Helemaal naar het Noorden!

Tanzania, Manyara Region

We gaan op tijd weg want we hebben een lange weg te gaan. We moeten eerst even tanken en we moeten langs een greencamp wat ophalen voor mensen, ook Nederlanders en ze komen ook uit Apeldoorn.
We rijden heerlijk door de Serengeti als er een vogel net te laag voor de auto langs vliegt. Hij raakt net het dak en valt naar binnen bij Daan op schoot, daarna valt hij op de grond. Iedereen is in shock! Zeff kon hier verder ook niks aan doen maar hij blijft vervelend. Zeff neemt de vogel mee naar buiten, hij leeft nog wel maar denk niet lang meer....
Het landschap veranderd het word groener. Ook zien we heel veel beesten bij elkaar. Op een waterplek zien we echt heel veel soorten bij elkaar.
Deze dag is echt veel rijden er komt een stuk waar we niet heel veel zien.
We zijn bijna bij het kamp maar het is 15:00 uur. Op het kamp is niet heel veel dus we gaan daar nog een rondje rijden. We rijden wel langs een mooie rivier maar ook hier loopt niet zo veel.
Zeff stopt de auto en zegt dat we eruit mogen komen en dat hij een foto gaat maken. We zoeken een mooi plekje uit. Daarna laat hij ons allemaal springen, nou ben ik niet de beste springer vanwege mijn enkel, ik durf er ook niet zo op te landen en eindig dus met mijn reed op de grond.
Nou iedereen is weer wakker dus we gaan weer opweg. En dan zien we toch nog leeuwen. Eerst een mannetje waar we heel dicht bij kunnnen komen en verder op 2 vrouwtjes met kleintjes. Ze liggen in de struiken dus wat lastig te zien...
Dan is het echt tijd naar het kamp te rijden. We slapen de laatste twee nachten op een greenkamp hier slapen de laatste twee nachten van onze safari in een tent. We zien er allemaal wel iets tegen op. Tent is prima maar je hebt een buite plee, gat in de grond en als je klaar bent gooi je er zand over. Bijna iedereen heeft last van de malaria pillen en is aan de race en dan is zo'n wc niet zo fijn, als je dan snacht in de openlucht op de pot zit met je zaklamp. Maar we gaan er gewoon het beste van maken!
Als we daar aankomen krijgen we weer instructies. In het donker mogen we niet zelf naar onze tent lopen en we mogen er ook niet zonder begeleiding uitkomen. Hier lopen veel meer dieren dan in Lake Manyara benadrukt hij nog eens. Dit vind vooral Lisa niet heel erg leuk en word er een beetje bang van. Zeer begrijpelijk maar de mensen van kamp beloven haar dat als zei zich aan de regels houd dat er niks kan gebeuren.
We regelen snel een zak met water voor de douche wat ook dit moet je bij daglicht doen. Het word hier vanaf 18:15 al donker. De douche is prima te doen en we hebben beide genoeg water.
In de algemene tent waar iedereen zit is het gezellig. Zeff komt even langs om voor morgen af te spreken. Eigenlijk wilde we iets uit slapen maar we wilde ook graag de Big Migration zien, dit is wat lastig te spotten maar er steken dan 1000-ende gnoes de rivier over. Hier voor moesten we dan wel om 7:00 in de auto zitten. Uiteindelijk stemt iedereen voor, het is de laatste safari dag en daarna kunnen we lekker relaxen op Zanzibar.
Er word verder druk gekletst in de tent. Er zijn twee dames die overal hebben gewoond die heel veel tevertell hebben. Ook is er een Spaanse man met zijn dochter, en dan is de andere familie uit Apeldoorn. Iedereen klets met elkaar bij het kampvuur tot we aan tafel gaan.
Het eten smaakt goed! Het is een Grieks gerecht😜. Ik besluit echter wel te stoppen met de malaria pillen. Ik heb me vooral vandaag niet fijn gevoeld. Dacht soms zelfs dat ik moest overgeven en ben al een par dagen behoorlijk aan de race. De meningen zijn er over verdeeld, maar ik ben er klaar mee.
Omdat we morgen WEER vroeg op moeten gaan we na het eten lekker slapen. Voor het slapen begin ik ook aan een diaree remmer, in de hoop dat ik vannacht niet de hele tijd uit hoef!
Ik zeg Weltrusten!

Wel een prachtig avontuur jongens indanks de hinder van de malaria pillen

Amanda 2017-07-30 17:50:57

Het ziet er weer heel mooi uit.😃👍

Okkie 2017-07-30 18:12:46

Zo leuk om je verhalen te lezen! Ik krijg weer helemaal heimwee, zo prachtig daar!!