Zaterag 13 Aug

Frankrijk, Fermont

Gisteren avond nog even vallende sterren gekeken, en Marc heeft er 4 gezien, ik 1 en Jasper geen 1.
Gelukkig was het niet heel koud vannacht, en hebben we goed kunnen slapen. Om half 9 was het weer sporttijd, en de zon deed al aardig zijn best.
Vanmorgen even snel boodschapjes gedaan in het dorp, en daarna heerlijk in het zonnetje zitten relaxen.
Om een uurtje of 1 gingen we op naar Fort Fermont. Dit is een bunker die in de tweede wereld oorlog is gebruikt. We gingen met een heel enge lift naar 19 meter onder de grond. Daar was een heel gangen stelsel. Ik voelde me niet heel erg op me gemak, maar het was wel heel interessant. De gids was niet te verstaan, want hij sprak alleen Frans. We hadden we een boekje met daarin een Nederlandse beschrijving.
We gingen ook nog met een treintje door het gangenstelsel.
Ik was heel blij dat we weer buiten stonden, en boven op de bunker waren.
Het enige was wel dat we ook weer met het treintje en de liften terug moesten. Ook moesten we door een hele lange gang die niet heel breed was en heel laag, had het idee dat het steeds smaller en lager werd, dat was niet zo hoor.
Na twee uur was de rondleiding over en hebben we nog even in een bijgelegen museum gekeken.
Toen naar de lang verwachte Dunkin' Donuts. Heerlijk een donut gegeten.
Inmiddels was het etend tijd en zijn we via de plaatselijke snackbar gereden en heeft Jasper ons getrakteerd op echte Vlaamse frieten en een hamburger.
Deze hebben we op de camping op gegeten. De patat was echt heel veel en niet super lekker, de hamburger was daar en tegen wel erg lekker.
De kids daarna nog even heerlijk spelen, en om 21.00 uur hebben we ze op gepikt uit de speeltuin. Tess is zich nu aan het klaarmaken voor bed en Jamie is, tot onze verbazing, bij de nieuwe buren een spelletje aan het spelen. Hij ging zelf vragen of hij mee mocht doen...
Het is nu nog niet super koud, dus ben benieuwd wat de rest van de avond ons brengt.

Was een cool uitje!

lauras.reisblog 2016-08-13 21:44:39

Klinkt wel heel erg spannend. Super dat de kids zich ook zo goed vermaken!