Strand

Frankrijk, Pontorson

Vanmorgen even lekker gedoucht, ik had mijn lange broek aan gedaan, maar die had ik bij de tent al snel weer uit gedaan, was toch iets warmer als gedacht.
Iedereen lekker in zijn eigen tempo op gestaan, en toch redelijk op tijd vertrokken naar de Brits-Amerikaanse begraafplaats.

Deze was iets lastiger te vinden als de andere begraafplaatsen, maar ook wel weer erg mooi….
Als je er dan bij stil staat hoeveel doden er zijn gevallen… en dan het gesprek met Tess over wat er nu in de Oekraïne gebeurt, is eigenlijk wel heel mooi.

Hierna zouden we naar St. Malo gaan, dit was toch nog wel een uur rijden, maar dat was het meer dan waard, wat was dat mooi en gaaf.
Het is een oude ommuurde stad, die aan zee ligt, maar waar het eb en vloed verschil echt heel groot is.
Eigenlijk wat ik ook bij St. Mont Michel verwacht had.
We kwamen er aan rond 1 uur en toen was het laag water. Zo rond half 7 zou het hoog water zijn, en we besloten dan ook al snel om te blijven totdat het hoog water was.
We zijn de hele stadsmuur overgelopen, en het was zo gaaf, een heel stuk langs de kust, en eigenlijk weinig naar het binnenland.
Deze muur was ook al gebouwd in de 15e eeuw. En dan nog zo goed bewaard gebleven.

Na de muur rond gelopen te hebben, en ons verbaasd te hebben over de mooie standen, en zwembad in zee, en de sterkte van de muur, zijn we in de binnenstad een broodje gaan halen om die op het strand op te eten, want als je dan toch bij het strand bent, moet je ook even lekker genieten van het zand tussen je tenen.

Nou echt genieten was het niet, want ik werd aangevallen door een meeuw, die pakte gewoon een broodje uit mijn hand, en man daar voor het gemak ook mijn vinger maar bij mee.
Gelukkig niet stuk, maar het deed wel veel pijn.
We besloten om snel ons broodje te eten en richting zee te gaan, om even te voelen.
Het was best wel heel koud, maar als je even stond viel dat ook wel weer mee.

Toen even het stadje in, erg toeristisch maar wel leuk.
Ondertussen is het water al een stuk hoger gekomen, want ons eigenlijk al verbaasd, maar over ongeveer 2 uur is het pas echt hoog, dus we kuieren nog even door, kijken het en der, en kopen een erg lekkere kakel verse beignet, en Tess een wafel.

Ook bezoeken we de kerk nog even, en de zon door de glas in lood ramen geeft een erg mooi effect.

Dan besluiten we weer naar de muur te lopen om op dezelfde plekken als vanmiddag nu opnieuw een foto te maken.
Je weet niet wat je ziet, wat een verschil, hoe gaaf is dat.

Om een uur of kwart over 7 gaan we richting camping, maar we moeten nog wel even boodschappen doen voor het avond eten.
Dat was nog even lastig om een supermarkt te vinden, maar het lukte, het werd een Hyper Cora, en inderdaad, deze was echt hyper.

Om kwart voor 9 terug op de camping, heel huids en wel, want ik had het laatste stuk gereden.
Snel koken, en eten.
Na het eten waren we eigenlijk allemaal best wel heel moe.
Tess ik nemen nog een gezichtmaskertje, en als die klaar is gaan we weer gezellig met zijn alle poetsen en richting onze bedden.
Jamie geeft nu toch ook wel aan dat hij een beetje privacy mist, en even lekker op zich zelf wil zijn.
En dat snappen we allemaal wel, dus ieder voor zich nog even lekker chillen.

Morgen alweer onze laatste dag hier… helaas.

En jeetje wat heb ik de zon in mijn hoofd.
Heel warm was het niet vandaag, een graad of 18-20, maar wel zonnig, dus echt genoten.