Camping dag

Frankrijk, Pommeuse

Vandaag een officiële campingdag, we beginnen met redelijk uitslapen, tenminste ik ben rond half 9 wakker en ga rond 9 uur sporten en dan moeten de kids nog wakker worden.
Maar Tess wilde naar de kidsclub, en moest om 10 uur daar zijn, dus die is snel gaan wassen en poetsen en heeft toen in haar eentje een broodje gegeten terwijl ik aan het douchen was.
Na mijn douchen zijn we met zijn 3e gaan eten, wat best apart was. Na de onvermijdelijke afwas gaat Jamie Tess even opzoeken voor de gezelligheid, maar dan belt hij op dat hij haar niet kan vinden.....hij komt terug naar de tent, en dan gaan Marc en Jamie op zoek en ik blijf bij de tent voor als ze hier heen komt.
Ze blijkt gewoon bij de kidsclub te zijn met haar vriendinnetje Elena. Dit is dikke mik en ze blijft de rest van de dag met haar spelen. We moeten nog wel even boodschappen doen, maar ze mag bij Elena blijven en Jamie blijft ook op de camping.
Als we terug zijn wil Tess nog steeds blijven spelen, en de ouders van Elena vinden het niet erg, dus besluiten wij om met Jamie beneden in het dorp te gaan basketballen... Dit was erg leuk en ook nog best zwaar, want ach ja je wilt een opdonder van 10 toch niet laten winnen?
Na ruim een uur weer terug naar boven lopen, pittig klimmetje, maar ach wel lekker een stukkie gelopen. Op de camping ging Jamie meteen zwemmen en Marc en ik bleven even relaxen bij de tent, en ondertussen ook vast de courgetteesoep gemaakt, mbv de staafmixer van de buren 🙃.
Daarna ook maar even naar het zwembad, waar we Tess ook weer tegen komen. Zij was nog steeds heerlijk aan het spelen.
Om een uurtje of kwart over 5 weer naar de tent, en even lekker een stukje kaas en worst en wat drinken, dan snel douchen zodat Tess naar de mini-disco kon. Na de disco snel eten maken en aan tafel... De soep met de quessedias waren weer lekker, alleen Tess dacht dat haar nieuwe jurkje ook mee wilde eten, dus die moest ik nog wassen, want ze wil hem morgen weer aan.... Marc en Jamie aan de afwas en Tess met Elena een spelletje UNO spelen.
Terug gekomen van de was hebben Marc en ik samen met de meiden nog een spelletje gedaan. Nu ligt Tess lekker op bed en Jamie drinkt nog even een koppie thee met ons en gaat dan ook zo naar zijn bedje.