Stoom afblazen......

Verenigde Staten, Yellowstone National Park

Dag 13 Yellowstone

Vandaag zijn we weer vroeg op om 6:00 gaat de wekker.... ik verheug me nu al op morgen want dan kunnen we uitslapen... voor morgen is slecht weer voorspeld.

Hies eb ik zetten ontbijt klaar en om 7:20 zitten we in de auto. We gaan eerst het een en ander aan geisers bezoeken. Er hangt nog wat laag hangende bewolking maar het is op zich wel lekker weer. Er zijn nog wat wegen en wandelpaden gesloten due to bear activety. Zo ook het nieuwe plateau dat over grand prismatic pool kijkt. Maar het weekend is het memorial weekend dus dan gaan dat soort dingen allemaal open. Ik voel een laste aankomst in Salt Lake city aankomen......

Bij old faithfull gaan we even een bakkie doen en Bas koopt drie mooie munten voor de verzameling.

Na de koffie lopen we naar old faithfull die net op dat moment afgaat. Na old faithfull klaart het ook helemaal op en we lopen het trail langs de Pools en geisers. Bas stopte bij Beehive want die kon elk moment gaan spuiten. Hies Willem en ik zijn door gelopen naar morning glorie pool. Bas kwam er ook aangelopen. De volgende geiser die zou gaan was Grand geiser. We zijn er heen gegaan maar het kon nog wel ff duren.

We zaten er heerlijk maar we hadden wel honger en dorst. Bas zou de koelbox halen en wat eten.... en je raad het al toen hij weg was begon hij te spuiten. Het duurde ruim 10 minuten en toen het klaar was kwam Bas eraan. Volgende geiser waar we gingen kijken en gelijk even wat eten en drinken was castle geiser. Ook deze stond op springen. We hebben heerlijk wat gegeten en toen we klaar waren begon ook deze.....

Inmiddels was er ook spraken van een grote onweersbui die onze kant op zou komen al konden we ons dat niet voorstellen... maar we wilde het risico niet nemen en zijn terug naar de auto gegaan. Bas wilde nog heel even blijven en zou ons later inhalen. Nou dat klopte wel want we kwamen te gelijk aan bij de auto.

We zijn een rondje gaan rijden via Lake Yellowstone, lamar valley waar we overigens niets zien op wat bizon na.

We stoppen bij de grand canyon of Yellowstone aan de north rimm en lopen een heel steil pad naar beneden, maar What Goes down must go Up.... 😳 We lopen naar beneden en daar worden we toch huiverig van.

Als we beneden komen is het wel erg mooi. Ook de zon valt er mooi in. En dan gaan we weer terug naar 180 meter klimmen over een trail van 800 meter..... das niet leuk. Gelukkig duwde Bas me af en toe aan.

Heigend gaan we de auto in. We stoppen nog even bij de overlook ook mooi on te zien.

Eigenlijk was het plan nog helemaal naar mamoths rijden maar het is al 18:30 en we moeten ook nog wat eten. We besluiten bij canyon village wat te eten. Hies en ik zagen noodles dat leek ons wel wat. De heren wilde een burger maar dat hadden ze niet. Dus namen ze een kippetje die hun ook erg goed smaakte.

Daarna hebben we koers gezet naar onze lodge. Om 21:00 komen we thuis en de fik gaat er nog even in bij ons kampvuur. We zitten nog even heerlijk buiten en gaan daarna lekker slapen.

Morgen rijden we naar Jackso waar we lekker wat winkeltjes gaan kijken en een hapje eten, morgen veel regen.

Blijft een geweldig mooi park. Hopelijk blijft de voorspelde regen uit morgen.

Monique1968 2018-05-23 18:29:37

Mooie dag weer met prachtige foto’s , een genot om naar te kijken. Hoop dat het weer morgen meevalt! Fijne dag !

Renee 2018-05-23 18:57:59

Wow mooi zeg al die spuitende geisers. Staat ook nog op mijn lijstje☺