Welcome to Miami….

Verenigde Staten, Key Largo

Onze reisverslagen op pindat worden onderweg gemaakt… foto’s zijn gemaakt met mobiele telefoon. De foto’s uit de camera’s volgen nadat wij thuis zijn op onze site. https://esthervanderzouw.wixsite.com/genieten-in-florida

Dag 1 zondag 10 maart.
Gisteren lagen we op tijd op bed omdat we er nu vroeg uit moeten… ik wijzig mijn wekker maar 4:00 uur, we moeten om 5:15 bij Hies en Willem zijn.
Ik vraag of Bas ook zijn wekker zet en die heeft hem om 5:00 staan…. Uhhhh dat is een beetje laat. Na veel overtuiging zet hij ook zijn wekker om 4:00 uur.
En dan word ik wakker van een vreemd deuntje… das niet mijn wekker!! Mijn wekker stond op zaterdag… maar goed alles oké!!
Ik besluit eigenlijk eens make-up loos en met weinig zooi in mijn haar te gaan vliegen… voordeel snel klaar. Je word er toch niet knapper van van in dat vliegtuig zitten.
We gaan de oudjes ophalen en proppen tassen in de auto. Omdat we met 1 auto wilde hebben we gekozen voor tassen ipv koffers en dat ging prima in die super grote Clio van mij!
Bas is helaas nog steeds niet fit! Hij hoest heel erg en voelt zich niet fijn! Nu maar hopen dat het morgen beter word.
Als we bij Barneveld rijden komt ome Willem tot de conclusie dat hij zijn mobiel is vergeten.. omdraaien kan, we zijn ruim op tijd maar daarna zou het allemaal wat krapper worden. Willem geeft aan dat het goed is zo en we rijden door.
We parkeren de auto bij valet parking en lopen naar KLM.
We leveren de koffers en gaan naar de beveiliging waar Bas zijn tas leeg moet… ook mijn kleine blauwe tasje ziet er verdacht uit.

Als we door de paspoort controle zijn beseffen we ons dat we super vroeg zijn en ondanks dat de ap aangaf dat het een drukke dag zou zijn het helemaal niet druk was. We hadden zelf Willem zijn telefoon op kunnen halen.

We nemen overpriced broodjes en poffertjes… maar ze smaken goed. Hies haalt een puzzelboekje en ik haal vliegtuigsokken. Kon die van mij niet vinden gisteren en ik denk dat ik ze al in de koffer heb gedaan… handig!

We zitten heerlijk te relaxen, en we kunnen op tijd instappen. Bas hoest zich een ongeluk en heeft veel bekijks… voor corona was dit veel minder dan nu… nou het is wat het en hij gaat toch echt mee dat vliegtuig in.

De vlucht is lang maar prima, al voelde Bas zich op een bepaald moment echt slecht.
Chicken or pasta… ik had pasta en die was prima de kip daar in tegen…. Bah! Je kijkt wat filmpjes, loopt een rondje doet een dutje en dan eindelijk 10 uur later aan de grond! Welcome to Miami.

Het is er vandaag erg warm 32 graden en is wel wat bewolkt. We zijn binnen 10 minuten door de immigratie heen. We waren wel net op tijd want na ons werden de rijen langer…

De koffers lieten even op zich wachten 15 minuten . Daarna de lange wandeling naar het treintje voor de autoverhuur. In het treintje vraagt een man aan Bas, kom jij uit Apeldoorn? En tennis jij? Echt waar!!

Bij Alamo was het super rustig, dus we hadden ook zo de auto… een mooie ruime rode!!

Om 15:45 geland en om 17:00 reden we weg bij het auto verhuurbedrijf op naar Key Largo waar we 1810 in ons hotel kwamen ik noem het een nieuwe record!

We frissen ons ff op en ondanks dat we moe zijn willen we toch ff drankje doen. De tki bar bij ons hotel ziet er wat sneu uit dus we rijden naar “The pilot house” 5 minuutjes verderop.

Als we daar echter lopen het eten ruiken lusten we ook wel een klein hapje. We zitten heerlijk aan het water en de temperatuur is heerlijk zo… het voelt als een echte zomeravond. Bas en ik zijn hier ooit eerder geweest en toen hadden ze glazen bodem. Het blijkt dat die een paar jaar geleden is een storm is verwoest.

Hies heeft nacho’s gehakt, Willem met kip en ik met tonijn. Bas heeft mosselen… het zijn voor gerechten maar voor is het voldoende als hoofd! Het smaakt overigens wel erg goed!

Als we rekening vragen haalt de serveerster ons over voor een toetje, ze heeft het over key line pi geroosterd. We nemen 1 stukje voor ons viertjes en dat was echt prima! Er zat bladerdeeg om en de Key line pi was gesmolten heel erg lekker.

Om 20:45 waren we weer in ons hotel! Heerlijk slapen!!

www.basandesther.com

Veel plezier en voor Bas, hoop dat je snel mag opknappen.

Jan 2024-03-11 11:04:01

Jullie zijn er, top!! Ik hoop dat Bas zich snel beter gaat voelen. Je durft inderdaad na corona geen hoest meer te laten horen hè.. Ik verheug me op jullie foto's en verhalen. Heel veel plezier!

Caroline 2024-03-11 11:04:32

Heel veel plezier en hopelijk knapt Bas snel op!

Nicolette 2024-03-11 11:12:56

Wat lekker weer, Florida 🤩 Wij gaan 21 april die kant op, ik volg jullie en wens jullie een fijne tijd 👍🏻

Annemiek 2024-03-11 11:14:12

Ik ga jullie weer volgen. Fijne vakantie en vlug opknappen Bas. Gek hè dat de mensen je aankijken als je hoest. Hier ook nog steeds zo.

Antoinette 2024-03-11 11:28:47

Heel veel plezier!!

Alice 2024-03-11 12:09:08

Heerlijk! Stiekem een beetje jaloers! Mooie reis toegewenst! Ik hoop dat Bas zich snel beter voelt. Have fun!

Jolanda 2024-03-11 12:14:58

Wat heerlijk dat jullie er weer zijn én dat wij een beetje mogen meereizen (ik was al op het eerste verslag aan het wachten, ha ha). Hopelijk knap Bas snel op en is het alleen maar genieten ! Have fun !

Reny 2024-03-11 12:23:25

Heel veel plezier samen en geniet er van en hopelijk is Bas snel beter

Patricia 2024-03-11 12:38:59

De kop is er af! Lekker genieten met z’n viertjes. Hoop dat je snel opknapt Bas 🍀.. We gaan jullie weer volgen!

Coby 2024-03-11 12:45:27

Ziet er goed uit, fijn dat jullie veilig aangekomen zijn....Ben benieuwd naar het dolfijnen avontuur. Groetjes daar !

Monique 2024-03-11 14:45:22

Hopelijk knapt Bas snel op en blijft jouw voet goed Esther, doe de groetjes aan Hies en Willem en veel plezier daar allen. Laat de mooie plaatjes en verhalen maar komen.

Amanda 2024-03-11 16:55:47

Heel veel plezier.

Bernadette Groothuis 2024-03-11 19:27:39

Hyacint, Willem, Bas en Ester. Wij wensen jullie een hele fijne vakantie samen.

Babs 2024-03-11 19:34:40

Mooie foto's, hoop dat Bas snel opknapt, veel plezier