Hier een Osprey, daar een Osprey…

Verenigde Staten, Polk County

Onze reisverslagen op pindat worden onderweg gemaakt… foto’s zijn gemaakt met mobiele telefoon. De foto’s uit de camera’s volgen nadat wij thuis zijn op onze site. https://esthervanderzouw.wixsite.com/genieten-in-florida

Vanochtend gaat de wekker om 6:15 we worden om 7:15 opgehaald met de boot bij de cabin om Ospreys te fotograferen.

Er staat veel wind en het is behoorlijk afgekoeld. We gaan van 32 graden naar 20 graden. Op de boot vraagt Bas aan de kaptein hoeveel Ospreys er zijn, er schijnen er hier 500 tot 600 te zitten. Op dit moment zijn ze hun nesten aan het bouwen. Ze vissen niet in het meer. Het mee heeft bruin water en daar kunnen ze de vissen niet in zien.

Ze vissen in een meer 3 kilometer verder. De mannetjes vissen en nemen die mee voorverpakt vrouwtjes. Ze eten eerst het hoofd eraf en dan nemen ze ze mee naar het nest. Zo weten ze zeker dat ze dood zijn en kunnen levende vissen niet de jongen uit het nest spartelen.

Zodra ze met de gevangen vis rondvliegen maken ze een hoog piepend geluid zodat iedereen ziet dat hij een vis heeft.

Nou er vliegen heel veel osprey je weet niet waar je moet kijken! We varen eerst naar achteren in het meer en vanaf daar gaan we langzaam terug varen. Ik denk dat we iets te veel foto’s hebben gemaakt. Het viel niet altijd mee want de boot schommelde soms behoorlijk daardoor is de vogel soms maar voor de helft op de foto.

Na drie uur worden we weer afgezet bij onze cabin. Het is 10:15 en we moeten om 11:00 uitchecken. We nemen een kopje warme thee en op de boot was het behoorlijk fris dus dat smaakt lekker.

We pakken de auto in en vandaag gaan we richting de Vila. Eerst maken we nog een stop bij de lepelaars. Daar komen we ook onze buurvrouw tegen met haar bootje. In het begin zijn ze wat mak maar dan vliegen ze regelmatig naar ons toe… En weer een kaartje vol!!

Om 14:00 gaan we op weg naar Davenport naar de villa die we voor de laatste 11 nachten hebben geboekt. We hebben hier veel zin in dus proberen Hies en ik aan tijdreizen te doen, dat lukt toch zo’n 40 minuten😇

Vlak voor de villa is veel verkeer en we kunnen niet wachten… uiteindelijk zijn we er. We checken in bij de main building en gaan op zoek naar ons huis. Gevonden!! Netjes met de code gaan we naar binnen… vol bewondering lopen we de villa in en dan gaat het fout!

Een heftig gepiep…. We krijgen het niet uit. Willem wilde de deur naar het zwembad los doen en daar ging het fout. We proberen van alles zodat niet zo alle sirenes politie, brandweer, ambulance er aankomt. Ik log snel in op wifi en probeer contact op te nemen met Caroline, het is in Nederland rond 22:30 dus ik hoop dat ze nog wakker zijn! Jahhhhh gelukkig. Het blijkt het alarm te zijn van de deur naar het zwembad. Als je deze open doet zonder de knop in te drukken gaat er een alarm af. Dat is voor kinderen en ouderen dat ze niet zonder supervisie bij het zwembad zijn…. Laten wij nou oudere bij ons hebben😇😇🙈🙈

Sorry Caroline!! Verder is het een prachtige Vila. Maar eerst huishoudelijke taken. Willem en Bas gaan boodschappen doen en Hies en ik starten de was. En we pakken de koffers leeg. Tijdens dit proces gaat de slipper van Hies stuk. Zodra Bas en Willem terug zijn met boodschappen gaan hun samen met Hies nieuwe slippers halen. Ik doe de rest van de boodschappen en begin vast aan het eten… heel simpel hoor spaghetti, gehakt en een sausje. We vinden het heerlijk om zo bij de Vila te blijven dan weer eruit te gaan om te eten.

Als de heren en dame terug zijn is het eten zo goed als klaar…. Heerlijk smullen. We zitten lekker buiten ondanks dat het een frisse dag is. We zijn van 32 graden naar 19 graden gegaan!

Verder worden er alvast twee luchtbedden opgeblazen, kaartjes van camera’s worden geback-uped, en de rest van de was word gedaan….. productief avondje dus!

Om 22:00 gaat bij iedereen de lamp uit !

Wat een heerlijke plek, lekker genieten in jullie luxueuze onderkomen, veel plezier!!

Alice 2024-03-20 13:18:50

Mooie foto’s van afgelopen dagen! De cabin stond ook leuk aan het water, prachtig met de zonsondergang. Nu heerlijk uitpakken en even niet ‘uit de koffer leven’. Enjoy 👍

Coby 2024-03-20 14:50:28

Geniet nog lekker ff met ze vieren x

Patricia 2024-03-20 18:00:36

veel plezier verder

henk 2024-03-20 23:10:30

Toen ik las "2 luchtbedden werden opgeblazen" dacht ik heel even "ze hebben toch zeker een villa geboekt met meer dan 2 bedden?". Toen ik de foto's bekeek zag ik welke luchtbedden je bedoelt, ha ha ha. Heel veel plezier!

Reny 2024-03-21 06:21:04

Jullie weten wel de mooie plekjes te vinden qua natuur zeg😍. En het alarm🤣... toen je me een berichtje stuurde dacht ik al.. we hebben toch geen alarm op het huis🤣. Fijn dat jullie nu bij ons huis zijn, hopelijk is het net zo fijn als de andere dagen.