Ietsie bietste vogelspider ….

Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Dag 11 21-10 Las Vegas
Alle foto’s bij onze verslagen worden gemaakt met een mobiele telefoon… dat houd het simpel om een verslag bij te houden.

Onze reis staat op https://esthervanderzouw.wixsite.com/fall-in-the-usa-2023
Site kijkt het mooist op pc of laptop.

Gelukkig vannacht beter geslapen ondanks onze luidruchtige buren… we zijn vroeg wakker. We kleden ons aan pakken de laatste spullen en met veel lawaai, hoop dat ze wakker worden gaan we op pad!

Onze eindbestemming is mammoth lake. Eigenlijk zouden we nachtje in Death valley slapen maar Death valley is maar beperkt open en ook pas sinds half oktober omdat heel veel wegen zijn weggespoeld in augustus tijdens een storm. We hebben daarom ons hotel gewijzigd naar mammoth lakes.

We moeten dus ook om desthvalley heen. Eerst stoppen we net buiten Vegas bij een wildlife refudge. We kiezen 1 van de vele onverharde wegen. Het is wel bikkelen op de weg en naar een aardig eindje te hebben gereden besluiten we om te draaien. Er staan veel cactussen en Joshua tree’s en dan……

Prrrrrrrrrr zo over de weg een hele grote zwarte spin! Auto aan de kant en Bas rent erop af. Ja hoor het is tarantula… brrrr… ik moet ff wennen aan het idee dat ik achter een spin aan moet hollen. Maar goed het idee groeit bij me.

Bas loopt met de macro te klooten maar ik vind het toch prettig als hij mijn telelens gebruikt. Hij heeft 200-600 daar lukte het niet mee. Hij is om en ik ren gauw naar de auto en wissel de lens….

Bas gaat op de grond liggen om mooi punt te krijgen maar dat valt nog niet mee tussen de cactussen en als hij ff niet goed oplet heeft hij zijn knie in de prikkels. Gelukkig geen grote cactus en geen prikkly bear.

Maar goed er moet wel gefotografeerd worden… die stekels halen we er straks wel uit. Volgens Bas moeten we opletten dat hij niet met zijn pootjes aan zijn achterlijf gaat zitten dan geeft hij haartjes af die irriteren. Ook volgens Bas als hij wel bijt gaan we er niet dood aan….nou dit stelt gerust… NOT!

We rijden verder en stoppen even bij het visetor centrum. Deze was straks nog niet open, nu wel! De dame raad ons aan coyote trail te lopen, hier zitten veel vogels. Nou ja veel vogels zien we niet, wel 1 leuke, veel vlinders en Libelles.

We vervolgen onze weg en na een tijdje zien we een grote zandduin, big Dune, hier zijn we in 2018 ook geweest. We rijden zover we kunnen tot het zand echt mul word. Nou ja als we vast komen te zitten hebben we de automatjes nog! We hebben al geoefend! Gelukkig zijn ze niet nodig. Bas laat de drone verder over de big Dune vliegen.

We vervolgen onze weg en vliegen nog een keer met de drone boven mooie bergen. We rijden verder door prachtig gebied en komen uiteindelijk bij mooie herfst kleuren.

Als we bij ons hotel komen ziet het er allemaal beetje shaby uit. Ook de kamers zijn echt slecht. Als ik op de wc zit zit ik met mijn knieën in mijn nek!

We besluiten naar het dorpje wat te gaan eten. Als we weg rijden zien we een coyote lopen, hij staat echt vlak langs de auto… we hebben geen camera’s mee maar met de telefoon kunnen we ook een foto maken…

In het dorpje zie ik een leuk verlicht restaurantje. Het blijkt weer een Mexicaan te zijn, maar Bas is helemaal om dus we gaan maar binnen. Het ziet er apart uit Bas besteld een biertje en als hij blik krijgt vraagt hij een glas… hij krijgt gelijk een mega glas, dan maar een wijnglas!

We bestellen een vurige en die is echt mega groot. Hier stopt wel ons Mexicaans avonduur want Bas vind het niet lekker. Ik wel en het is lekker smullen!

Er rijden terug naar ons shabby hotel. Bas kijkt even voor bedbugs maar het ziet er schoon uit!
Nou gauw de ogen dicht dan zien we het niet.

Mooie foto's hoor ! Moedig van Bas om op zijn buik die spin te fotograferen, ik zou bang zijn dat hij ineens op mij af zou komen kruipen, brrrrr. Wat een mooie coyote, mooi koppie.

Reny 2023-10-22 06:50:28

Die spin😱....coyote, wolf, beer.. allemaal geweldig, maar een spin en zeker zo eentje betekent paniek. Wat een overgang qua kleuren als jullie verder rijden, prachtig al die herfstkleuren.

Caroline 2023-10-22 07:59:49

wat een super mooie fotos. Ik had de spin wel graag willen zien hoor. Nog maar ff genieten deze week. Liefs van ons Willem en Hies.😘

hyacinthe 2023-10-22 09:01:35

Leuk, een drone bij je te hebben.. Erg benieuwd naar de resultaten van de opname!

Coby 2023-10-22 09:42:24

Wat prachtig dat woestijngebied. ik had geen foto's van die spin gemaakt maar was heel hard de andere kant uitgereden.

Marjon 2023-10-22 10:57:59

Ik dacht ‘zullen ze niet gezien hebben dst dit geen echte coyote is’😉. Ook met telefoon hele mooie foto’s.

Monique van Aanholt 2023-10-22 12:04:39

mooie plekjes weer

henk 2023-10-22 12:12:27

Prachtige reis maken jullie! Genieten hoor, ook weer deze desolate gebieden.

franca_jsper@hotmail.com 2023-10-22 21:18:59

Ziet er weer leuk uit. Nog veel plezier.