Nog een keer naar Big Bar

Verenigde Staten, Polk County

Onze reisverslagen op pindat worden onderweg gemaakt… foto’s zijn gemaakt met mobiele telefoon. De foto’s uit de camera’s volgen nadat wij thuis zijn op onze site. https://esthervanderzouw.wixsite.com/genieten-in-florida

We hebben de plannen voor vandaag wat aangepast. Eigenlijk wilde we vandaag naar honeymoon Island en dan aan het einde van de dag osprey trail lopen…. Maar we gaan maandag ook naar fort de soto. Daar zijn we overigens nog nooit geweest. Beide is ff stukje rijden en dus hebben we besloten alleen nog fort do soto te gaan.

We gaan in de ochtend lekker genieten van het zonnetje en in de middag gaan we nog een keer naar circle B Bar. Bas daar in tegen heeft weer zijn wekker gezet om 6:00 en gaat ook vanochtend weer naar Circle B Bar.

Om 8:00 ben ik weer wakker en dan is het wel tijd om op te staan. Willem is al op… Hies ook maar die ligt nog op bed. Zij heeft slecht geslapen en heel veel liggen hoesten.

We nemen heerlijk ons ontbijtje buiten. Ik heb bij temu een opblaas slang gekocht. Deze leg snel achter de plantenbak en roep Hies en Willem. Er ligt een slang bij het zwembad…. Willem kijkt en kijkt… wel met enige ongeloof maar ze dan ja inderdaad. Hies had door dat die nep was en natuurlijk kon ik me lach niet inhouden… dus het raadsel is gauw opgelost voor Willem. We hebben hem opnieuw achter de plantenbak gelegd voor Bas.

Bas is overigens om 10:30 weer terug net als ik in the pool ligt komt hij eraan. Het was weer mooi vanochtend maar niet zo spectaculair als gister ochtend.

We relaxen allemaal even bij de pool… Bas en Hies liggen lekker te snurken.

Om 13:30 rijden we richting Big Bar. We rijden weer binnen door want o o o wat een files zijn er weer, dat is wel echt een dingetje rond Orlando, ook richting Tampa trouwens…

We komen door leuke plaatsjes en stoppen ff bij walmart voor aardappel salade voor de picknick. Geweldige winkel altijd om door te lopen.

Daarna zetten we de koers verder naar Big Bar. We lopen ons favoriete rondje. Het is wat koeler en er staat een windje dus het is goed te doen. We zien al vrij snel een wasbeertje struinen over het pad… Bas en Willem lopen een stuk voor ons dus kan ze niet roepen.

We komen een anhinga met een hele grote vis tegen. Hij heeft hem op zijn snavel gespiesd en ben benieuwd hoe hij hem door gaat slikken maar dat gaat naar een paar keer draaien toch redelijk snel! Hap slik weg!

We zien Bas en Willem in de verte foto’s maken en ook hier loopt weer een wasbeertje. Hij loopt de struiken in en hier zat blijkbaar een eekhoorn die het niet zo op prijs stelde dat de wasbeer in de buurt kwam en vluchte de boom in en zette zich schrap op de boom stam.

Als we weer verder lopen voel ik aan het begin van gymp allemaal prikje… lopen er allemaal rode mieren over mijn schoen en been… what the fuck. Ik gooi mijn schoen uit en veeg the fuckers van mijn voet!! En dan mijn held… ik moet mijn sok en schoen weer aan doen, en de balans is een beetje zoek… gelukkig is daar mijn held, nee niet Bas die raakt mijn sok niet aan als ik hem gedragen heb, maar ome Willem wel en helpt mij wel…

We zien niet veel alligators misschien te veel wind. Er ligt 1 grote en volgens Bas lag die daar vanochtend ook al…

We zien nog wat andere mooie vogels en komen weer bij de picknick plek uit. Hier dekken we weer de tafel en als we daar mee bezig zijn hoor ik geritsel… er loopt een gordeldier. Deze leuk van lelijkheid. Hij is super snel en gaat van hot naar her. Daarbij is hij redelijk schrikkerig dus het is een uitdaging hem op de foto te krijgen.

En dan is hij weg! Loopt verder het bos in. We gaan heerlijk eten en wij zijn niet de enige…. Het bleek dat er een aantal bloeddorstige muggen om ons heen zaten en ook een picknick hebben gehad. Later bleek dat we helemaal lek gestoken zijn door de little blood suckers!

Al krabbend gaan we naar huis. Hier word de fles wijn natuurlijk weer open getrokken… Er moet weer geproost worden op de dag sip sip Hoorey!

Ik had nog wat fotootjes willen bewerken maar dat is er helaas nog niet van gekomen… de wijn hier is ook heel lekker🙈

Toch nog wat bewerkte fotootjes toegevoegd…

Schitterende diversiteit aan dieren.. Jullie kunnen wel een presentatie geven op de Openbare Avond!

Coby 2024-03-27 08:09:11

Wat zijn de foto's weer mooi . Nog fijne dagen samen

Babs 2024-03-27 08:18:50

Het zijn weer prachtige foto's genieten hoor. De tijd vliegt al weer om. Helaas

Amanda 2024-03-27 08:47:25

Hele mooi foto’s, die van het gordeldier is helemaal geweldig, heel bijzonder, geniet nog van de laatste dagen!

Alice 2024-03-27 11:02:55

Wat een prachtige foto’s! Twee jaar geleden waren we bij Fort de Soto. Stelt niet veel voor. Daar ben je in kwartier rond. We hebben toen vooral op een pier vlakbij naar dolfijnen gekeken. Wel mooi strand. Tip: Orlando wetlands bij het plaatsje Christmas. Voor als er nog tijd over is. Leuk jullie te volgen.

Monique van Aanholt 2024-03-27 12:00:41

We waren ooit in een villa in Orlando en naast onze tuin liep een beest. Onze dochter zei: wat loop daar voor iets gek beest in de tuin............bleek het een gordeldier te zijn, ik vond het super om die ooit in het écht te zien ! Mooie foto's en zo te lezen zijn jullie aan het genieten. En ik begrijp dat helemaal.........van die wijn :)