Bewolkt/zon, warme avond

Nederland, Winterswijk Ratum

Vanmorgen weer een bewolkte en niet heel erg warme ochtend.
Na het ontbijt ging Tess zoals gewoonlijk weer knutselen, en wij hier wat rommelen, ik heb alvast wat in de tent opgeruimd en bij elkaar gezocht, de was nog even uitgezocht, zodat we die vandaag nog even kunnen doen enz enz.

Na het knutselen hebben we Tess opgehaald, omdat we een rondleiding zouden doen op een geitenkaasboerderij.
Nou echt een rondleiding was er niet, maar je kon wel zien hoe de kaas gemaakt werd, en je kon verder op de boerderij kijken.
Was eigenlijk best een leuk uitje, wat we afsloten met een geitenkaas proeverijtje… heerlijk, en ook dat de kids dat gewoon allemaal mee eten, en er ook van genieten.
Toen toch eigenlijk wel weer snel naar de camping voor het middag spel. Wel hadden we nog even tijd om een pannenkoek te eten. Tess moest voor haar camping opdrachten ook pannenkoeken bakken… nou had ik nog een pak met kant en klare pannenkoeken liggen, dus een beetje gesmokkeld, hahaha.
Toen we klaar waren met eten, met de kids afgesproken, dat we na dat spel meteen weer weg zouden gaan.
We zouden de 3e etappe van de avond4daagse lopen, deze ging langs het Hilgelo meer, en daar zit ook Beachclub Meer, waar we graag nog een hamburger wilde eten. Dus dat was mooi te combineren!

Wij hadden ondertussen de was al in de machine gedaan en ook alweer opgehangen, en zetten eigenlijk te wachten tot Jamie en Tess terug zouden komen, maar ze kwamen maar niet, uiteindelijk om 3 uur maar even gebeld… zaten ze gewooon heerlijk voor te niksen… toen kwamen ze wel snel, en hebben ze even hun zwemkleding aangedaan, en schoenen, en toen zijn we heerlijk gaan wandelen, de zon scheen nog volop, en het was lekker warm.
Maar hoe meer we bij het meer aankwamen, hoe donkerdere wolken we zagen komen… tja dat hebben wij weer, willen we lekker bij het meer in de zon zitten en wat eten, en dan krijgen we dit….
Maar goed de temperatuur was lekker en er was vrij snel plek, dus toch nog wel even genoten.
Tess en Jamie zijn ook nog het water in geweest.
We hebben een heerlijke hamburger gegeten, en na het eten hebben we onze wandeltocht voortgezet… nog een half uurtje gelopen, en we waren weer op tijd op de camping voor de volgende activiteit voor de kids.

Omdat het de laatste dagen best laat was geworden, en de activiteiten steeds om 9 uur afgelopen waren, hadden we gezegd, meteen terug na de activiteit, zodat Tess een beetje oprijd naar bed kan… nou dit werd het dus niet, ze kwamen om ruim half 10 terug, en wij hadden het eigenlijk niet in de gaten omdat we heerlijk in gesprek waren met de buren…

Onze buren hebben, zijn moeder te logeren, een ras echte Amsterdamse van 88. En wat een verhalen heeft dat mensje, echt super om naar te luisteren, dus was eigenlijk erg leuk.

Tess heeft nog even wat gedronken en rond kwart over 10 lag ze dan toch op bed.
Jamie zij ook vrij snel dat hij naar bed ging om nog even te lezen, en wij zelf zitten nu ook op bed, en gaan zo nog even een stukje iPad kijken en dan ook op tijd slapen…
Hoewel het vanavond echt een heerlijk warme avond was, maar ja wel erg bewolkt

Morgen helaas alweer inpakken en genieten van onze laatste dag hier.