Kramperen, letterlijk en figuurlijk!

Tanzania, Lake Manyara

Na een heerlijk ontbijtje gaan we weer op pad. Weg gaan nu opweg naar Lake Manyara NP. We rijden nog een stukje door Tarangire NP. Zeff had aangegeven dat semiet veel meer zouden stoppen omdat we vandaag ergens anders heen zouden gaan.
Uiteindelijk zagen nog wel een leeuw in lopen en konden we toch nog ff stoppen en Zeff probeerde we wat dichterbij te komen. Zeff heeft een radio en er was opeens veel commotie op de radio. Zeff starte de auto en het gas ging erop! ..... Wauw een luipaard, in de boom, zo mooi. De camera's draaide overuren.
Nou waren we echt krap in de tijd en moesten we voort gaan maken op naar Lake Manyara. Bij park ingang moest hij melde dat wij er niet meer waren. Voordat we daar weg reden maakte hij een foto van ons in de safari jeep. Daarna nam hij mijn mobiel mee en maakte een foto van beest op de band van de auto, het was een hele grote bit sprinkhaan, Zeff was helemaal in zijn nopjes. Hij liet hem vliegen en op dat moment komt er een vogel en die had had hem bijna te pakken..... Oepsie!
We stopte nog in een plaatsje waar Zeff voor ons van frisdrank ging halen. Binnen no-time stonden er allemaal martkoopmannen om de auto, heel vervelend... gelukkig was Zeff snel terug en ging het gas erop.
Laatste stuk naar Lake Manyara reden we door allemaal dorpjes. Overal kwamen kinderen naar de weg rennen en zwaaien. Er stond ook een groepje van paar kindjes waar Zeff stopte. Kinderen roepen dan pi pi, en willen graag snoep. We gaven Zeff snoep en hij verdeelde het nestjes.
Bij de ingang was het heel rustig, hier konden we ook weer naar de wc die erg netjes weer waren.
Gelijk in het park zagen we weer olifanten, ook kwamen we de nodige aapjes tegen. Eigenlijk kwamen we weer van alles tegen.... Vlak bij de rand van het meer zaten heel veel pelikanen. En natuurlijk ook veel andere vogels. Hier was ook onze lunchplek. Na de lunch konden we langs de steiger wandelen. Hier zagen we ook weer hippo samen met een kleintje....
Na een tijdje hier rond lopen zijn we verder op pad gegaan. Langzaam op weg naar onze tent. Onderweg kom je dan weer van alles tegen.
Rond 16:15 zijn bij de tent.... ja! En dan moeten we even slikken, het is een tent met een bed wat er prima uitziet maar dan de badkamer, ja dat is wel ff een dingetje. Het is open aan de bovenkant en de plee is een gat in de grond wel met een wc erop maar doortrekken kan niet je moet er zand over gooien.
We moeten voor het donker douchen dus dat doen we maar gelijk. De zak met water word gevuld, het is wel lekker warm dus best prima te doen. Dat viel dan gelukkig mee....
We konden lekker borrelen bij het vuur dat had dan opzich wal zijn charmes, daarna was heerlijk de tafel voor ons buiten gedekt en konden we lekker eten. Het smaakte overigens heerlijk! We gaan de nacht in en we hadden het er nog over gehad dat we geen last hadden gehad van de Malaria pillen. Helaas waren Bas en Amber vannacht aan de beurt, uitegetekend hier..... maar goed, verder al met al goed geslapen....

Weer een hele andere belevenis dus hoort er ook weer bijhe. Hopelijk knappen jullie snel op