Off we go.....

Verenigde Staten, Miami

Vanochtend ging op tijd de wekker. We vliegen pas om 10 over half 12 maar naar Amsterdam kan er file staan dus ik vertrek liever op tijd. De laatste spullen gaan in de koffer en Diego heeft in de gaten dat we op vakantie gaan en kijkt een beetje zuur.... Hij wil ook niet geaaid worden en blijft op bed liggen. Page heeft het eigenlijk niet zo door en dartelt zoals altijd om ons heen. Ze worden goed verzorgd als we weg gaan dus ze hebben niet te klagen hoor.

Ome Willem brengt ons naar schiphol en is er om 6:00. De reis naar Schiphol verloopt zo vlot dat we onderweg maar een bakkie doen met zijn drieën en een broodje.

Op schiphol is het drukker dan we gewend zijn, onze koffers zijn we wel zo kwijt maar bij de beveiliging en paspoort controle is het best druk. Heel fijn bij de beveiliging hoeft er niks meer uit je tas, ook niet de laptop, normaal moeten we al onze camera apparatuur eruit halen en dat hoeft ook niet. Riem mag om blijven, schoenen hoeven niet uit....echt top dit!

Als we dan toch overal weer doorheen zijn lopen we over het vliegveld, kijken wat winkels en eten weer wat, niet veel want we hebben onderweg ook al gegeten. Daarna lopen we naar onze gate en ik lees een boek. Bas verveelt zich en dat laat hij duidelijk merken.

Gelukkig is daar het vliegtuig en heeft hij weer een bezigheid. Als we in het vliegtuig zitten horen we de piloot, en ja hoor we kunnen nog niet vertrekken, het is druk en hij heeft nog geen toestemming om op te stijgen, lekker dan we moeten we in Londen onze aansluiting halen. Het duurt ruim een half uur voor we gaan. Eenmaal in Londen zetten we het op het lopen, we moeten van verterekhal wisselen en opnieuw door de beveiliging, wat in Loonden altijd erg druk is.

De rit naar de andere vertrekhal leek oneindig te duren. Gelukkig waren we zo door de beveiliging heen. Hier zijn ze nog niet helemaal up to date. riem moet af, laptop uit de tas, vloeistoffen eruit, tjonge jonge wat een toestand, zelfs mij horloge moet af. Maar goed we slaan ons er doorn heen en lopen snel verder.

Eenmaal in de vertrekhal staat onze gate er nog niet op, duurt nog 10 minuten, in Londen krijg je die pas heel laat door. We kunnen mooi even plassen en als we klaar zijn zijn de 10 minuten voorbij en lopen we naar gate 1. We made it....pjuwww.

Als we eenmaal in het vliegtuig zitten zitten we goed, let's get this plain in the air.... of niet, ja hoor daar gaan we weer. Wat is het met Britisch airways en hun 10 minuten. De bagage is verkeerd geladen en moet op nieuw gaat 10 minuten duren. Vorig jaar duurde die 10 minuten 2 uur en 45 minuten.... zucht. Zowaar 15 minuten later kwam er beweging in en konden we gaan..... up we go!

Eenmaal in de lucht doe ik een dutje en kijk drie film. Bas irriteert zich in het begin en ik dus ook aan hem maar later gaat het beter gelukkig. Voor ons zit een ouder stel zo rond de 80, hun maken echt een zwijnenstal van hun plek. Afval dumpen ze onder de stoel en word onze kant op geschoven...
Netjes op tijd landen we, Bas kan het niet laten om die ouwe neuten op hun rotzooi aan te spreken, maar het was ze niet opgevallen.....😱

Op het vliegveld ging het heel snel we hoefde geen eens vinger afdrukken te doen. Alleen fotootje maken en wel konden door. Nou moesten we zelfs wachten op koffer....

Ook dat duurde niet lang, de auto ophalen en naar ons hotel. We hebben een heerlijk hotel, een suite met kleine keuken, super voor een week. We pakken onze koffers uit en gaan lekker slapen....