Let's get This show on the road!

Tanzania, Arusha

Om 4:00 gaat de wekker...... Vakantie, Lets get This show is on the road!
Ik was al vanaf 2:00 op en af wakker, zo gaat het eigenlijk al de laatste week. Het is toch spannend.... Als we naar de USA reizen is alles voor ons bekend, en dat is nu wel even anders! Maar goed eindelijk is het zover.
We zijn vorig jaar Augustus begonnen met plannen voor deze trip. Er moet van alles geregeld worden.... Visum, prikken, malaria pillen. En dan niet te vergeten..... alle bagage die mee moet. Ik vermoed dat er geen winkels in de rimboe zijn dus alles moet mee, niks vergeten..
Prikken ging prima die jasse ze erin en hoppa, your good to go. Amber de jongste hoefde er maar twee, Lisa en ik tikkie ouder maar drie en de ouwe garde, Bas, Daan en René vier... hi hi hi🤣
Visum leverde wat gedoe op, we waren niet geheel goed geïnformeerd en een paar moesten nieuwe pasfoto's opsturen!
Al met al is alles goed gekomen en gaat dus om 4:00 de wekker.
We doen de standaard dingen en de laatste spullen worden in de koffer gepropt. Ik geef Diego nog een dikke knuffel, die in de gaten heeft dat wij weg gaan en dat niet zo leuk vind. De vorige keer heeft hij als reminder van hem in de koffer gepist, die kans heeft hij nu niet gekregen. Page wil niet knuffelen.....jammer!
Toet toet daar komt ome Willem aan onze schipholtaxie. Ik krijg een apje van de fam. Siedenburg die zitten al in de auto🚘.
Het is lekker rustig onderweg dus we zijn er zo. Voor Bas en Willem hebben een innig afscheid.
We treffen elkaar bij de ingang maar het valt op dat René er niet is.... waar is René? En ja hoor daar komt René aan, gelukkig. René is mijn zwager en is niet zo dol op vliegen, maar hij wilde het nu toch een keer weer gaan proberen.
Hoe is het dan zo ver gekomen; twee jaar geleden slaagde ons oudste nichtje Lisa, voor haar slagen mocht ze een land/stad uitkiezen en dat is toen New York en Las Vegas geworden. Mijn zwager is toen niet mee gegaan ook omdat hem Amerika niet trekt, ja wij snappen dat ook niet! Nu mijn jongste nichtje Amber is dit jaar geslaagd, en die mocht nu een bestemming uitzoeken! Die wilde graag dat haar vader toch mee ging, dus naar lang wikken en wegen is deze bestemming tot stand gekomen. Omdat we ook met Lisa mee waren vonden we het leuk nu ook mee te gaan....
Maar goed we dwalen weer af....
We zijn dus helemaal compleet en gaan opweg naar de balie om onze bagage af geven. Dit gaat top en hop door de beveiliging. Onze tassen zijn afgeladen met camera aparatuur en dus moet alles uitgepakt worden. Gelukkig is het lekker rustig en hebben we de tijd. Eigenlijk gaat ook dit best snel. Ook de paspoort controle is een piece off cake. Er worden nog wat kritische vragen gesteld aan Lisa, maar dat snap ik wel ziet er echt super gevaarlijk uit!
Time for food! Gelukkig zitten we daarmee helemaal op een lijn.... een dag niet gegeten is een dag niet geleefd. We nuttige de nodige broodjes en naar een tijdje besluiten we te gaan lopen. We winkelen wat en strijken weer ergens neer voor wat te drinken. Bas doet alvast een tukkie en de rest speelt wat op zijn telefoon. We zijn veel te vroeg dit ivm de horor verhalen die we hebben gehoord over hele lange wachtrijen.
Na lang wachten en hangen lopen we richting het vliegtuig. We willen een beetje snel instappen anders kunnen we onze tassen niet meer kwijt. We staan bijna vooraan dus moet goed komen. In het vliegtuig plek zat voor onze tassen, gelukkig. Het duurt nog ff voordat we gaan dus ik val lekker in slaap.
Ik heb de laatste tijd veel afgegeven op de KLM om verschillende redenen maar ik moet wel zeggen dat ze in het vliegtuig altijd super vriendelijk zijn. Ook het eten was perfect geregeld lekker wijntje erbij... bij de koffie konden we een likeur krijgen, die hebben we genomen de koffie niet. Was trouwens wel erg lekker, Amarula. Smaakt naar Baylies. Het was een super rustige vlucht. Vlak voor landen kregen we lekker nog pizza. Natuurlijk ook weer met lekker toetje. Daarna kregen we iets turbulentie, toen we naar buiten keken zagen we hoe dat kwam. Er zat een onweerswolk en wat was dat gaaf om te zien zeg....
En dan staan we aan de grond! Heel spannend wat nu gaat komen. Met de trap lopen we uit het vliegtuig een hal binnen waar het dringen en duwen is. Na een tijdje wachten zijn we aan de beurt. We komen vlekkeloos door de paspoort controle. Daarna moeten onze bagage nog door een scan en onze koffer met koekjes en snoepjes word uitgepakt. Gelukkig vinden ze alles oké en mogen we door. Buiten is het ff zoeken naar onze taxi naar het hotel maar we hebben hem gevonden. Er lopen gelijk meerdere mensen mee die bijna de koffers uit onze handen trekken omdat hun het naar de auto gaan brengen. Vervolgens staan zetten, vervolgens staan ze te bedelen om een tip. Ik sta samen met Lisa en een zo'n Pipo tikt haar aan... tip tip tip. Best vervelend.
Na een half uur rijden komen we aan in ons prachtige hotel. Ik kan het niet omschrijven zo mooi! Echt paradijs. Het is al donker, maar zelfs dan ziet het er prachtig uit! We worden ergens op een bankje gezet met welkomstdrankjes en krijgen een warm nat doekje om ons op te frissen.
Vervolgens worden we naar onze kamers gebracht, ook een plaatje! Op de handdoeken in de badkamer liggen allemaal roze blaadjes, zo gaaf.
We besluiten nog lekker een drankje te doen rond het kampvuur wat brand. Al hebben we dat kampvuur niet nodig want het is een warme avond. Daarna kruip ik onder mijn klamboe en val als een blok in slaap, wat een belevenis!
We zijn er benieuwd wat ons morgen te wachten staat....

Wow dit zal wel een heel ander avontuur gaan worden dan Amerika. Ontzettend veel plezier!

Mandy van de Water 2017-07-19 07:50:16

Wat superspannend allemaal! Ik ben erg benieuwd naar jullie avonturen en zeker naar de mooie foto's. Veel plezier. Gr, Elly (michelly)

Elly 2017-07-19 08:08:07

Het klinkt allemaal weer super spannend ben benieuwd naar de foto's en jullie ervaringen. Maak er maar lekker veel veel plezier allen

Amanda 2017-07-19 09:44:46

Leuk verslag. Ik ben heel benieuwd naar de volgende verslagen. Heel veel plezier!

Marjon v W. 2017-07-19 10:40:30

Fijn dat de reis goed is verlopen en dat het eerste hotel geweldig is. Een prima start van de vakantie. Have fun !!

Reny 2017-07-19 19:11:00

Leuk verslag! Heel spannend allemaal idd, toch wel even iets anders dan de USA. Ben benieuwd naar jullie reis en verslagen. Veel plezier!