Campingdagje

Oostenrijk, Peterdorf

Vanmorgen heb ik een klein beetje uitgeslapen, tot half 8, en toen moest ik ook meteen naar de wc, dus toch maar eruit..
Ook Marc was vrij snel wakker, waardoor we besloten om eerst maar even naar de apotheek en de lidle te gaan. Tess was wel wakker toen we wegreden, maar Jamie nog niet, dus die kon even lekker uitslapen.
Bij de apotheek zagen we wel meteen speciale pleisters voor te zwemmen, en aangezien het erg warm zou worden vandaag, namen we die maar mee, zodat Tess toch kon zwemmen.
Ook kwamen we er met de mevrouw van de apotheek aan nieuwe zelfklevende verbanden. De vette gaasjes snapte ze niet, en ze stuurde ons door naar de orthopeed. Vonden wij een beetje een vreemde plaats, maar ja, wie weet, ander land andere gewoonte??
Nou de mevrouw bij de orthopeed wist wel heel snel wat we bedoelde, maar die stuurde ons weer naar de apotheek, wel kon zij ons helpen aan de naam van die gaasjes: Grassolind.
Daarmee weer naar de apotheek, gelukkig lag het op loopafstand van elkaar.
Nu snapte ze het wel bij de apotheek, dus we hadden alles wat we nodig hadden om Tess te helpen.
Oja het was een Salvatore apotheek, dit vond Jamie erg leuk, omdat we een serie kijken, vampire diaries, en daar heten de hoofdpersonen, Salvatore van hun achternaam.
Nog even naar de lidle en toen weer terug naar de camping, inmiddels kregen we van Jamie een apje dat hij wakker was.
Ze zouden de tafel gaan dekken, dat was enigsinds gelukt, en we konden dan ook meteen ontbijten.
De kids na het ontbijt bikini en zwembroek aan en hup genieten van de zon.
Wij hebben de was in de machine gestopt, de afwas gedaan, opgeruimd enz... en toen was de was alweer klaar dus die moest opgehangen worden.
Het was erg veel, dus maar even lijntjes tussen de tenten ingespannen.
Doordat het ook flink waaide was de was lekker snel droog.
De temperatuur was lekker warm, en de kids hebben heerlijk gezwommen. Wel was het af en toe heel dreigend, met aanzwellende wind enz, maar dan even later scheen de zon weer.
Het was nog even spannend of we wel konden bbq-en, maar dat is weer gelukt.
Na het eten ging Tess weer naar de mini disco, en ik ben even lekker gaan sporten, had ik echt zin in, maar het was wel heel zwaar, nog erg warm en natuurlijk net gegeten.
De afspraak met Tess was dat ze meteen daarna naar de tent zou komen, zodat we samen even konden douchen.
Helaas was ze deze afspraak even vergeten, en moest Marc haar gaan zoeken, om half 9 was ze bij de tent, dus dat werdt geen spelen meer voor haar.
Ze was het hier niet echt mee eens, maar ja dat is nu eenmaal zo.
De temperatuur is nu nog steeds goed, en we kunnen ons niet voorstellen dat het morgen maar 18 graden wordt.
We nemen het zekere voor het onzekere, en hebben een dagje Klagenfurt op de planning staan, volgens de voorspelling wordt het daar ongeveer 23 graden... ben benieuwd.
Het waait nu ook weer heel hard, en ik voelde net spetters... maar de temperatuur is nog 23 graden, ben heel benieuwd of het doorzet.
Jamie is nog lekker aan het spelen, omgekeerd verstoppertje, geen idee wat het is....

Oja ik had ook nog een Oostenrijkse lekkernij geprobeerd te maken, maar dat was niet helemaal gelukt helaas....