Laatste dag, make it last!

Verenigde Staten, DeBary

Onze reisverslagen op pindat worden onderweg gemaakt… foto’s zijn gemaakt met mobiele telefoon. De foto’s uit de camera’s volgen nadat wij thuis zijn op onze site. https://esthervanderzouw.wixsite.com/genieten-in-florida

Vandaag onze laatste dag en zoals studies hebben uitgewezen kan die heel bepalend zijn voor hoe je terug kijkt op je vakantie… hier moeten we dus het beste van maken…

Vandaag gaan we naar st. Augustine. Dat is even een stukje rijden en dit in combinatie met de kut files gaan we om 6:00 op pad!

Hies en ik slapen een groot deel van de heenweg. We hebben geen file gehad dus het was een ieder geval een goed idee om vroeg weg te gaan.

Als we bij Sint augustine de snelweg afgaan heb je een pomp waar ze heel veel leuke souvenirs verkopen. Hier struinen we wat rond en vinden we natuurlijk wel iets leuks om te kopen.

Om 8:40 zijn we bij de aligatorfarm. En we komen hier niet direct voor de algatprs maar voor de rookery. Omdat hier veel alligators liggen zijn we heel veel vogels gaan broeden. We hebben geen idee wat we er van moeten verwachten….

Om 9:00 kunnen we erin en Bas holt achter zijn voorganger aan met een grote lens…. En dan wauw… zoveel vogels je weet niet waar je moet fotograferen. Een paar hebben er al kleintjes. Het lijkt wel een beetje op helgo land. We lopen hier tot 11:30 rond en kunnen dan nog maar moeilijk afscheid nemen.

We nemen wel een klein snackje want we gaan natuurlijk ook nog even door Sint augustine lopen.

Het is druk! Voor mijn gevoel hebben Amerikanen een vrije dag vandaag… we moeten dus een parkeerplekje zien te vinden… en we hebben geluk! Het is een dure plek maar wel prima plek!

De truien kunnen inmiddels uit. Het is super zonnig maar we komen vandaag niet boven de 21 graden uit. Dat is echt prima want rondlopen is dan goed te doen…

We lopen langs wat mooie gebouwen en struinen door wat winkeltjes. Bas en Willem duiken ergens de bar in voor een drankje en Hies en ik shoppen nog even door…. Niet veel later sluiten we bij hun aan…

Na een drankje gaan we opzoek naar wat te eten en yelp heeft wat voor ons gevonden. We moeten 10 minuutjes wachten en dan krijgen we buiten een tafeltje. Het smaakt erg goed!

Bas gaat de auto vast voor ons halen want we hebben zere voetjes…

Dan moeten we het hele stuk weer terug maar we zijn het er allemaal over eens dat het het meer dan waard was. Gelukkig valt het met de files mee….

Thuis ruimen we alvast wat op want morgen om 10:00 moeten we de Vila uit zijn. En tevens vliegen we dan naar huis….

Voor de laatste keer nemen we nog een wijntje buiten bij de pool en gaan dan slapen!

Jullie hebben er echt een geweldige laatste dag van gemaakt!! Bedankt dat jullie bij ons in de villa wilden logeren, maar nog meer bedankt voor de prachtige foto's. Zo ontzettend van genoten!! Goede reis terug!

Caroline 2024-03-30 14:05:34

Gelukkig weer veel mooie dingen gezien op de laatste dag. Goeie en veilige reis terug.

Henk en Marianne 2024-03-30 14:14:59

Mooie foto's van die vogels. Goede reis naar huis. Tot gauw. gr

Jan 2024-03-30 14:54:26

Goede terugreis en weer een mooie foto's

Patricia 2024-03-30 15:26:15

Het lijkt of die 3 weken omgevlogen zijn. Wat weer een prachtige foto's en een super mooie omgeving. Jullie hebben veel gezien weer. En alvast wat vitD opgedaan. De verhalen waren weer leuk je ziet het voor je. Een goede terugvlucht gewenst. Maar voorbereiden op de volgende reis wat het ook worden zal. Groetjes aan Hies en Willem en uiteraard Bas.

Amanda 2024-03-30 16:01:32

Was weer een genot om jullie reis te mogen volgen. Hoor ook binnenkort graag nog de mondelinge toelichtingen!

Teun Jasper 2024-03-30 16:15:53

Mooie afsluiter van een geweldige vakantie! Alvast een goede reis terug.

Alice 2024-03-30 17:18:12

Super leuk jullie weer gevolgd te hebben! Veilige en goede ✈️. Tot snel 💋

Coby 2024-03-30 17:46:17

Tje, zijn die weken nu al weer om! Ik heb genoten van het verslag en de mooie foto’s. Goede reis terug!

Antoinette 2024-03-30 18:17:16

Prachtig foto's en wat een mooie vakantie hebben jullie gehad. En een voorspoedige vlucht naar Nederland, groetjes ook aan Willem en Hies

Annie 2024-03-30 18:30:15

En wederom worden we getrakteerd op prachtige foto's !