Dag 16 Bryce NP - Moab

Verenigde Staten, Dearing

Beautifull drive...

Vanochtend kunnen we weer een beetje uitslapen we gaan pas om 10:00 rijden. We zijn vroeg wakker en Bas wil Bryce nog ff inrijden om te kijken of hij wild kan spotten. Hij vind wat elk, herten en een pronghorn.

We gaan naar het ontbijt en om 10:00 zijn we klaar voor vertrek. Lisa voelt zich niet lekker en heeft last van haar maag. Hun zullen via de snelweg rijden. Wij rijden de senic route binnendoor. We rijden een heel stuk de 12.

We stoppen bij een paar mooie vieuw points net voorbij escalante. Bas vliegt hier ook een paar keer met de drone. We komen langs kalfsvlees creek falls die hebben we in 2009 gelopen. Bas probeert hem vanaf de weg te spotten en gaat voor het gemak ff aan de verkeerde kant van de weg rijden... gelukkig komt hij snel tot de conclusie dat deze vanaf de weg niet zichtbaar is.

We stoppen bij een leuk koffie tentje in het plaatsje Boulder. In de verte zien we onweer en regen. We genieten daar dan nog maar even van het zonnetje.

Als we weg rijden rijden we langs een waterplas en ik dacht dat ik heel veel vogels zag zitten, dat meld ik dan ook even en Bas draaid de boezh om en gaat terug.... no birds... sorry! Daarna rijden we voorbij alpaca’s.... boezh gaat weer om en we maken foto s van de alpaca’s.

Daarna gaan we Boulder mountain op. Mooie bergweg alleen het begint te regenen en onweren. We hopen op beren maar helaas we zien alleen herten. Ook rijden we langs een gecontroleerde brand, ook erg indruk wekkend om te zien. We stoppen op de berg voor een mooi uitzicht.

Daarna komen we door Capitoreef NP, het is weer droog maar de regen en onweer blijven volgen. Daarna stoppen we nog even bij factory bute, zo’n mooie plek ik denk dat ik daar wel een hele dag zou kunnen fotograferen. Maar we moeten verder ons eind doel in Moab.

Om 17:15 komen we aan in het gezellige Moab. De Siedenburgjes zijn er al, die zijn 45 minuten geleden aan gekomen. Bij het inchecken van de kamers gaat er iets fout. Het is elke keer al raar dat bij de fam. Verspuy 1 kamer op naam van hun dochter staat.... als ik zelf boek kan ik gewoon een aantal kamers onder 1 naam boeken, maar ja er is wel meer niet lekker geboekt. Er staat maar 1 kamer op Verspuy, dat is raar want ze hebben er twee nodig. Gelukkig is er nog plek alleen niet voor de zelfde prijs als van het reisburo. Ook op de voucher staat dat er twee kamers geboekt zijn. Wat een toestand. Uiteindelijk heeft de dame achter de balie een helder moment en vraagt of het op een andere naam kan staan. Ingrid haar meisjes naam is Oosterkamp en inderdaad het staat op Oosterkamp.... schiet mij maar in de kerstboom... zucht.

We mikken de koffers op de kamer en ploffen het zwembad in..... lekker afkoelen. Inmiddels komt hier ook de bewolking binnen drijven maar dat is niet heel erg het is bloed heet.

Vanavond eet ieder voor zich. Bas en ik gaan douchen en we gaan op pad. We hadden een boekje waar de eetgelegenheden in stonden en Bas had een sportbar gezien, dat was wel stukje lopen dus we gaan wel even met Boesh. Nou dat was helemaal niks, daar liep me een volk heel bijzonder. We hebben boesh terug gebracht naar het hotel en gaan te voet naar iets opzoek. We vinden wat en eten zoals altijd weer erg lekker! Wat wel bijzonder is is dat bij het bestellen van de drankjes om legitimatie word gevraagd......

We vragen aan de jongen die ons bediend of er ook ergens een bar is waar we nog wat kunnen drinken. Hij wijst ons een blok verder en inderdaad hier zit een bar. Niet toeristisch, echt waar de Moabers zelf komen. We nemen een drankje aan de bar en er word weer naar onze legitimatie gevraagd.... Na een drankje gaan we naar het hotel. Ik haal nog ff foto’s eraf maar heb echt geen zin om nog het blog bij te werken.... helaas misschien morgen.

Weer heel lekker geschreven...De foto s zo mooi om te zie, met tranen in mijn ogen heb ik de foto s bekeken wat mis ik de States en deze mooie plekken..Er komen weer genoeg herinneringen naar boven....Dankzij jullie...Dank je wel.Heerlijk om van jullie vakantie mee te kunnen genieten.

Inge 2019-08-08 12:09:46

Echt leuk om jullie reis te volgen. Wat is het toch een prachtig gebied waar jullie zitten. Al meerdere keren geweest en zou zo weer gaan. Zelfs met dreigende luchten is het mooi. Goeie foto’s!

Monique1968 2019-08-08 16:04:26

Wat een mooie foto’s weer van een prachtige dag! Bizar , dat je je legitimatie moet laten zien voor een biertje of zo, maar ja sommige dingen zijn nogal tegenstrijdig in the USA, voor de rest een prachtland!