Geen Hemlevaart maar een hemelvlucht.... Op naar Las Vegas

Verenigde Staten, Nevada

Dag 1 Amsterdam naar Las Vegas

Om 5:00 gaat de wekker.... na een behoorlijk slechte nacht, Bas heeft niet zo goed geslapen kan ik moeilijk mijn bedje uitkomen.....maar het moet!

Martijn, een vriend brengt ons naar het vliegveld. We nemen afscheid van de poesjes maar die zijn iets wat beledigd... Ze worden goed verzorgd door onze buurvrouw dus ze zullen niks te kort komen.

We hebben hier in Nederland een paar super mooie zomerse dagen gehad maar het weer is echt omgeslagen, het regent en het is een stuk frisser.

Om 6:00 stappen we bij Martijn in de auto en die rijd ons naar Schiphol. Het is hartstikke rustig op de weg dus we zijn er zo.

Ook op de luchthaven is het rustig alles is dan ook zo voor elkaar. Bij het afgeven van de bagage zien we een brief bij de balie hangen dat we met de bus naar het vliegtuig gaan.

Bij de beveiliging hier op Schiphol zijn ze altijd super vriendelijk en ook hier zijn we zo door, wel moet Bas zijn camera tas helemaal uitpakken maar dat is hier altijd het geval.

We nemen een broodje en lopen dan maar alvast richting de gate. Voor deze keer slaan we de winkeltjes even over. Uit ervaring weten we inmiddels dat we zo snel mogelijk het vliegtuig in willen zodat we onze handbagage in de luiken kwijt kunnen.

We krijgen het voor elkaar dat we in de eerste bus zitten. Als we aankomen bij het vliegtuig ontstaat er een conflict tussen de bus chauffeur en iemand van American airlines. Het vliegtuig word nog afgetankt en de buschauffeur wil zijn bus niet voor de tankwagen zetten wat de medewerkster van American airlines wel wil... blijkbaar is het tegen de regels de tankwagen te blokkeren, maar de medewerkster van AA neemt dat niet zo nauw. De buschauffeur echter wel en houd zijn poot stijf en zet zijn bus daar niet neer.

Gelukkig duurt het niet lang voor het vliegtuig vol zit met brandstof en kan de bus hem voor de trap van het vliegtuig parkeren.

Naast ons zit een minder valide vrouw. Haar rolstoel hebben ze al in het vliegtuig en ze loopt nu op krukken. Maar ja ze heeft ook bagage.... Ik vraag of ik haar kan helpen en neem haar bagage mee. Bas loopt alvast door zodat hij onze spullen vast een plekje kan geven. De vrouw zit vlak bij ons dus ik loop mee naar haar stoel en Bas legt haar bagage boven in.

We zitten op stoel B en C en de raamplek is nog vrij... helaas duurt dat niet lang, altijd jammer. Wel zien we dat de middelste rij met stoelen vrij leeg blijft. Hier en daar zitten een paar mensen. Bas wil gelijk al naar de middelste rij verhuizen maar ik wil dan altijd eerst ff vragen...... Volgens de stewardess was het geen probleem, en dus hebben we een rij van vier stoelen voor ons samen, heerlijk.

Ik had al het een en ander gelezen over AALines maar het viel alles mee hoor. Mooie stoelen, eigen scherm waar je films kan kijken spelletjes kan doen enzv. En nu we zo ruim plek hebben en de buurt kunnen liggen voelt het bijna.... als first class.

Ook het eten is best lekker, al vind Bas het wat minder. Lekker wijntje erbij en dan lekker slapen kan tenslotte languit liggen....

We krijgen nog lekker een bakje ijs tussen door kunnen kiezen uit chocola en vanille.....

Ook krijgen we voor het landen nog een warme snack en die was ook erg lekker.

Netjes op tijd gingen we landen. De minder valide vrouw hebben weer netje uit het vliegtuig begeleid en daar werd ze met een rolstoel opgevangen door personeel van AA.

We zijn nog nooit eerder in Houston geland en we vinden het een mooie luchthaven.

Alles verloopt redelijk soepel, Bas word echter dit keer afgekeurd bij de security self check en ik heb de foto gezien die op zijn briefje stond.... nou ik snap het die zou ik ook niet binnen laten ha ha ha. Gelukkig stond er niet zo’n lange rij bij de hokjes en daar werd hij wel goed gekeurd.

Nu alleen de koffers ophalen en door sturen, nog een keer opnieuw door de beveiliging en dan zijn we er klaar mee! We zien een sushi tentje waar we een hapje eten en wat drinken en wat was de sushi hier lekker echt niet te vergelijken met Sabu Sabu....

Na ons eten zijn we naar de gate gegaan waar we voorin de rij stonden omdat we weer een plekje voor onze handbagage willen.

De vlucht van Dallas naar Las Vegas is erg mooi.... mooie uitzichten en heel in de verte zien we zelfs de Grand Canyon, echt mooi.

We landen ruim op tijd in Las Vegas, 20 minuten eerder dan gepland om 17:10 staan we aan de grond. Zodra je hier het vliegveld binnen komt lopen weet je dat je in Vegas bent er staan overal slotmachines er kan gelijk gegokt worden.

Wij gaan als een RR (razende Roeland) naar de bagage claim. Ook dit gaat soepel, snel de shuttle in en om 18:05 staan we bij Alamo.

Bij het oppikken van de auto kunnen we een upgrade krijgen naar een Jeep Wrangler dat is eigenlijk de auto die we wilde huren maar volgens American Vacation werd deze niet verhuurd in LV. Maar dus wel, we waren helemaal in ons nopjes. Maar eenmaal beneden werden we wederom teleur gesteld, de auto was er wel maar moest weer ingeleverd worden in LV.... en dat kan niet, wij gaan de auto inleveren in Salt Lake City. Foutje van Alamo. Lichtelijk geïrriteerd was ik wel en liet dat die man ook merken dat dit de tweede keer was dat dit gebeurde..... Hij had wel een andere auto met navigatie, nou dat hoeft niet dat hebben we al. We willen graag terein wagen met schuifdak. Uiteindelijk heeft hij een auto bij een ander verhuur bedrijf weg getrokken een grand cherokee met schuifdak. Nou goed alles toch weer voor elkaar gaan met die banaan.

We hadden al iets gehoord van parkeer kosten in LV. Veel hotels moet je nu betalen voor de parkeer garage. Zo ook bij het Vdara hotel waar wij de eerste vier nachten vertoeven. Maar liefst 30 dollar per dag. We besluiten het bij Bellagio was eerder altijd gratis parkeren en dan loop je zo naar het Vdara. Maar helaas ook hier moet je betalen. Wel een stuk minder 18 dollar, nou dat zetten we hem hier maar neer. Eindelijk zijn we in onze hotel kamer nog steeds net zo mooi als 8 jaar geleden. We hebben mooi uitzicht op de fontein en een deel van de strip.

Bas gaat boodschappen doen en ik ga de koffers ompakken en verslag maken.

Inmiddels is Bas terug en is het echt bedtijd!

Morgen gaan we naar Death Valley NP.

Nou goede start toch wel uiteindelijk

Amanda 2018-05-12 15:43:46

Heerlijk jullie zijn er.

Alberdina 2018-05-12 16:08:00

Wat maken jullie een mooi verslag! Ik geniet er echt van:) Heel veel plezier en bedankt dat ik mee mag lezen. Ik krijg er wel heimwee van....

Sylvia 2018-05-14 17:49:37

Lekker, jullie zijn er !!! Viva Las Vegas !!!