Dag 10 Big Five compleet!

Tanzania,

Waar we eerst echt voor de wekker wakker werden merken we nu dat we van de wekker moeten wakker worden…. Dan denk je hoe vermoeiend kan een game drive zijn…. Nou best wel….

We doen de gordijnen open en daar ligt de prachtige krater, we zitten onder het wolkendek en zo af en toe schuift er een wolk voor het raam.

We gaan naar het ontbijt en ook hier zitten we aan het raam en hebben prachtig uitzicht!

We lopen naar de receptie waar we onze drankjes betalen en Peter staat er ook al.

Eerst rijden we door het oerwoud van de ngorongoro en dan komen we in open vlaktes. We stoppen bij we Masai dorpje waar we de mensen gaan bezoeken. We krijgen een kleed omgeknoopt en een ketting om.

Er word een welkomsdans gedaan voor ons. En dan moeten Hies en ik ook mee dansen. We moeten springen en dat is aanzicht niet zo erg maar gezien onze situatie wel riskant.

Daarna laten ze zien hoe ze vuur maken met ebbenhout en ander soort hout en ezelpoep, dat schijnt nogal goed te branden, echt heel bizar…. Bas ruikt een keer of het echt ezelpoep is…..

Daarna gaan we hutje in het is bijzonder warm in het hutje. Het is heel klein, je kan je niet voorstellen dat hier een gezin slaapt.

Ook de Masai is commercieel ingericht want als we eruit lopen kunnen we langs hun kraampjes waar van alles te koop is. Ook weten ze wel van prijzen. Ik neem wel een beeldje mee…

Hies en Willem zitten nog in het hutjes dus wij lopen vast naar het schooltje. Hier krijgen jonge kinderen les. Ze moeten voor ons wat woordjes opnoemen en het alfabet.

Ook Hies en Willem komen er nu aan en gaan naar het schooltje. Hun hebben zo’n ketting uitgezocht die we omgehangen hebben gekregen.

Als we klaar zijn en weg lopen komen onze Belgische vrienden eraan, we zijn ze al vaker tegen gekomen.

We gaan door over de hobbelwegen en dan komen we op de grensvlak de Ngorongoro en de Serengeti. Hier kunnen we wat fotootjes maken. Bas loopt natuurlijk helemaal de Serengeti in. Er staan dames van de Masai wat te verkopen, moet we zeggen dat ze ons “nog” niet lastig vallen.

Hies vraagt of ze een foto van ze mag maken… en daar gaat het fout… dat mocht, Peter ook met de dames op de foto. We roepen Bas terug zodat we met zijn alle op de foto kunnen…. Dan lopen we naar de auto en komen de dames achter ons aan ze willen geld voor de foto’s… ze lopen achter ons aan, en klimmen bijna mee de auto in. We hebben ook bijna geen dollars meer en daarbij “ga lekker weg joh” . Als ze door hebben dat we geen geld gaan geven vragen ze om eten, ik heb nog wat vieze koekjes en ze willen bijna mijn buis met pringels pakken maar daar moeten ze vanaf blijven. Willem heeft nog een Apel en dan doen we de deuren en ramen dicht.

We gaan verder en komen bij de hoofdingang van de Serengeti. Hier kunnen we een korte hike doen voor een uitzicht. Hies blijft beneden want ze vind het net iets te stijl!

We rijden het park in en als we er net in zijn zien we gelijk een leeuwin! Ze loopt vlak langs de auto en besluit daar ook te gaan liggen…..

We moeten eigenlijk door rijden want we moeten op tijd voor de lunch in het hotel zijn…. Maar dan zien we een heel groep met leeuwen…. Met drie hele kleintjes…. Maar we hebben niet heel veel tijd, en inmiddels blijkt twee bomen verder een luipaard te liggen. Daar ook nog even gauw heen maar de tijd tikt….

En inderdaad er ligt een luipaard in de boom en heel hoog in de boom bijna niet te zien ligt een klein luipaardje. En wat er ook in de boom hangt is een gazelle soort…. Er is niet heel veel meer van over maar hij kan er nog wel een keertje van smikkelen.

