Naar huis

Oostenrijk, Greimerstraße

,Vanmorgen om half 6 wakker door het overbuurjongetje...nou ja dat hummeltje kan er weinig aan doen, zijn ouders denken dat ze n een huisje zitten en houden totaal geen rekening met dat ze in een tent zotten, en praten op gewoon volume tegen hem.
Doordat we op tijd op wilde, kan ik niet echt meer de slaap vatten en om 7 uur houdt ik het voor gezien, en ga ik mijn bed uit om broodjes te maken.
Ondertussen komt ook Marc zijn bed uit en de kids volgen niet veel later, met zijn alle pakken we alle laatste spullen in en ruimen we de tent netjes op, nog even dweilen enz...
Als dat gedaan is dan halen de kids broodjes en wat lekkers, dat wordt een croissant en een milka muffin.
Deze eten we nog lekker op ons gemakje op en dan de laatste spullen afwassen en wachten op Lilly, die de tent komt controleren of we hem netjes achter gelaten hebben.
Nou ja das natuurlijk het geval.
Dan hup de auto in en om 9.55 uur rijden we van de camping weg ( met een km stand van 2519km)
Tess is erg verdrietig, en ook Jamie vind het niet leuk (wij ook niet, maar nu alles ingepakt is wil ik ook wel weer naar huis, maar de vakantie had best nog langer mogen duren).

We rijden nog door een heel mooi stuk Oostenrijk, om 10.45 uur moeten we €6,00 tol betalen voor de Taurntunnel, wat ook meteen onze langste tunnel is van 6,765km.
Dan om 11.55 gaan we alweer de grens met Duitsland over en peten we het land waar we inmiddels allemaal verliefd op zijn achter ons laten. We hebben dan na de Taurntunnel nog 9 tunnels gehad.

Zo rond kwart over 12 begint het te regenen, en dat doet het nu nog steeds (17.08 uur).

Om 12.45 uur gaan we voor de eerste keer stoppen, om te plassen en even koffie te drinken.
Om 13.30 uur rijden we weer verder.
Het gaat voorspoedig, op de regen en de files na dan...
Best veel langzaamrijdend en stilstaand verkeer door alle wegwerkzaamheden.
En ook het weer werkt niet mee, alleen maar regen, dus ook stoppen hebben we niet meer gedaan.
Hoewel het nu wel tijd wordt...
Nog 5 uur rijden en dan zijn we weer thuis, Als het allemaal gaat zo als het moet...

Om 17.30 eindelijk stoppen, om te tanken, en wat te gaan eten, en natuurlijk de benen te strekken.
We hebben nu 607,6km gereden. 6 uur 56 minuten.

We hebben even lekker gegeten en gek gedaan, zodat we nu weer lekker verder kunnen.
Het is nu 18.35 uur en gaan weer rijden, nog 4.51 uur te gaan!
En zowaar het is droog.
Hopelijk niet te veel files nu nog en gewoon lekker doorrijden.

Op het moment van schrijven denkt een Belg dat hij door ons heen kan, maar gelukkig heeft Marc alles onder controle...

22.22 uur we zijn weer in Nederland!
23.38 we zijn weer thuis!!!!
Na 1151,4 km gereden te hebben!
In 11 uur en 59 minuten rijden.

Totale vakantie hebben we 3670.5km gereden in 47 uur en 50 minuten.