Dag 5 de Swamps van Tarangire

Tanzania,

UPDATE: 31-7-2022
FOTO'S DIE AAN DIT VERSLAG ZIJN TOEGEVOEDG ZIJN VAN DE MOBIELE TELEFOON.
VERSLAG STAAT INMIDDELS OP ONZE SITE MET DE 'MOOIE FOTO'S"

Vanochtend moeten we om 8:00 weg. We hebben een volle dag Tarangire.
Hies voelt zich gelukkig weer goed en gaat gelukkig weer mee.
Om 7:30 zitten we het ontbijt en we maken onze lunch boxen, die stel je hier zelf samen.
We kakken ons allemaal nog een keer goed leeg en lopen naar de auto waar ook Peter al klaar staat. Hij wist alleen niet dat hij zijn eigen lunchbox moest maken en rent gauw nog ff naar de balie.
Dan gaan we op pad.
Vandaag gaan e naar de swamps in Tarangire, geen idee wat ik er van moet verwachten.
Zoals al eerder aangegeven is het halen van foto’s van kaartjes en backuppen overal van een hele dag taak en lukt het niet om dan ook nog foto’s te bewerken en in het verslag te drukken.
Dus ook zal proberen elke keer ook wat foto’s met mijn mobiel te maken en die in het verslag te plakken.
Het is heel eindje rijden en ook onderwgbzien we weer van alles, ook hele grote kuddes zebra’s.
Verder zien we langs de rivier een hele grote hagedis echt heel gaaf.
Als we bijna bij de swamp zijn kunnen we plassen en vanuit kijken we op het mooi vel groene swap.
Bij de swamp zien we heel veel olifant badderen en waterdrinken.
We hebben hier op sommige plekken heel veel last van steekvliegen wat een kut beesten zijn dat zeg.
We zien veel witte pelikanen en als we verder gaan zien we ook nog twee leeuwen liggen.
We gaan opzoek naar een picknick plek. Peter rijd een weggetje in maar er zitten hier zoveel steekvliegen dat redelijk snel weer om draaien.
Uiteindelijk lunchen we in de auto en geef ik Willem zijn vaderdagkado, stroopwafels!
Ook Peter vind ze erg lekker….
We rijden daar door de rimboe en bij een bepaald stuk waar we ramen dicht moeten die we rijden mamba gebied. Deze slangen schijnen nogal we veel last van territorium gedrag te hebben en het is toch jammer als hij door je raam naar binnen komt.
We stoppen voor grondneushoorn vogels en Bas ziet een leeuw lopen. Peter rijd die kan op en opeens ligt hij voor onze auto. Ik kan hem bijna aanraken. Ik vraag aan Peter of het raam open mag…. “No problem’ De leeuw trekt zich er echt geen reed aan van feit dat wij er zijn.
Peter vraagt of het goed is als we gaan… op het moment dat we iets rijden knijpt hij nog even op. Maar laat als een zwaar blok zijn hoofd weer vallen.
We zijn inmiddels begonnen aan de terugreis.
Peter probeert voor ons nog meer leeuwen te zoeken en we rijde weer een soort bospad in, we worden gelijk weer aangevallen door steekvliegen en besluiten om te draaien.
We rijden weer langs prachtige swamp. Het word nu later en omdat inmiddels de zon vol schijnt word het ligt weer beter.
Het is heel lang licht bewolk geweest wat op zich best prima is want dan word het ligt niet zo
hard..
we zien heel leuk een groepje aapjes met blauwe ballen in de boom. Ze zitten mooi in het ligt en ze zijn goed te zien. Het is zo leuk als je naar apen gedrag kijkt wat ze allemaal doen.
We rijden verder en we komen weer bij de wc. Hier gaan we allemaal weer even helemaal los en dan zijn we klaar voor de terug reis.
We zien nog olifanten in het laatste licht en stoppen nog een keertje.
Om 18:15 zijn we bij de lodge. We gaan gauw onder de douch zodat we nog voor het donker terug kunnen lopen om te eten.
Je mag namelijk niet alleen lopen in het donker.
Fris en fruitig zitten op het terras en genieten onder het genot van een wijntje van het laatste licht.
Daarna gaan we lekker eten. En zitten we nog ff te relaxen in de lobby. Hies komt hier volledig tot rust🙈
Om 21:00 gaan we naar onze tentjes.
Waar gisterenavond onze Amerikaanse buren irritant luidruchtig waren hadden nu onze Hollandse nieuwe buren ruzie. We hebben ons hierom kostelijk vermaakt.
Welterusten!
Vandaag wat foto’s gemaakt van Safari met mijn mobiel, zodat jullie een beetje een indruk krijgen. Nogmaals foto’s van de camera is op dit moment te veel werk en het zit zo lekker s avonds nog met een wijntje bij het vuurtje!

Mooi verhaal👍

Jan Stolk 2022-06-20 16:01:01

Ondanks de kakkerij blijft het wijntje gelukkig nog smaken.. En dan die tseetseevlieg vliegen, om gek van te worden hè?! Inderdaad een mooi verhaal, leuk om te lezen.Veel humor!