Visje voeren...... op de keys!

Verenigde Staten, Florida

We hebben heerlijk geslapen, gisteren om 22:00 uur ging het lampje uit en nu om 5:00 zijn we wakker, verder niet wakker gelegen dus dat hebben we goed gedaan!

We gaan eruit, pakken onze zwemspullen en gaan op weg naar de keys. Vanmiddag gaan we snorkelen.

We hebben sluierbewolking en das op zich best stom want ze hadden mooi weer voorspeld, nou we wachten het maar af. Onderweg weer een mooie zonsopkomst maar nergens waar we hem goed kunnen fotograferen.

Als we op keys komen zoeken we iets leuks op om te ontbijten en ik kan je vertellen dat holle bolle Gijs honger heeft, zeker omdat het gisteren ook niet wat werd met eten. Het duurt even maar we strijken neer bij een leuk restaurantje, en het was echt lekker, heerlijk zelfs.

De buikjes zijn goed gevuld en we gaan op weg naar Anna’s Beach, dit is altijd mooi stukje strand en er staat een hele fotogenieke boom. Ik ben hier wat bezig met fotograferen en Bas loopt een rondje zijn oog viel op een kingfisher maar die zijn dan we wel weer schuw.

Ik ben wat aan het prutsen met mijn filters maar het licht is ruk en er staat veel wind, maar eens afwachten of dat wat word. Er komen dan wel drie ibissen aangelopen dus ruil mijn spulletjes in voor de telelens en probeer daar wat plaatjes van te maken.
Na een tijdje bezig geweest te zijn komt zonnetje er toch weer een beetje bij en word het al gauw erg lekker.

We willen ook nog naar Robbie’s maar bedenken dat we eerst een stukje verder rijden, net als we de weg op draaien staan we stil, er is een ongeluk gebeurt. We moeten er eerst wel langs maar besluiten dan om wel om te draaien want de files zullen we gaan oplopen zo.

Bij Robbie’s gaan we op het terras zitten en nemen we maar eens een lekkere borrel, Bas biertje en een snackje. De Florida mensen hebben het koud en de vuur korven staan aan, hoe koud is het dan… ik gok zo’n 21 graden in de sluier maar als de zon erdoor komt een stuk warmer.

Hierna is het tijd voor Bas om aan het werk te gaan, hij gaat Tarpons voeren. Deze enorme vissen hebben geen tanden maar zijn wel ruw in mond. De meeste trekken hun hand gauw weg en laten de vis vallen in de bek van de Tarpon, maar het is juist de kunst om je arm stil te houden.

Eerlijk is eerlijk Bas doet het echt goed, helaas is wel zijn arm en hand geschaafd dus hij heeft er wel weer een oorlogswond bij. Gelukkig hebben we de foto’s nog, want dat was mijn taak… Ook goed gelukt!

We rijden terug naar Key Largo we hebben wat vertraging maar komen netjes op tijd aan. Als we parkeren komt er al een dame aanlopen met de mededeling dat de snorkeltour is geannuleerd…. Lekker dan, kan ik mijn nieuwe onderwatercamera niet proberen…. Er staat te veel wind volgens haar, nou ik vind het wel mee vallen!
Maar goed we hadden bedacht richting het hotel te rijden en dan via Big Cypress Road. Eerst wilde we sharkvalley pakken maar de zon staat op de verkeerde plek om te fotograferen.
We zien wat alligators en heel veel witte reigers die zijn wel beetje bange poeperts….

Nou hebben we al vooruit gang gemaakt in de loop der jaren en hebben we altijd zonnebrand mee. Nu werden we alleen geen muggen spray en dat is eerder gebeurt. We worden echt helemaal opgevreten door die KUT muggen maar ja dat is te verwachten in deze tijd in Florida... zucht!

Als we de weg uitdraaien zien we allemaal witte reigers vliegen en voor de grap zeggen wij ze gaan ook naar hun hotel want het word donker… daar zaten we niet heel veel naast want iets verder links zat een boom waar ze allemaal in zaten echt heel veel. Helaas is er behoorlijk schemer en kan ik er geen goede foto van maken.

We stoppen bij het tankstation voor wat fris voor op de kamer en MUGGENSPRAY! Echt honger hebben niet meer, en rijden naar ons hotel. Als we de kamer binnen komen zien we dat ze de kapotte lamellen hebben vervangen! Nu is het een top kamer!

Ik heb eindelijk een beetje tijd wat fotootjes te bewerken en wat met het verslag bezig te gaan.
Daarna lekker slapen!

Wat heerlijk om weer mee te genieten van jullie geweldige foto's! Veel plezier nog.

Elly (michelly) 2021-11-17 12:41:44

superleuk verslag, en prachtige fotos