Helaas ligt ze wel met haar kop de verkeerde kant op en kijkt ook niet op of om. Inmiddels begint de tijd echt te dringen dus we moeten gaan…… al had ik hier de hele dag kunnen blijven, ik vind het prachtige dieren!

Dat maakt ook dat we de big five compleet hebben! Als we weer een stuk verder rijden zien we ook nog een leeuw in een boom, ook zij ligt er mooi bij. Heel snel een fotootje maken en dan echt weer door!

We zijn om 14:00 bij het hotel en lunch is tot 14:30, we hebben dus nog half uurtje. Gauw schuiven we aan en we brengen later wel onze spullen naar de kamer.

Er vliegen veel vogeltjes en de dik diks springen ook hier rond. Na het eten brengen we de spullen naar de kamer. Hies en Willem doen een tukkie en Bas en ik besluiten in het zwembad te plonsen. Vooral onze misvormde voeten zijn hier heel dankbaar voor en vinden het koude water heerlijk!

We zijn echt zo enorm gestoken door de vliegen en ze gaan gewoon dwars door je kleding heen… Bas is nog erger gestoken dan mij en ik heb iets van 25 plekken op mijn voeten zitten.

Om 16:00 gaan we weer op Safari. We zien niet heel veel omdat hij de struiken induikt…. Uiteindelijk komen we bij een picknick plek met heel veel Hippo’s. Dit is echt gaaf om te zien. Ik denk dat er zeker een stuk of 60 zwemmen. Je mag hier uit de auto en vanaf een platform kijken.

Dan is het tijd om terug te gaan…. Jammer want dit is een leuke plek. Om 18:30 zijn we terug bij het hotel. We spreken om 19:15 af voor borrel en daarna eten.

We zitten heerlijk half buiten en ook nu in het donker lopen er dik diks buiten. Het eten smaakt goed.

Bas en ik gaan vast terug als Hies en Willem nog even naar de souvenirs winkel lopen. Hies vraagt naar de poeppilletjes en geeft aan nog veel last te hebben van buikloop. Alleen vandaag al moest ze een paar keer ook onderweg. Gelukkig is dat goed gegaan… Ze besluiten de dokter langs te sturen. Hij geeft aan dat ze een darminfectie heeft. Ze krijgt antibiotica en poeppillen. Nu maar hopen dat het beter gaat.

Welterusten en tot morgen.

Wat een mooie reis. Met welke reisorganisatie zijn jullie op pad

Gio 2022-06-27 06:23:18

Een prachtige reis weer. Ik snap het wel maar jammer dat de bevolking ook zo commercieel wordt overal. Maar jullie hebben weer prachtige foto’s gemaakt.

Antoinette 2022-06-27 15:34:49

Ik ben helemaal bij gelezen! Schitterende foto's (als altijd). Die hippo's vind ik geweldig, die Masai dan weer niet, bah, al dat gebedel, daar zou ik helemaal gek van worden. Dan lig ik liever een uurtje te chillen aan het zwembad. Jammer dat Hies nog steeds zo ziek is, hopelijk helpen de pillen, lijkt me niet fijn om op vakantie ziek te zien. Have fun !

Reny 2022-06-27 15:48:35

Mooie foto's weer. Het lijkt me een prachtig land maar als ik over die jeukbulten vd vliegen lees, de darmproblemen en het midden in de nacht opstaan is het niet echt iets voor ons.

Marjon 2022-06-27 15:58:09

Mooi die gamedrives!! Heel herkenbare verhalen en foto's! Ik ben in 2006 geweest en toen ging het net zo. Iedereen in de groep kreeg last van de darmen, meestal een dag.

Anjo 2022-06-27 16:46:19

Jullie zien zoveel moois weer deze vakantie, wel erg vervelend dat jullie zo'n last hebben van die bulten en buikloop. Een darminfectie klinkt al niet fijn, maar zeker niet als je onderweg bent en dan maar hopen dat er toiletten zijn..