Dag 12 Las Vegas

Verenigde Staten, Dearing

It never rains in de desert!

Vanochtend zijn we rond 8:00 wakker. Het is echt ongelofelijk maar het is bewolkt er komt een waterig zonnetje door en op het nieuws horen dat we straks regen en onweer kunnen verwachten. We hebben 1 x eerder slecht weer gehad in Las Vegas en dat was in 2015 toen we ook met de de Verspuytjes en de Siedenburgjes waren echt niet te geloven!

We rommelen wat en starten de ap op om te vragen of er mensen willen schieten. Alle kiddies willen wel alleen Lisa wil niet schieten, ik ook niet maar we gaan wel mee.
We spreken om 10:30 af. Lisa, Amber en Ruben halen ons op en dan gaat het fout. Bas trekt de deur dicht en beseft zich dat de sleutel van de auto nog op de kamer ligt op zich geen probleem alleen de kamer sleutel ligt er ook nog... Gelukkig staat de schoonmaak dame er maar die wil ons er niet in laten terwijl ze ziet dat we er uit komen. Op zich snap ik het ook wel maar wat ik niet snap is dat Lisa zo de kamer binnen loopt als ze aan het schoon maken zijn en niks vragen.
Maar goed ze belt wel beveiliging en die zouden er met 10 minuten zijn. Maar naar 15 minuten is er nog niemand. Bas loopt nog een keer naar de schoonmaakster en die belt nog een keer nu met 2 minuten... nou klok kijken kunnen ze hier niet. Ze laat nu Bas zelf bellen en volgens beveiliging zijn ze er binnen een half uur. Naar 35 minute bel ik nog een keer ze zijn onderweg! Ik ben het zat en loop naar beneden... ik weet dat de dame achter de balie er niks aan kan doen maar ik verzoek haar dringend dat er nu iemand langs gaat komen we zitten nu 50 minuten te wachten. Ze belt en zegt dat er iemand komt... dat hebben we eerder gehoord, maar inderdaad er is gelijk iemand. Het kan dus wel!

Nou we een uur later dan gepland gaan we op pad. We komen er aan en we krijgen te horen dat ze hier op elkaar moeten schieten…. Dat was niet de bedoeling dus we gaan een deurtje verder. Ik krijg veel meldingen van mensen over sprinkhanen, op de strip hebben we er geen last van maar hier bij het schiet gebouw zitten er wel een aantal, het komt omdat het een nat jaar is geweest dat ze last hebben van deze plaag.

We worden geholpen door Big John een aardige man die alles uitlegt. Lisa en ik mogen mee de baan op om te filmen en te fotograferen. Vooral Lisa en ik schrikken ons in het begin helemaal een hoedje…. Al die knallen. En ik hou niet van wapens, ooit heb ik zelf eens geschoten maar van mij hoeft dat niet meer.

Het valt nu nog mee met de drukte maar al gauw merken we dat er meer mensen komen. Iedereen schiet er op los en vooral Amber schiet erg goed… geen ruzie mee maken dus! Aan het einde schieten Bas en Leroy nog met een zwaar iets echt niet normaal wat een knal daar vanaf komt.
Als we klaar zijn hebben we nog wat tijd over en we brengen een vluchtig bezoekje aan de Hoogendam. Eerst stoppen we even bij Subways om de maagjes te vullen, je krijgt hier steeds meer honger.

Als we weg rijden bij de Hoogendam begint het te regenen en onweren echt niet te geloven. Nou ja morgen zou het weer mooi weer worden! Bij het hotel kleden we ons snel om en we verzamelen om 16:15 beneden. We gaan naar de film en wel de Lion King!

We hebben vorig jaar een leuk plein ontdekt met een bioscoop en verschillende restaurantjes en winkeltjes echt heel leuk. Hier gaan we naar de film, naar de voorstelling van 17:00 uur. We zijn de enige in de zaal… echt niemand anders. Bij de film hebben ween liter frisdrank en voor een heel jaar popcorn, echt niet te geloven…. De film is heel gaaf erg mooi gemaakt en met de nodige dosis humor liggen we regelmatig plat.

Als we de film uitkomen zoeken we een restaurantje waar we wat en eten en drinken. We kunnen buiten zitten want het is niet bloedheet, en daarbij is het binnen ijskoud. De contrasten zijn hier altijd zo groot, dat is eigenlijk niet lekker.

Als we volle buikjes hebben willen er nog een aantal naar Fremont street. Hans, Bas, Ruben, Lisa, Lery en Mandy gaan daar nog heen. Daan en Rene gaan nog naar de bar en Amber, Ingrid en ik houden het voor gezien wij gaan alvast slapen.
Om 00:30 komt Bas thuis ze hebben het erg leuk gehad. Ook voor hem is het nu bedtijd.

Zijn weer prachtige plekjes. Vervelend dat de auto met die hitte het zo slecht doet. Verder hebben jullie het goed naar de zin zo te lezen.