Dag 2, Ocala Forest en Springs

Verenigde Staten, Ocala

www.esthervanderzouw.com

Spring (s)

Vanochtend zijn we natuurlijk vroeg wakker…. Om 5:00 liggen we nog een beetje te dommelen maar echt slapen lukt niet meer. Voor vandaag waren de weersvoorspellingen goed. In de middag kans op een buitje of wat onweer maar verder zonnig. Bij dag ligt zien we dat onze tuin eigenlijk aan een golfbaan ligt waar ook duizenden eekhoorns wonen.
Rond 7:45 zitten we in de auto, eerst even richting wally world voor zonnebrillen, zonnebrand en badslippers voor Bas. We zoeker er 1 op richting Rainbow Falls state park want dat is onze eerste stop. Onderweg zien we bij een wei met vee een coyote lopen. Maar dit is wel een bange poepert want toen we stopte smeerde hij hem gelijk.
Bij Wallmart zit een Subway waar we gelijk een lekkere breakfast sandwich halen. Met alle zomer spullen in ons tasje rijden we verder. De kap kan eraf want het is al een lekker weertje. We konden Rainbow Falls state park niet vinden en kwamen wel Rainbow Spring state park tegen. Hier reden we in want we dachten dat dat het zelfde moest zijn. Eenmaal bij de parkeerplaats bedachten we ons en reden we terug. Opeen zagen we twee hertjes voor ons lopen. We hebben ze een kort stukje kunnen volgen en toen rende ze weg.
We hebben het nog ergens gevraag maar volgens de Amerikaanse weg wijzer moest het wel bij Rainbow sprins zijn. We hebben de auto geparkeerde ne zijn het gaan vragen. Op het gras liepen drie ibissen met hun mooie lange snavel. Net voor de ingang hadden ze wel een waterval maar mocht toch hopen dat die het niet was, was wel heel klein en heel aangelegd. We vroegen het aan de ranger achter de kassa en die vertelde dat er nog drie watervallen in het park moesten zijn.
Eerst bekeken we de mooie spring. Het was nog vroeg en nog lekker rustig. Vanuit de spring liepen we naar de watervallen. Ze zijn natuurlijk maar wel een beetje opgefraaid…. Ze waren wel erg mooi.
Vanuit deze springs gaan we naar onze volgende stop; Silver spring state park. Hier wilde ik graag met een bootje met een glazen bodem mee. Onderweg kwamen we nog een boot barn tegen en kon het niet weerstaan. Eenmaal binnen staan weer de gaafste laarzen en natuurlijk vind ik een leuk paar.
De weg vervolgde naar Silver Spring state park, eenmaal daar was het al behoorlijk druk! Het was nu 12:00 en ook de Amerikanen zijn wakker geworden. Hier wilde we graag met de boot met glazen bodem. We moesten dus even een uurtje wachten voor we de boot op konden. Het was wel erg leuk…zagen ook wat vissen en schildpadden onder water. Daarna was het tijd om af te koelen met een heerlijk veel te groot ijsje.
Volgende stop was Juniper Springs. In de grote spring waar ook mensen zwemmen was het aardig druk. Maar wij kwamen voor de trail die naar een andere spring gaat hier mag ook niet gezwommen worden. Op het trail was het niet zo druk. Bij de spring aangekomen wees een jongetje ons op een alli die lekker in het water lag te dobberen. Ook lag er een mooie grote schildpad. Alli had duidelijk honger want hij probeerde een vis te vangen die voorbij kwam zwemmen, helaas met weinig geluk. We hebben nog een tijdje gewacht of hij misschien wat zou vangen. Er zwom nog wel een schildpadje op af. Maar toen het diertje in de gaten had dat er een alli lag ging hij in zijn achteruit…
Via binnen onverharde wegen zijn we terug gereden richting ons hotel. We hoopte hier beren te spotten maar dat is niet gelukt. Wel spotte bas nog een barns and nobels waar we even binnen zijn gaan kijken.
Bij ons hotel zijn we lekker gaan douchen en ’s avonds zijn we bij cody’s gaan eten. Het smaakte erg goed en het was erg leuk zitten. Met goed gevulde buikjes was het bedtijd.