Dol fijne dag!!

Nederland, Amsterdam

Vanochtend konden we lekker rustig aan doen en uitslapen.... nou ja voor ons doen dan. Vlak voordat we weg gingen hebben we nog zwemmen met dolfijnen geboekt op Key Largo. Het is geen pretpark echt alleen dolfijnen. Gisteren hebben we nog geregeld dat we onze hotel kamer een uurtje langer konden houden zodat we kunnen douchen daarna voor we verder rijden.
We gaan om 9:15 zwemmen en moeten ons een half uur van te voren melden. Eerst gaan we naar het ontbijt van ons hotel wat echt helemaal niks is maar ja dan heb je maar even wat in je maag!
Natuurlijk zijn we veel te vroeg bij de dolfijnen dus lopen we daar maar een beetje rond. Ze verteld ons dat we wel de enige zijn dus het is een privé zwem, dat klinkt wel heeellll gaaf!
Om 9:15 krijgen we uitleg over wat wel en wat niet ook verteld ze veel over de dolfijn erg leuk! Ik wist al wel heel veel maar niet alles. Ik wist wel dat het een zoogdier is maar had er nooit zo over nagedacht dat ze dan dus ook geen zout water drinken. Mijn volgende vraag was dan ook wat drinken ze??
We werden in twee wetsuits gehezen, water temp. is MAAR 21 graden.... voor hun is dat koud voor ons warm....😂
We hadden drie dolfijnen en twee trainers, eentje daarvan was in opleiding. We hebben ruim 30 min in het water met ze gelegen en echt van alles gedaan. Het leukst was wel op de buik van de dolfijn mee liften! Dit kan ik echt iedereen aanraden. Ook de manier waarop ze hier omgaan met dolfijnen is zo tof! Na het zwemmen hebben we daar nog een tijdje staan kijken wat ze allemaal deden.
Om 11:20 waren we in het hotel even snel douchen en dan opweg naar Key Largo.
Het weer is schitterend met zo'n 25 graden is het net niet te warm....Bas ziet een leuk eet tentje langs het water en hier stoppen we voor een klein hapje. Daarna rijden we verder en stoppen we bij een haventje. Hier zwemmen heel veel pelikanen.... deze zijn de restjes vis van de boten aan het bietsen. Ook zien we de nodige tarpons zwemmen deze vissen kunnen echt mega groot worden. Bas hangt de actioncam in het water nu maar hopen dat ze hem niet op vreten....
We rijden door naar Anna's beach dit is echt een heel mooi stukje strand. Op een klein stukje strand tussen de struiken besluiten er twee dames te gaan skiny dippen dit vind Bas reuze interessant..... na 10 minuten houden de dames het voor gezien en trekken ze hun kleding weer aan.
Ook wij rijden weer verder en gaan op pad naar Baha Honda SP. Ook hier is het lekker rustig. We parkeren de auto en nemen eerst een lekker ijsje, die van mij extra groot natuurlijk. We eten hem op buiten bij de haven en zien drie manatees zwemmen. Ze zijn erg goed te zien. Daarna lopen we een stuk lang het strand langs de oude brug. Daarna lopen we nog een stuk de ander kant op en gaan we verder naar Key West. Eigenlijk wilde we nog naar Key Deer maar het was al aardig laat en ook hier is het winter en om 18:00 donker! We hebben een super leuk hotel in Key West vlak bij Duval street, maar wel tussen de palm bomen echt een klein paradijsje.... we krijgen ook een welkoms coctail, de dame achter de bar laat ons weten dat het van 16:00 tot 17:00 happy hour is en dat de drankjes dan ook gratis zijn, ook zullen ze morgen live muziek hebben..... klinkt goed🍹.
Het was een pittig coctailtje maar er moet ook nog gegeten worden, ik heb geen zin meer om Duval street op te gaan mijn muntje is aardig op. Die van Bas natuurlijk niet en we besluiten stukje de staat in de lopen en komen bij Lucy's een super leuk tentje waar we heerlijk buiten kunnen snacken en biertjes kunnen proeven, ook ik proef maar eens een biertje... een jungling of zoiets en die was best lekker!
Volgens mij sliep ik al voordat ik in bed lag!! Welterusten!

Een practice verslag, en wat hebben jullie al veel mooie dingen bekeken!

Annie kromhout 2017-02-04 19:10:40

Geweldige ervaring vond ik het met dolfijnen zwemmen ga het deze zomer nog een keer doen met Mn zoontje❤️🐋 Leuk om jullie te volgen

Alberdina 2017-02-04 19:56:12

Wat een prachtige dag weer, ohja het is Jingling beier, erg lekker toch? leuke foto's maken jullie gaaf zo bij die dolfijnen, veel plezier daar nog!