De eerste Bear Jam in Tetons

Verenigde Staten, Island Park

Dag 11 Jackson - Island Park

Vannacht weer iets beter geslapen.... geen Starbucks meer voor mij.... We pakken onze spullen weer en brengen het alvast naar de auto. Daarna nemen we ontbijtje in hotel deze valt wel wat tegen maar het vult de buikjes.....

Daarna gaan we op pad het is er mooi weer zonnig het is nog vroeg dus zo’n 10 graden. Er hangen paar wolkjes boven de besneeuwde bergtoppen van de tetons en het is bijna wind still.... beter word het niet!

We rijden de Parkweg en we een gYPsY guide die kan je downloaden op je telefoon en werkt op gps deze verteld alles wat er te zien in echt super leuk.

We stoppen hier en daar ook bij Jennie Lake en dan besluiten we 1 stop over te slaan maar net als we er voorbij rijden zie ik een coyote door de struiken lopen.... zo snel mogelijk draaien en terug. Bas pakt zijn camera met telelens maar zijn camera doet het niet en de pankiek slaat toe.... we wissel gauw van body en hij zet zijn telelens op mijn camera, ik ik mijn macro lens op die van hem. Ik zie dat het klepje los staat waar het geheugen kaartje in zit dat is de reden waarom zijn camera het niet deed. Nou konden de lenzen weer gewisseld worden.

We rijden verder en zien veel moois, ook zien we een moose liggen en wat hertjes lopen. Maar eigenlijk zijn we opzoek naar een beer.....

We stoppen bij Jackson lodge deze is echt erg mooi.... hier halen we wat drinken en dan wilde we omdraaien en langs oxbow bend. Bas wil toch nog een stukje richting Yellowstone. Dus na lang zeuren gaan we die kant op...

Langs de weg staat een bord met slow bear with cups voor next 6 Miles... ja ja dat hebben we vaker gezien. Na een paar mijl zien we heel veel auto’s staan dat lijkt wel een bear-jam...šŸ» En ja hoor dat is een grizzly met twee jaarlingen. Super goed waren ze te zien.

We hebben er een tijdje gestaan en zijn toen echt omgedraaid. Via oxbow bend zijn we met veel stops het park uit gereden. Ook zijn we nog langs de weg gereden waar veel moose moet zitten, we waren niet de enige die aan het zoeken waren maar we konden geen moose vinden. We eten nog een ijsje in Jackson en geven dan gas naar Island park.

We rijden nog een stukje mesa senic road en stoppen nog even bij mesa falls.

Nu gaan we eindelijk opzoek naar onze cabin in Island park . We kunnen het makkelijk vinden en zitten helemaal in het bos. Als we aankomen zijn Hies en Willem er al. Die waren een half uurtje voor ons aangekomen.

Het is heerlijk weertje dus we drinken buiten wat en kletsen bij.

Bas en Willem gaan een rondje rijden en Hies en ik ruimen de spullen op. Daarna probeer ik vast ern vuurtje te maken want we gaan hotdogs roosteren en marshmallows. Dat valt nog niet mee en gelukkig komen Bas en Willem eraan. Willem gaat kleine stukjes hout hakken en Bas stoken zo ontstaat er een mooi vuurtje.

We hebben er nog een flesje bubbels bij, heerlijke combinatie.....

Het begint rond 21:30 te regenen en dus gaan we naar binnen. Niet veel later gaan we heerlijk slapen in deze prachtige cabin. Morgen is Bas jarig en dan gaan we uiteraard de hele dag naar Yellowstone.

Wat een geweldig verhaal weer ! Ik geniet ervan net zoals jullie doen . Heel veel plezier .

Paulien 2018-05-22 07:04:01

Wat een mooie dag en wat een geweldig park dat Teton! Zo fotogeniek en dat kan je aan jullie wel overlaten mooie fotoā€™s maken. En die beren, moose en al die andere wildlife, prachtig hoor. Wat zullen lekker hebben geslapen zo in dat bos in die cabin.

Renee 2018-05-22 09:16:20

Wat geweldig Yellowstone. nog 6 weekjes wachten dan mogen wij ook !

harold en Bianca 2018-05-22 13:55:35

Wow !!! Die foto's !! Die beren !!! Echt geweldig !!! Die Moose is ook prachtig trouwens, toch ook erg leuk.