Chateau Fougères

Frankrijk, Pontorson

Vanmorgen ging om half 9 de wekker, omdat we een beetje op tijd, maar toch ook relax op wilde staan.
Het werd even na 9 dat we op stonden, toen lekker rustig aan, poetsen wassen enz..
Uiteindelijk gingen we rond half 11 weg richting het kasteel, dit werd wel met een omweg gedaan, want we wilde eerst de £-en van de kids wilde wisselen, en we moesten nog ontbijt en lunch halen, en op zoek naar een Apple Watch voor Marc….
De £-en is niet gelukt, geen bank of postkantoor wilde wisselen, dus dan maar door voor ontbijt en lunch naar de lidle, en daarna door naar Fourèges, eerst naar de Darty, maar daar hadden ze niks, toen bij de E L’clerc voor een horloge, ook hier hadden ze niet degene die Marc wilde, dus helaas nog even door met een stukkend horloge.

Om een uur of 13 waren we bij het Chateau, vanaf de buitenkant al gigantisch.
Wel veel steile weggetjes moeten lopen, maar bij het kasteel aangekomen was het zeker de moeite waard.
Erg mooi bewaard gebleven, de buitenmuren stonden allemaal nog incl de torens, en je kon ook alle torens goed in.
Alleen was alles in het Frans, wat wel jammer was.
We hebben er zeker meer dan twee uur rond gelopen.
Op de site stonden ook middeleeuwse straatjes, ( die verwachte ik bij /in het kasteel, )maar dat was dus niet het geval…
Deze straatjes waren er wel, maar in de stad zelf, waar we ook naar toe gelopen zijn, maar deze waren niet bijzonder.

Om een uur of half 5 reden we weer op weg naar de camping, Marc wilde toch ook nog kijken bij de L’clerc, waar we van de week waren, dus even een stukje doorrijden.
En ja hoor, daar vond hij een nieuw horloge, dus weer helemaal happy.
Ook meteen even avond eten gehaald, het wordt pasta met aubergine 🍆, courgettes, paprika 🫑, gehakt balletjes, en pasta saus.

Het was wel weer even een beetje behelpen op het elektrische plaatje wat we hebben, maar het was heerlijk!!!

Daarna nog even een spelletje met de kids gespeeld, met een beker warme chocolademelk, want de temperatuur is erg gedaald.
Vanmorgen al een stuk kouder, en overdag ook, wel nog wat zon, maar zodra deze weg was, was het fris.
Helaas is de rest van onze vakantie, de voorspelling van het weer net zoiets als vandaag of meer regen.

We gaan het zien, morgen voorspeld niet veel goeds.