Onze eerste hele dag

Oostenrijk, Peterdorf

Zo na een lekkere nacht slaap vanmorgen om een uurtje of 8 opgestaan.
Het was nog wel wat frisjes, en het gras erg vochtig, maar dat kwam al snel goed, we hebben dan ook lekker buiten gegeten, met een vestje aan, maar goed te doen.
Na het ontbijten was het wachten tot de overburen zouden vertrekken, zodat wij konden switchen.
Om een uurtje of half 11 konden we beginnen.
Eigenlijk ging het heel vlot, Marc en Jamie waren haalde alles uit de tent, en ik ruimde de tent weer in.
Na een uurtje was het alweer klaar en hebben we nu een tent die naar onze zin is.
De zon hebben we wel gezien, maar heel erg heeft hij niet geschenen. Wel was de temperatuur erg lekker.
Na het verhuizen zijn we boodschappen gaan doen in Murau, daar zitten iets grotere supermarkten, als hier in het dorp.
Bij de Lidle hebben we eigenlijk bijna alles gevonden, dus dat scheelde, toen weer lekker terug naar de camping.
Ik heb alvast de salade voor vanavond gemaakt en de kids zijn lekker gaan zwemmen.
Ook zijn we even lekker wezen kijken wat we deze vakantie allemaal nog willen doen.... en tja, er is meer te doen dan we tijd hebben, dus dat wordt nog even puzzelen, maar wel hebben we besloten om morgen naar een waterval in de buurt te gaan en daar te gaan wandelen. We zijn erg benieuwd.
De bergen rechts van ons beginnen dan wel te verdwijnen in de wolken... zal er een bui aan komen?
Om een uur of half 5 gaat Marc de bbq aansteken, want we hebben spareribs voor op de bbq en die moeten wel even een tijdje.
Tess heeft het intussen erg naar haar zin met het buurmeisje, Sara.
De spareribs waren goed gelukt, en we hebben heerlijk gegeten, de bergen worden steeds minder goed te zien, en toen we gingen afwassen, begin het te spetteren, niet lang daarna, ging het los, en hoorde we het ook donderen in de verte.
Er waren 2 klappen erg dichtbij, maar eigenlijk was het daarna ook weer over.
Toen was het disco tijd voor Tess. Alleen vlak daarvoor knalde tess met haar been tegen de bbq van de buren. Het leek mee te vallen, dus op naar de disco.
Daarna nog heel even spelen, en toen was het douche tijd. Vlak voor het douchen bleek Tess haar been toch wel verbrand te zijn... nog geen echte blaren dus maar even afwachten, gelukkig had ik nog brandwonden gaasjes mee, dus na het douchen, die er maar op.
Nu nog even een theetje voor Tess en dan gaat ze lekker slapen.
Jamie is ook net terug van de activiteit, dat was leuk zei hij.
Hij gaat nu met Marc even douchen.

Oja Tess heeft ook nog geknuffeld met de diertjes op het kinderboerderijtje hier.
En dat Marc net ons gordijn opzij haalde kwam er een enorme pad te voorschrijf... gatverdamme! Dus maar snel terug naar buiten gedaan.