Bere goede verjaardag van Bas in Yellowstone......

Verenigde Staten, Yellowstone National Park

Yellowstone NP
Ooohh vannacht weer een stukje beter geslapen, nu alleen de rest niet zo….. Om 5:30 word ik wakker en vandaag is Bas jarig. Hij is de echte lucky basterd die zijn verjaardag in Yellowstone mag vieren. Om 6:00 gaan we er uit en ik help Hies met het maken van een heerlijk ontbijtje. We hebben al een verjaardag kanootje gehad maar we krijgen nu ook een mooie Amerikaanse kaart.
Na het ontbijt ruimen we op en gaan we gauw op pad. Het zou vandaag mooi weer worden, nou wil dat dan niet zeggen dat het dan droog blijft, we zitten tenslotte in de bergen. Om 7:15 zitten we vol goede moed in de auto. We nemen de west ingang en gaan op speur tocht naar wild!
We zien twee auto’s stil staan en we kijken wat er valt te zien. Heel ver weg zien we een grizzly met 2 jaarlingen. Ze lopen in een rechte lijn langs de berg en we zien dan hun stuk je smaller gaat worden dus we rijden een stuk verder met de auto. Hier lopen we een stukje door zeer drassig gebied, gelukkig heeft Bas zijn slipper aan….. Dus……
We zien ze erg goed en ze hebben behoorlijk de pas erin. Uiteindelijk verdwijnen de beren tussen de bomen. Stukje verder zien we elk in het water ook erg leuk voor de foto. Ze zijn duidelijk iets gespannen en plots komt daar mama grizzly met haar cubs weer aan. Ze ruikt vooral de jonge elke en deze zette het op het lopen, nou ja zwemmen. Heel leuk om te zien, al hopen we niet dat het ten koste gaat van de jonge elk.
Stukje verder staan de elk nog steeds in het water en na een tijdje besluiten ze dat de kust veilig is en gaan over land verder. Ook wij gaan verder. We gaan richting tower junction, hier in de buurt willen we hidden lake wandelen. We stoppen zo hier en daar bij een waterval. En wat mooie punten.
We zien weer een jam op de weg dit keer voor wolf. Als we het dier echter zien lopen zien we dat het coyote is en geen wolf. Echter maakt het dat niet minder leuk, ook dit zijn mooie dieren. Dan worden we weer getrakteerd op een beer, dit keer een zwarte beer met 2 new born cub…..zo lief. We zijn echter wat aan de late kant dus we zien ze nog maar heel even. Het houd niet op want een paar meter verder weer een zwarte beer met 1 new born…. Zo leuk.
We stoppen bij Tower Falls waar we lekker een bakkie koffie en chocomelk nemen. Net als we hier aan komen rijden zien we een vos lopen. Een of andere looser denkt dat hij met de vos moet knuffelen en jaagt hem weg. Aangezien de vos wel naar de overkant wilde had ik al zo het idee dat hij iets verder op zou oversteken en ja hoor na 5 minuten liep hij over de weg, ik had de vos voor mij alleen.
We zijn eerst een stukje door gereden en op de weg van Mount Washburn lag nog heel veel sneeuw wel erg mooi om te zien. We zijn naar Petrified Tree gereden om daar aan onze hike voor hidden lake te beginnen. Toen we dar aan kwamen waren we omringd door twee zwarte beren. 1 liep links op de berg en 1 rechts. Nou liepen ze wel van het wandelpad weg en we hebben beren spray maar ik voelde me de eerste paar minuten niet heel prettig. Naar hidden Lake was niet heel ver en we hebben daar heerlijk even in de zon gezeten. Wel kwam er donkere lucht aan en dus besloten we om terug te keren. Eenmaal terug zagen we een kleine cub in de boom zitten, er zitten hier dus nog steeds beren…… want Mamma beer loopt dus ook ergens.
Inmiddels is het al 16:00 en we besluiten langzaam terug te gaan. Weer komen we de zwarte beer tegen met 1 jong, zo’n dropje is het…. Het is daar een beetje gaos en Bas heeft zijn auto net 1 mm met de band over de witte streep staan en hij word gelijk om geroepen dat hij de auto daar weg moet halen. Gelukkig duurt het niet heel lang voor hij een plekje heeft.
Door dikke sneeuw duinen rijden we terug. We zien nog wat hertjes en dan is de koek op voor vandaag. We hebben 11 beren gezien, 1 coyote een vos, elk, hertjes en natuurlijk Bizons, o ja een een bald eagle.
We kijken in west Yellowstone naar wat te eten en komen bij de slippery otter tercht. We vullen de buikjes en iedereen is behoorlijk uitgekakt! Om 19:30 zijn we terug bij ons huis. We internetten wat hangen wat rond en we gaan op tijd naar bed. Bas en Hies liggen al op de bank te slapen…..
Morgen weer vroeg op en gaan we verder met wild spotten en gaan we de geisers bezoeken.
We hebben genoten vandaag…….. Dit is toch wel het mooiste plekje van Amerika!!

Gefeliciteerd beiden. Wat een mooie dagen! Ik zit helemaal jaloers te wezen op al die beren ontmoetingen. Wij hebben twee jaar geleden alleen een stipje gezien en met een verrekijker kon je een beer onderscheiden. Yellowstone is prachtig. Veel plezier.

Monique1968 2018-05-22 07:05:15

Nog gefeliciteerd met Bas!! Wat super dat jullie zo veel beren gezien hebben zeg! Prachtige foto's weer!

Mandy van de Water 2018-05-22 09:00:42

Wat een schitterende dag zeg en wat geweldig om daar je verjaardag te mogen vieren. Wat een cadeau om al die dieren te zien en wat veel! Een dag om in te lijsten. Geniet lekker verder van al het moois wat op jullie pad komt!

Renee 2018-05-22 09:25:25

Happy birthday nog! Helemaal vergeten.

Renee 2018-05-22 09:26:14

Nog gefeliciteerd Bas. Wat een super wild dag voor jullie ik geniet et ook van en kan me zo het gevoel van het daar zijn voor de geest halen. Inderdaad yellowstone verveelt niet. Erg mooi daar

Amanda 2018-05-22 16:45:36

Heerlijke dag in het wonderschone Yellowstone, geweldig ! Ik denk dat je de hike naar Lost Lake bedoelt :). Mooie foto's en Bas, gefeliciteerd, geweldig om je verjaardag in Yellowstone te vieren.

Reny 2018-05-22 17:30:07

Bas, nog gefeliciteerd. En inderdaad wat een mooie plek om je verjaardag te mogen vieren. En mochten jullie reisleiders worden voor reizen in Amerika, dan zijn wij de eerste die bij jullie willen aanmelden. Goh, wat zien jullie altijd toch veel dieren. Wij hadden twee jaar terug ook al veel gezien in Yellowstone, maar toch worden we weer altijd jaloers zeg..... Prachtig hoor.

Erika van Leussen 2018-05-23 13:34:06

Wat een dag ... Wat hebben jullie veeeeeeeel gezien !!! Jaloers !!! Die beer in de boom ook, geweldig !! Wat een verjaardag; gefeliciteerd alsnog Bas !