No Fucking Moose here…..

Verenigde Staten, Grand Lake, Colorado

Dag 12 Keystone naar Grand Lake

Alle foto’s bij ons blog zijn gemaakt met mobiele telefoon. Thuis gaan we de foto’s van de camera’s bewerken en deze plaatse we bij het blog zodra die verplaats word naar onze website.

Pindat zet de foto’s er in willekeurige volgorde in…. Komt denk ik omdat ik alles op mijn telefoon doe, maar ik ben er mee gestopt alles op volgorde te zetten….

We hebben geen wekker gezet maar we zijn wel op tijd wakker… om 7:15 zitten we gewassen en geschoren in kleding en gaan we naar het ontbijt. Het is druk en er is zelfs geen tafeltje vrij…. Ik loop naar een tafeltje toen en zeg dat toch bijna klaar zijn en weg moeten wezen…. Oké ze stonden gewoon op🙈 want ze waren klaar.

Na ons ontbijtje gaan we eers langs Mount Rushmore. Ik vind het een beetje jammer dat ondanks dat we een pas hebben wel $10,- voor parkeren moeten betalen… maar ja tis wat het is….

We maken wat foto’s en rijden een groot deel nog van Iron Road Highway. Vanaf hier heb je diverse uitzichten over Mount Rushmore…. Dan draaien we de snelweg op. 7 uur moeten we rijden. Het is een lang saai stuk, op zich wel mooi. Vlak echt prairie gebied.

Na een uurtje of 4 stoppen we in Laramie. Er moet worden getankt en laten we nou heeeelll toevallig langs een DQ komen. De man die daar achter de counter staat besteld dat morgen het jacht seizoen van start gaat…. Laten we hopen dat dat niet de beestjes die er lopen allemaal weg gaan.

Met te volle buikjes gaan we verder. We komen door het plaatsje Walden, dat is de moose capitulatie of Colorado… daar moeten we Moose gaan vinden! We lezen het in Walden het info bord en er moet een State forest zitten waar heel veel moose woont. Het is stukje om maar we gaan ervoor. Het is een super mooi bos en inderdaad echt moose gebied. De blaadjes die ze zo lekker vinden, kronkelende beekjes waar ze graag in staan, en aan de rand dennenbos om zich in te verstoppen als dat nodig is…. Hervind niet te warm, zon, wolken af en toe een buitje. Een heel groot uitgestrekt moose gebied….. en perfecte omstandigheden…..maar no fucking moose! Overigens denk ik dat je hier in het voorjaar je lol op kan omdat de sneeuw er dan nog ligt en ze dan absoluut hier lopen!

Wel zien wel veel hertjes. En we zien een bever doe al druk bezig is. We zoeken en we speuren… maar om 17:30 besluiten we verder te rijden. We moeten nog ander half uur voor Grand Lake.

Onderweg zie ik zo’n Amerikaanse windmolen vlak bij staan aan de kant van de weg is mooi licht… donkere wolken… Bas draaid om en als we daar komen loopt er ook een vos vlak aan de weg…. Hij heeft eten in zijn bek en twee vogels die erbij vliegen die ook wel geïnteresseerd zijn in een stukje…. Hij laat zich goed fotograferen maar uiteindelijk gaat hij ervan door….

Om 19:45 komen we aan in Grand Lake. We gaan naar ons hotel, frissen ons een beetje op en gaan gauw wat eten. Er is geen keus er is maar 1 restaurant open. Op de staat staat een prachtige mooie kerstboom… dan krijgen we er al helemaal zin in!

We hoeven niet te wachten maar de prijzen liegen er hier niet om….. En het eten is niet slecht maar we hebben beter gehad. Ze hebben geen stak meer en een hamburger hebben we ook niet veel zin in… Bas kiest voor het kippetje en ik neem de zalm…

We gaan terug naar ons hotel en gaan lekker slapen… morgen is onze laatste dag dus laten we hopen op nog wat Moose….