Eerste dag Terwolde

Nederland, Voorst

Vanmorgen om een uurtje of half 10 vertrokken richting Terwolde, voor het 3e vakantieadres.
We zijn via de Mac Donalds gegaan, wat we eigenlijk vorige week maandag zouden doen. Even lekker ontbeten, en daarna zijn we eerst opzoek gegaan naar een camping winkel.... we wisten dat er bij dit huisje geen echt lekkere stoelen zijn, en dat missen we ook vaak als we een huur tent hebben, dus, we gingen opzoek naar inklapstoeltjes, die ook nog eens lekker zitten...

De eerste kampeer winkel had wel wat staan, maar we hadden er nog een in de buurt gezien, dus die ook maar even bekijken, en we mochten toch pas om 16.00 uur de camping op, dus tijd zat.
De volgende camping winkel had wel de stoelen, die we zochten, maar nog maar 1, dus ja dat schoot ook niet echt op.
Dan was er nog een kampeer winkel dicht bij de camping, dus die richting dan maar op. Oh deze had helemaal niks, en toen kreeg Marc het idee, om bij de anwb te kijken... daar hadden ze online stoelen die wel heel erg in de buurt kwamen van wat wij wilde.
Dus hup in de auto en op naar Deventer.
Uit de auto moesten we eigenlijk wel alle vier heel erg plassen, helaas was er niet zo snel een plek om te plassen, dus zijn we maar bij een dicht restaurant gaan kijken, en gelukkig mochten we daar even plassen.
Toen door naar de ANWB winkel, en hopen dat ze daar die stoelen hadden.... en jawoord, nog precies twee, en lekker klein op te vouwen, zodat ze ook thuis, lekker mee naar het stand of de Molenplas enz mee kunnen, en ook nog eens een stukkie voordeliger als die van de campingwinkel.

Toen nog even heerlijk door Deventer geslenterd, wat we nu hebben gezien, is het een erg leuke en oude stad.
Om even rond 4 uur zijn we naar de camping gegaan.
Daar gekomen, leek de boerin erg nors, maar later viel dat erg mee.

Het blokhutje, is echt wel klein, maar wel heel knus.
Na het uitpakken, en de kids even lekker op de camping geskelterd te hebben, zijn we een stukje gaan lopen richting de IJssel.
Jamie had zijn metaaldetector mee, en hij vond zo waar ook nog iets, een koppeling van iets en een , we denken, een kogel.
We bleken wel op een land van een boer te lopen, alleen hadden we dat niet helemaal door, we zagen geen koeien of wat dan ook, dus nou ja dan maar door lopen..... tot dat we bijna bij het hek waren, en er ineens een stuk of 5 paarden aan kwamen galopperen.... oeps... gelukkig waren we op tijd onder het hel door.

Nog even door naar de IJssel, maar daar was niet zo veel te detecten, en de zon ging al een beetje achter de wolken, dus het werd ook al wat frisser, dus we gingen, nu over het echte, pad terug naar de hut.

Ik heb even sla gemaakt, en we hadden worstjes mee, die even opgebakken en op een broodje.

Na het eten was het inmiddels al weer 9 uur, nog even een spelletje gedaan, en toen is Tess naar haar bedje gegaan.

Wij zitten nu ( bijna 11 uur)nog lekker buiten... wel met een dekentje om ons heen.

En wat is hier stil, op een heleboel krekels na dan.

Ben benieuwd hoe we slapen.