Dinsdag 9 aug

België, Florenville

Gisteren avond was het niet helder, maar daardoor wel iets warmer, we hebben tot half 12 lekker buiten gezeten.
Vanmorgen om 8 uur weer wakker, en meteen weer aan het sporten, daarna douchen en weer heerlijk in het zonnetje ontbeten. De kids zijn na het eten weer lekker gaan spelen, toen Tess terug kwam, hadden we weer even een akkefietje met Tess. Ze had een stukje van haar staart afgeknipt. Uiteindelijk viel het wel mee, maar het leek wel best erg.
Toen haar haar weer gedaan was, gingen we opweg naar de brouwerij van Orval.
Wat een indrukwekkend gebouw is dat! Alleen binnen viel het een beetje tegen, we hebben niks van de brouwerij en de nieuwe abdij van binnen gezien, maar alleen de ruïne van het oude gedeelte.
Op zich begrijpelijk, want de abdij is nog volledig in gebruik met monniken en mensen die in retraite zijn.
Marc heeft natuurlijk wel lekker bier en abdijkaas meegenomen.
Terug op de camping was het alweer snel tijd om eten te gaan maken, maar eerst even een lekker kaasplankje. ( abdijkaas, brandnetelkaas en heel lekkere oude kaas).
Daarna aan het snijwerk begonnen, aubergine, courgette, paprika, tomaat en bosui.
Lekker met gehakt en verse pasta, ons eigen vakantie prutje.
Na het eten wat met Tess nog even problemen gaf, is Tess naar voren gegaan voor Tippy en flora en de mini disco. En nu is ze nog lekker aan het spelen. Jamie is met Marc nog even wezen kijken bij de buurman, die is bij de vismeren aan het vissen.
Ze zijn net terug, en Jamie is meteen gaan spelen met zijn vriendje. Hij kwam snel terug, want Marc moest komen helpen bij het kampvuur.
Ik ben bang dat het vanavond een vroegertje gaat worden met naar bed gaan, want het is nu al behoorlijk fris. (20:50).