Laatste disneydag

Frankrijk, Pommeuse

Vanmorgen vroeg uit bed, kan ook niet anders met zulke buren (weer herrie vanaf kwart ver 7 ofzo), lekker ff douchen en daarna klaar maken voor een lange dag Disney, de laatste dag van deze vakantie. 😟
Wat was het druk op weg naar Disney, voor het parkeren al in de rij, en daarna werden we al naar de camper parkeerplaats verwezen. Stonden erg ver van het park af, maar ja, we hebben alle tijd.
Eenmaal bij de ingang van het park, stond er weer een lange rij, maar Marc wilde snel met Tess naar Vaiana, dus die waren met zijn tweeën, zonder tas, erg snel door de poortjes, Jamie en ik deden er een stuk langer over.
Maar goed dat wij in de rij stonden, kreeg ik van Marc al een apje, dat de rij voor de foto 2 uur zou gaan duren, en dat Tess in de rij wilde blijven staan, nou ja dan gaan Jamie en ik maar iets anders doen.
De rock'inrollen coaster wilde we allebei doen, dus dat werd het, maar toen we dan eindelijk in het park waren, was die tijdelijk gesloten... Maar een stukje van de StarWars show gekeken, maar daar was niet zo veel aan. Toen zag ik dat Jack Sparrow om 12 uur een meet en Greet had, dus daar wilde Jamie dan wel op wachten.
Wachten duurt lang, dus dachten we gaan tussendoor wel even fastpasses halen voor de rock'n'roll coaster, en toen we aan kwamen, was hij ineens weer open en konden we dus meteen door, wat een mazzel, en wat was deze achtbaan weer gaaf.
Eruit gekomen, meteen toch ook nog maar fastpasses gehaald, misschien kunnen we dan straks nog een keer.
We zijn daarna naar Jack Sparrow gegaan, maar we zagen hem niet. Uiteindelijk bleek hij er wel te zijn, maar ergens onder een afdak, en konden we niet meer in de rij, dus toen maar naar Tess en Marc gegaan, en toen was Tess dan eindelijk aan de beurt. Wat vond ze het geweldig!!! Het was inmiddels al wel broodjestijd, maar ja die moesten nog uit de auto gehaald worden, we zouden eerst nog even een show kijken van Mickey, maar dat we in de rij stonden, bedachten we dat Marc de broodjes zou gaan halen, en ik met Jamie en Tess de show te gaan kijken. Alleen toen we net zaten, kreeg ik een berichtje van Marc, dat hij de autosleutels niet mee had. Jamie zei meteen, dan ga ik wel met papa de broodjes halen. Dus die met de autosleutels, de show uit en opzoek naar Marc. Gelukkig hadden ze elkaar snel gevonden.
Dat Tess en ik uit de show kwamen, waren Marc en Jamie ook weer bijna terug, en was het ook tijd om onze fastpasses te gebruiken, dus dat nog even eerst en daarna broodjes eten.
Na de broodjes naar het andere park, om BuZz te gaan doen, was ook wel weer een lange wachttijd, maar ja... Was ook weer erg leuk.
Hierna zijn de wegen voor even weer gescheiden, Marc met Tess naar de "flipperkast"achtbaan van StarWars, en Jamie en ik toch nog maar een keer naar spacemountain.
Hierna was eindelijk de big thundermountain weer open (was bijna de hele dag tijdelijk gesloten) en er stond maar 5 minuten... Nou ja eindelijk daar gekomen stond er 60 minuten wachttijd, heel even getwijfeld, maar dit wilde we echt nog doen, dus dan maar weer in de rij ( en wat deden Jamie en Tess de rijen goed zeg, geen gezeur of iets). Na iets minder dan 50 minuten waren we aan de beurt, en ook dit was weer super leuk.
Alles gedaan wat we heeeeel graag nog wilde deze dag.
Om Disney af te sluiten ook nog maar even It's à small world gedaan. Toen was het echt klaar, voor deze vakantie, en gingen we eten.
Dit werd het rainforrest restaurant... Heerlijk gegeten in de jungle.
Oja dat we vanuit de studio's kwamen, kwamen we Minnie Mouse en Pluto tegen, dus ook nog maar even met hun op de foto geweest.

Het weer van vandaag: beter als we verwacht hadden, geen spatje regen gehad, zo en bewolking. Kwa temperatuur was het heel wisselend, jasje aan , jasje uit...

Nu weer in de tent, de kids liggen te slapen, en wij zitten nu met de kachel weer aan in de voortent.
Morgen ochtend weer op tijd op, de auto in pakken en naar huis....