Jamie 16 jaar!!!

Frankrijk, Champigny-sur-Marne

Vanmorgen was het voor Marc redelijk op tijd zijn bed uit om een taartje te halen bij de lokale patterserie.
Hij is door ons raam naar buiten gegaan, omdat de kids nog heerlijk lagen te slapen.
Uit eindelijk werden ze wakker toen Marc al weer terug was.

Even wakker worden, en dan ontbijten, met als verrassing de taart en nog wat cadeautjes.
Helaas was dit wel binnen, want het regende al de hele nacht en vanmorgen nog steeds.
Na het ontbijt was het snel aankleden en opweg naar Disney, wel onderweg nog even boodschappen doen, we dachten dit te doen bij de Super U, maar helaas hadden ze hier geen brood, dus dan toch ook maar door naar de Lidl.

Hierdoor werd onze planning wel in de war geschopt, maar echt lekker weer was het toch nog niet.
Uit eindelijk waren we rond 12.15 in het park, Jamie liep met een mooi button op, zodat hij door iedereen gefeliciteerd zou worden.
We wilde beginnen met Indiana Jones, dus hup hup die kant op.
Onderweg werden we weer opgehouden, door een fotomoment, met Pocahontas.
Marc en Jamie waren toen een tijdslot aan het halen voor Big Thunder Mountain.
We hadden bijna een uur om Indiana te doen, dus we gingen lekker op weg, Marc had geen zin, dus die bleef bij de tassen.
Na ruim een half uur in de rij hebben gestaan ( terwijl ze zeiden 20 minuten) zaten we eindelijk in het karretje, en toen moesten we er uit. De baan was stuk, nou lekker dan weer. (We kregen wel een kaartje om zodra hij weer open was meteen aan de beurt te zijn) Ondertussen hadden we onze tijd gemist voor Big Thunder, maar toch maar er heen gelopen.
Onderwijl vertelde Marc dat hij had gehoord dat het park maar tot 21.30 open zou zijn, vanwege alle rellen in Frankrijk, en daardoor ook geen eind show had.
Zo dat was wel even een domper, want die hadden we speciaal voor onze laatste avond bewaard.
Nou niet dus.
Dit was wel even een dingetje, de hele dag “aanpassen”.
Gelukkig mochten we Big Thunder wel in ookal waren we wat later dan onze gegeven tijd.

Jamie wilde graag Pirates nog doen, dus daar heen. Deze rij was heel lang, dus een tijdslot gehaald.
In de tussentijd, maar even geplast en voor Jamie een herinnering gekocht, ook Tess heeft haar Stitch beeldje gekocht.
Voor ons zelf hebben we een heel mooi schaak/dam/backgammon/domino/ kaart en yatchee spel gekocht.
Daarna was het toch weer rennen voor Pirates, maar daar aangekomen, moesten we lang wachten, en ook deed de fotopass het niet, maar goed, we kregen door dat Indiana weer open was, dus ik ben met de kids daar heen gegaan en Marc is naar de auto gegaan om alle spullen weg te brengen
We zouden elkaar zien bij Hyper space.
Nou dit kwam helemaal goed, na de Indiana, zijn we met zijn drieën lekker daarheen gelopen, een tijdslot gehaald en in het zonnetje gaan zitten.
We moesten wel opschieten, want we moesten om half 6 in Studio’s zijn voor de verrassing voor Jamie.
Dus hup uit de achtbaan, snel de foto halen, en op looppas naar studio’s.
Ik had daar PYM kitschen gereserveerd. (Ik had in het begin van onze jaarkaart al beloofd dat als het zou lukken we daar een keer zouden gaan eten, maar eigenlijk is deze altijd vol, en moet je twee maanden van te voren reserveren, maar nu had ik een week of 4 geleden geluk) Dit is een thema restaurant, waar sommige dingen heel groot, maar andere dingen weer heel klein zijn.
Jamie vond het erg leuk, en we hebben ook heerlijk zitten eten.

De planning was eigenlijk dat we langer de tijd hadden in studio’s of anders ingedeeld, want Jamie wilde ook nog heel graag in de Tower of Terror.
Helaas had hij daar na het eten geen zin meer in, of eigenlijk was hij bang dat het eten er weer uit zou komen.

Tess en Ik zijn nog wel in The Web en de Flight force geweest, maar toen was het echt tijd om te gaan. Het was kwart voor 9 en we hadden geen zin om met de grote meute het park uit te moeten, dus nog even de winkels in het park door, en naar Village, maar toen was het echt tijd om voorlopig weer afscheid te nemen van dit super leuke park!

Misschien over 5 jaar weer een jaarkaart?

Terug in de airbnb, alvast de tassen gepakt en wat in en opgeruimd, zodat we morgen lekker op ons gemak kunnen opstaan, en kunnen eten voordat we om 11 uur weer naar Nederland moeten vertrekken…