Paradise Found

Tanzania, Zanzibar

Weer waren we vanochtend vroeg op en om 6:15 zaten we aan het ontbijt. Dit was verkoping de laatste keer. Vandaag vliegen we naar Zanzibar om nog 4 dagen te relaxen. Daan voelt zich gelukkig een stukje beter.
Om 7 uur stappen we in de auto. Ons laatste uurtje safari. We zien hyena's en ze hebben daar echt hun hol. Ze hebben een kleintje en ook de kleine hyena's zijn lelijk. Er ligt een dode gnoe waar een zooitje gieren rijkelijk de buikjes mee vullen. Ook liggen er weer eens twee leeuwen op de weg een mannetje en vrouwtje. Leuk dat we nu ook op het laatst nog zoveel zien.
Vlak bij het vliegveld stroomt de rivier en hier staan weer heel veel Gnoes. Even hoopt Zeff dat we het nog eens gaan zien. Maar opeen lopen alle Gnoes de andere kant op.
Op het vliegveld landen er verschillende kleine vliegtuigjes. Je kan er overal rondlopen. Op het moment dat er 1 land lopen de mensen die erin moeten ernaar toe, bagage gaat er in en hij vliegt weer weg, heel apart.
Wij hadden een luxe vlucht genomen zonder tussen stop omdat Rene vliegen iets minder leuk vind. Alleen moesten we waarschijnlijk nog in Arusha stoppen. Niks gaat hier op tijd en zo was ook ons vliegtuig niet op tijd. Het viel mee, ongeveer 20 minuten later kwam hij eraan. Er zaten al mensen in wij konden er nog precies bij. Tassen gingen achter in vliegtuig en de piloot vertelde ons dat we rechtstreeks naar Zanzibar vlogen, nou dat was wel helemaal top. We namen afscheid van Zeff wat een top gids was dat zeg, we hebben ontzettend met hem gelachen hij kon super goed rijden en een topper in het spotten van dieren.
Na een uur en 45 minuten landen we op Zanzibar. Je voelde gelijk dat het erg warm was. Wel stond er een lekker windje.... We konden de koffers uit het vliegtuig halen en liepen de terminal in, nou ja het was weer een apart gebouw....
Weer moesten we een kaart invullen, deze werd ingenomen en eigenlijk niet eens naar gekeken. We konden onze koffers zo mee nemen. Ook hier lopen van die vervelende mannetjes rond die je spullen willen dragen en aan je lopen te trekken, no Thank you werkt niet, dus dan maar gewoon heel boos go away, dat begrepen ze wel....
Het was weer even zoeken maar we hadden onze chauffeur gevonden. Koffers gingen in de bus en hop naar ons hotel, dit verliep allemaal soepel. Het was een klein stukje rijden....
Wauw wat was het mooi bij ons hotel echt een klein paradijs! Het word gerund door een Nederlander en die nam ons in ontvangst. We kregen heerlijk een coconoot drankje en uitleg over het hotel. We moesten nog wel even wachten op onze kamers maar duurde niet lang. We hebben drie huisjes aan het strand zo mooi. Een veranda met hangmat, een stukje strand waar twee ligbedjes staan. Naast de gewone badkamer hebben we ook nog een buiten douche echt heerlijk.
We trekken gauw ons badpak aan en gaan bij het zwembad liggen, dat uitkijkt over de zee. Van 17:00 tot 18:00 is het happy hour en we nemen heerlijk een coctail. We vinden een mooi plekje uit de wind waar de zon heerlijk ondergaat. Dit is echt genieten hoor.
Om 19:15 gaan we douchen zodat we om 20:30 kunnen gaan eten. Er liggen hier overal grote schelpen en in de avond lopen die rond erg grappig om te zien.
Het eten smaakt goed alleen het hoofdgerecht is niet heel top.
Na het eten is iedereen het zat maar het is dan ook al 22:15 zo laat hebben we het nog niet gehad. Lekker slapen met het geluid van de zee!!

Nog veel plezier en een goede reis naar huis!!😃👍 Leuke foto's.👍