Nijmegen

Nederland, Haarlem

10.15uur op weg naar Nijmegen! Het liep niet aallemaal zo als het zou moeten, maar we zijn onderweg.
Pua is naar buiten geflipt, en wil niet meer binnen komen, helaas. Dit voelt niet zo fijn, maar ja het is maar voor 1 nachtje.
Om even over 12 waren we in Nijmegen, maar we konden niet echt bij het hotel komen...er was van alles afgesloten, uiteindelijk na vragen, konden we het toch vinden.
We kregen de tip om onze auto in een garage vlakbij te zetten, dus dat hebben we gedaan, en toen zijn we gaan wandelen, we hebben van alles gezien. Ook de kerk konden we in (waar we een kaarsje hebben aangestoken voor Henk en alle andere mensen in onze gedachten) helaas, waren er een aantal punten van de route niet toegankelijk, zoals de oude kelders en gangen onder de stad, en de Kronenburgertoren in het Kronenburgerpark.
Wat een mooie stad is Nijmegen, en wat een boel geschiedenis!
Het was weer een heel leuke en mooie wandeling.

We hebben net ingecheckt (16.00) in het hotel en we hebben een leuke kamer, met uitzicht op de Waal, erg gaaf.
Even alle telefoons weer opladen, en alvast een stuk Pindat bijwerken... beentjes even laten rusten, voordat we straks weer de stad ingaan. Waar we trouwens echt heel dichtbij zitten.

Rond half 6 zijn we weer gaan lopen, eerst even langs een winkel waar Jamie wilde kijken, en daarna was het de bedoeling om een km of 5 te gaan lopen naar de andere kant van de stad, om daar een kapsalon te eten, er zit daar een tentje waar je kan kiezen uit 25 soorten kapsalon..... maar dat marc en Jamie in de dumpstore waren was ik even aan het kijken, en toen bleek dat deze toko woensdag en donderdag gesloten zijn... dus toen moesten we wat anders gaan verzinnen. Gelukkig waren we er nog niet heen gelopen.
Tess begon meteen over sushi...dat is het dan ook geworden. Sumo it was... heerlijk gegeten, en ook Jamie die normaal niet zo enthousiast is heeft heerlijk gegeten.
Daarna via de Waalkade heerlijk in het zonnetje gelopen en gezeten.
Nu, bijna 21.00 uur weer op de kamer. Tess wil nog even in bad, en nog een spelletje doen.... daarna allemaal op bed... slapen en nog even lezen.
Hopelijk morgen weer zo’n leuke dag.

Weer heerlijk gewandeld hoor en wat ziet die hotelkamer er super uit!