Lasithi plateau

Griekenland, Stalida

Vandaag gaan we kijken of we het Lasithi plateau weer kunnen rijden!
Om 10.30 rijden we weg uit Stalis de bergen in.

10.58 uur
Eerste stop om te genieten van het uitzicht. Ook staat er een heel klein leuk kerkje. We kunnen er niet in, maar door de ramen heen kunnen we wel kijken!

11.19 uur
Aangekomen bij de oudste boom van Kreta!

12.00uur
De ingang van het Lasithi plateau

12.35 uur
De Dikti grot.
Zo de heel weg omhoog was wel ff een klim op onze slippertjes, over gladde keien en steil omhoog, maar eenmaal boven mochten we met een gewone trap de grot in waar volgens de mythe, de God Zeus geboren is... heel mooi!
Terug lopen hebben we een gewone geplaveide weg genomen.. ook die was steil, maar wel beter te lopen.
In de souvenirsshop hebben we ons laten verleiden tot het kopen van een flesje raki met een smaakje... hopelijk is het thuis ook lekker 😜

En dan nu op de terug weg... we gaan via Agios Nikolaos, nog even lekker rond gelopen daar en bij het hele diepe meer gekeken. Helaas was het Hollandse restaurant er niet meer, maar het blijft mooi!
Verder op de terug weg zouden we de snelweg nemen, maar doordat we een afslag gemist hadden, werd dat de oude weg, voor een heel stuk. Uiteindelijk wel op de snelweg terecht gekomen, en toen waten we snel bij Malia, waar we de beachroad dachten te nemen naar Stalis, maar dat ging niet meer, dus weer een stukkie terug en de gewone weg weer op.

18:00 uur
Weer terug bij het appartement.
Ongeveer 110km gereden

De kids meteen weer ff lekker het zwembad in.

Het was best een pittig dagje zo, vanmorgen met veel bewolking en bijna door de wolken rijden tot nu weer vol zon en weer 30 graden.

Ik denk dat ik ook nog even het zwembad in duik voordat we gaan eten.

Weer heerlijk de rijstsalade gegeten die over was van gisteren, met een pizzaatje... daarna nog even de straat op en neer en nu zitten we nog even een lekker drankje aan het doen bij onze buurman Dre... van saté van Dre 😜