dag 1 op naar Engeland

Verenigd Koninkrijk, Gravesend

Het is 4:20 als ik weg rij, op naar Duinkerken. Ik zou het eerste uurtje rijden, maar dat worden er 2,5, omdat er. In België 🇧🇪 geen eerdere stop mogelijkheden waren.

We rijden om 5.53 uur België in en om 7.10 uur, is er dus pas een parkeerplaats…. Eindelijk wisselen 🤪. En plassen.
Ik moet zeggen het rijden ging best goed, paar kleine dingetjes die ik wel eng vond, of die even niet echt goed gingen, maar ben best een beetje trots op mezelf.

Om 7.15 rijden we weer verder, en nu zit Marc weer achter het stuur.
Nog ongeveer 3 kwartier en dan zijn we bij de boot.

Om 7.37 uur rijden we Frankrijk 🇫🇷 binnen.

Om 8.42 uur zijn we alle douane checks ( 4 stuks, 1x boardings passes, de Franse douane, en dan de Engelse douane, en daarna nog een auto controle… de klep moest open en dan ook nog onze trekhaak koffer) door en kunnen we aan sluiten om de boot op te rijden.

Na het parkeren op de boot, even plassen en de boot verkennen… snel naar buiten om te kijken hoe we afvaren.
Eigenlijk snel na het afvaren weer naar binnen want het is koud… binnen lekker een full English breakkie gegeten.
Even in de taxfree shop gekeken, maar heel veel was er niet. Toen maar weer naar buiten, want de eerste krijtrotsen zijn al te zien.
Het is nog steeds niet echt lekker warm buiten, en soms wat spetters, maar wat is het gaaf om te zien hoe de rotsen steeds dichterbij komen.
Ook heel wat foto’s gemaakt.
Om 11.25 Engelse tijd zitten we weer in de auto.
Nu is het wachten tot we de boot af mogen.

Om ongeveer half 1 zijn we bij de outlet van Asford.
Dit blijkt best een grote outlet te zijn, we zien best wat leuke dingen.
Ik heb al vast een vervroegd verjaardagscadeau gekregen, Nike Jordan schoenen, echt heel vet.
Na de outlet nog even de supermarkt in om iets als avond maaltijd te eten.
Dit werd salade met een kippetje.
Om ongeveer kwart over 3 rijden we richting Gravesend.

Het eerste stuk snelweg rijden ging Marc erg goed af, dus dat scheelde een hoop, het tweede gedeelte was op sommige stukjes wel even lastig, vooral in het plaatsje zelf, maar we zijn heelhuids aangekomen.

Onze host mailt dat hij er nog niet zal zijn, maar we mogen wel vast naar de caravan.
We zijn er om even over 4.

De caravan valt eigenlijk wel tegen, kleiner, en ouder dan bedacht, dus we moeten allemaal even een “teleurstelling” weg slikken, en even kijken hoe we alles gaan organiseren, maar als we alles een beetje op de rit is, en onze host Leon, de bedden heeft gedaan, is de teleurstelling wel weer verdwenen, en gaan we er gewoon het beste van maken.

Het zonnetje schijnt, dus we eten buiten lekker de salade, en dan gaan we binnen nog even een filmpje kijken.
We zijn allemaal best heel moe, dus om 21.00 besluiten we allemaal lekker te gaan liggen. Nog even wat lezen of chillen op de iPad, en dan lekker (hopelijk) slapen, om morgen de omgeving te verkennen.