1e dag reisdag

Nederland, Haarlem

Vanmorgen erg vroeg op maar dan heb je ook wat, om 2.30 zijn we vertrokken!
Het gaat lekker en geen oponthoud, en om 3.46 gaan we de grens bij België 🇧🇪 alweer over, we rijden lekker door, en om 5.08 uur gaan we voor de eerste keer tanken, en we zijn dan bijna bij de grens van Frankrijk, en om 5.15 rijden we hier dan ook de grens over.
Een kwartiertje later gaan we even stoppen om te plassen en voor een broodje en een lekker kopje thee, het is dan nog niet echt heel warm, maar de 🌞 doet al wel zijn best zo vlak na de opkomst.
Om 6 uur stappen we weer in de auto en gaan we richting de eerste tolpoort.
Even na half 8 hebben we deze ook weer gehad en hebben we €17,30 betaald.
Nu gaan we al weer richting Parijs, hoewel we ons dus toch een uurtje verrekend hebben (we hadden gehoopt om rond 7 uur Parijs door te rijden) rijden we rond 8 uur de pereferique van Parijs op, het is best druk, maar echt vast staan we niet.
We rijden dan wel niet door Parijs maar we zien wel het topje van de Eiffeltoren en de we zien de Sacre Coeur.
Om 8.45 uur nemen we weer een plaspauze en tanken we ook nog even, zodat we daarna niet meer hoeven te tanken.
Helaas duurt het tanken best lang, voor ons staat een vrouw die het niet snapt.
Uiteindelijk bleek het ook wel lastig te zijn, je moest een bedrag aangeven waar je voor wilde tanken, dat betalen en dan ging je tank pas “aan”.
Om kwart over 9 rijden we na het plassen weer verder en de navigatie geeft aan dat we nog 5.25 moeten rijden, het wordt al flink warm buiten en dus ook in de auto.
Om half 12 betalen we onze tweede tol ronde, dat was iets langer rijden en dan dus ook iets duurder, €20,20.
Om kwart over 12 weer een plaspauze ( moet zeggen dat de toiletten aan de dames kant niet heel schoon waren en dat er ook nergens wc papier was.)
Het is inmiddels 29 graden en we moeten nog 324km.
Om half 3 moeten we weer naar de wc dus weer een stop, en dan gaan we ook genieten van een ijsje, het is inmiddels zo warm dat dat wel mag.
Om 15.10 zijn we weer op weg, voor de laatste 112km, en ook weer een stuk tol waar we dit keer €7,30 voor kwijt zijn. Eigenlijk zijn we het ook wel zat, we rijden al zo’n 350 km op de zelfde weg, zo goed als alleen maar maar rechtdoor, en de temperatuur in de auto is ook niet heel grappig meer.
De laatste 60 km was van de snelweg af en werd het weer leuk om te rijden.
Om half 5 komen we aan op de camping.
De tent is echt leuk, en ik denk de camping ook, het is klein, maar dat is juist wat we zochten.
Jamie en Tess helpen mee de auto uitladen en gaan dan lekker het zwembad in.
Marc belt intussen met het verhuur bedrijf van de auto, want een km of 250 voordat we hier waren ging er een lichtje branden op het dashboard, dat de olie zo spoedig mogelijk ververst moest worden….
Nou het verhuur bedrijf stuurde ons door naar de anwb, en de anwb kon eigenlijk niet zo veel doen, dus we gaan hier maandag maar weer mee verder. Want op deze manier durven we het niet aan om verder te rijden.

Na het opzetten van Jamie zijn tentje en het inruimen van de tenten, gaan we even lekker wat eten bij de bar/ het restaurant van de camping.
Dit smaakte heerlijk.
Tess is meteen naar de kidsclub gegaan en Jamie speelt nu bij tent met zijn bestuurbare auto.

Morgen gaan we boodschappen doen, waardoor we vanavond dan nog maar op een houtje moeten bijten, want echt heel veel drinken hebben we niet meer bij ons

Het is nog steeds heel warm, zo’n 33 graden en het is nu 20.50 uur, en de krekeltjes doen goed hun best, wat een fijn geluid.

Ik denk dat we het niet heel laat maken, en morgen lekker gaan genieten van een beetje rust.