Vrijdag 4 nov

Italië, Milano

Vanmorgen was het eindelijk zover, ons gewonnen trip gaat nu echt beginnen.
We gaan om half 7 weg om naar Schiphol te gaan, om daar met het vliegtuig naar Milaan te vliegen.
Om half 10 vliegen we, en we hebben een heel goede vlucht van ongeveer ander half uur.
Mooie bergen met sneeuw gezien en een heel rustige landing, om even na 11 uur hadden we weer grond onder ons voeten en toen heel snel naar de wc want ik moest heel nodig. Daarna het autoverhuur bedrijf gebeld, om te horen welk busje we moesten hebben om bij onze auto te komen. Helaas moesten we vrij lang wachten op dit busje, om half 1 waren we dan eindelijk bij onze auto, een FIAT 500!
Toen op naar het hotel, daar waren we met ongeveer een half uur, ff inchecken en hup naar de kamer, daar even lekker een beetje geschillen en wachten tot de telefoons opgeladen waren.
De beste manier om naar het centrum te komen was met een heel grappig oud trammetje, en dan 24 haltes verder.
Dat was nog even een dingetje, maar we waren op tijd uitgestapt.
Bij het uitstappen waren we eigenlijk meteen op het Plaza du Duomo.
Wat een immens grote kathedraal is dat.
We wilde heel graag naar binnen, alleen moesten we eerst in de rij voor kaartjes en daarna in een hele lange rij om binnen te komen.
Na 3 kwartier was het zo ver.... We konden naar binnen, na een grondige controle van de militaire politie.
Wat een super mooie indrukwekkende kerk zeg.
Helaas konden we niet alles bekijken, want er was een feest/kerkdienst.... Wat we daardoor wel meepakte was een super mooi stukje zingwerk van een aantal mensen in de kerk.
Daarna nog even gekeken onder de grond van de kerk waar ze bezig waren met opgravingen. Dit was niet zo heel bijzonder, maar wat we daarna gingen doen was onwijs gaaf. We gingen naar de Terasse. Of te wel het dak van de kerk. Wat een gaaf uitzicht en zicht zeg.
Heel gaaf!!!
Eenmaal weer beneden hadden we eigenlijk al best wel trek, het was een uur of 5 en we besloten dus eerst maar even te gaan eten.
Het werd een pizza, die vielen nog mee in prijs, maar de cola was gewoon €6,00 euro.... Hoe belachelijk, dus heb ik maar heel rustig aan gedronken.
Na het eten nog even heerlijk rond gebanjerd in de stad en alvast even een beetje rond gekeken welke winkels er waren.
Om een uur of half 8 weer met de tram terug naar de hotelkamer.
We gaan zo even alle foto's online zetten en nog even lekker douchen, en chillen en dan zien wat morgen weer gaat komen.

Nou zo te lezen is dit alvast een geweldige dag geweest! Echt een enorme kathedraal zo te zien.