de sinterklaas intocht. Helaas geen heel goed ontvangst op de telefoon, maar we hebben hem aan zien komen.

11.30 uur op weg naar de Big Ben, dit zou ongeveer een uurtje lopen zijn. We hebben heerlijk gewandeld. En tussendoor ff lekker ananas gehaald en wat drinken.
12.25 uur ff in het zonnetje aan de thames lekker de gekochte ananas eten, met uitzicht op The London eye en The Big Ben.
Na een kwartiertje weer doorgelopen, en voor we het wisten waren we bij The Big Ben. Alleen stond deze helaas in de steigers, dus was er niet veel van te zien.
Dan maar naar Westminster Abbey.... nou pech hebben die konden we niet meer in, dat was tot 13:00 uur en jawel het was 13:01uur.
Nog wel even rond gekeken en “genoten” van de klokken van de Abbey.
Nadat we wat rond gezocht hadden naar een wc zijn we opzoek gegaan naar Covent Garden. (de tijden weet ik niet meer zo)
Weer een heerlijke wandeling, dit maal door Chinatown. Heerlijk gesnuffeld in Covent Garden, genoten van een maccron die we aangeboden kregen van een patteserie.
Tja toen weer terug naar Oxfordstreet, want de Disneystore had een speciaal event voor Mickey 90 jaar! Nou dat wilde we nu we de kans hadden wel meemaken.
Dit viel heel erg tegen, maar goed we hebben lekker Oxfordstreet nog een keer doorgelopen, en vandaar uit, weer terug maar het hotel.

19.00 uur, we zijn weer terug in het hotel.
Inmiddels alweer 16km gelopen, maar wel weer genoten.
Het weer was vandaag ook veel beter. Hoewel, meer koude wind, maar wel de hele dag de zon!
Heel even chillen nog en het Sinterklaasjournaal kijken en dan op weg naar de pub om te eten.

20.15 uur we zijn bij The monkey puzzle, een pub 5 minuten lopen van het hotel.
Marc had zin in echte Engelse fish and chips, dus die had dat, en ik een heerlijke salade. Het is wel een grappige ervaring hoor, eten in The pub... ze zaten om ons heen rugby te kijken en bier te drinken enz... na het eten nog even heerlijk blijven hangen.