Dag 6 San Francisco Hop on Hop off

Verenigde Staten, Dearing

Cruising San Francisco.....
Vanochtend was het chil ochtend..... we hebben om 10:00 afgesproken in de loby waar we de hop on hop of gaan pakken. Net op dat moment staat de bus ook voor ons hotel dus we kunnen zo instappen....

Gisteren toen we aankwamen zagen we dat voor ons hotel een stop van de bus zit... dat is mooi makkelijk.

We moeten bij hop on hop of hoofdkantoor overstappen naar een andere bus en gelijk zijn we onze plekjes boven in kwijt..... nou ja dan maar binnen. Het is best warm in de bus en de behoefte aan frisse lucht word steeds groter.

Onze eerst stop is Alamo square hier staan de huisjes van full house en tegenwoordig de serie fuller house. We maken wat plaatjes en Bas laat zijn drone omhoog gaan. Ook zien we huming birds vliegen die vind ik zo leuk!

We gaan terug naar de bus en ik wilde eigenlijk uit stappen bij golden gate park... ik dacht dat het park aan de brug vast lag maar dat is niet zo dus we blijven zitten.

Volgende stop is over de golden gate alleen ligt deze behoorlijk in de mist, zo hier en daar wat stukken rood ijzer! Het is hier ook echt koud en we besluiten dan ook weer de bus op te gaan. Er is plek boven en beneden, de bikkels gaan naar boven en de rest (poesies) naar beneden.

We stappen China town uit en de maagjes beginnen te knorren! We besluiten dat ieder zijn eigen weg gaat zodat ieder kan lunchen waar die wil. Bas en ik lopen verder China town in en zien in een zijstraat een soort van chinees restaurant met een smal balkonnetje... daar willen we eten.

Bij Chinees hoort bier dus Bas besteld een chinees biertje en ik een Carona. We hebben allemaal lekker kleine hapjes en het smaakt goed. Heerlijk in het zonnetje en het is een aangenaam tempie! Daarna zijn we nog ff rondje gaan lopen en schieten wat plaatjes!

Om 16:00 treffen we elkaar bij de gate van China town. Iedereen heeft de buik vol en we stappen weer op de bus.

Bij pier 39 stappen we uit en lopen rond! We lopen uiteindelijk naar Lombard street..... al die KU..... heuvels. Bij Lombard street lopen we deze een keer op en af behalve Daan, Mandy, Ingrid en Hans die slaan ff over.

We zijn bijna bij ons hotel, hier scheiden onze wegen, Hans en Ingrid gaan vast naar het hotel en de rest wil nog ff een drankje doen.

Amber heeft buikpijn en we lopen even CVS in om te kijken of ze wat voor haar hebben. De dame achter de kassa kwamen we niet heel veel verder dus we worden door verwezen naar de apotheker hele aardige man en we probeerde uit te leggen wat ze had. Daan lege heel subtiel uit dat ze ook vaak naar de wc moest... she shits a lot! De tranen rolde ons over de wangen en die beste man deed echt zijn best serieus te blijven.... maar hij sloeg door en voor je het weet heb je een lever probleem.

We halen een soort paracetamol en gaan er vandoor. We sluiten aan bij de rest en nemen een pain killer. Echt veel honger hebben we niet, we nemen wat kippepootjes en chipies.
We lopen terug naar het hotel waar we nog even in de hotel tuin gaan zitten en een afzakkertje nemen. Dan is het echt bedtijd!

Prachtige stad san Francisco jammer van de golden gate