Dag 2 Calgary naar Mount Robson

Canada, Mount Robson Mountain River Lodge

Icing on the cake

Beren teller: 1
Het was natuurlijk niet heel verrassend dat we vanochtend erg vroeg wakker waren. Om 5:00 was het echt klaar en zijn we eruit gegaan. Gelukkig konden we vanaf 6:00 ontbijten en konden we daarna op pad!
Het was fris buiten maar het was wel mooi zonnig.
Het leuke is dat je vanuit Calgary echt de bergen in rijd, je ziet ze steeds dichterbij komen tot je er in rijd...... Met die bergen komen dan ook wel wolken, maar ze werden wel met zon afgewisseld!
In Banff hebben we bij starbucks een warme choco met slagroom gedronken, en omdat het vakantie is hebben we er nog maar een chocolade broodje bij genomen. Tegen over starbucks zit het visetor centrum en daar hebben we een berenspray gehaald, better safe than sorry!
Onze weg vervolgde via de bow valley parkway. We hebben hem twee keer heen en weer gereden maar kwamen niet verder dan een elk die helemaal verstopt zat in het gras.....helaas pindakaas!
Na de bow valley parkway rijden we klein stukje snelweg en vervolgens gaan we de icefield parkway op. Dir is echt de mooiste weg die we ooit hebben gereden. Berg pieken met sneeuwtoppen en soms donkere wolken die vanuit een andere hoek weer worden verlicht door de zon leveren mooie plaatjes op. We stoppen dan ook hier en daar.
We komen bij Bridal veil falls, als je daar het verstopte pad een klein stukje naar beneden loopt kom je bij Panter falls. In 2011 konden we niet heel dichtbij komen door het vele water wat er af kwam, maar nu wel......was wel heel gaaf!
Eigenlijk wilde we met de bus de glacier op maar het was daar te bewolkt dat we het van de week nog een keer gaan proberen. We kwamen ook nog langs de skywalk maar dat zag er een klein beetje uit als een aanfluiting!
Bij Tangle falls moest Bas natuurlijk helemaal omhoog klimmen, ik heb even bedankt en ben beneden gebleven.
We hadden het er net over dat we zo weinig beesten zagen, toen er een opstopping stond, er liepen big horn sheep. Maar helaas wat ver weg.
We stopte zo hier en daar en we blijven ons verwonderen hoe mooi het hier is.
We zijn bij de splitsing de 93a op gereden en dan krijg je een we omhoog naar de glacier Edith cavell. Ook er mooi.
Toen was het wel tijd om iets gas te geven want we moesten om 18:30 aanschuiven bij het eten in de Lodge van Mount Robson. Net toen we plaatsje Jasper voorbij reden stond er een bord dat de eerste volgende benzine station pas over 170km is....😮 Dat duurt dus nog wel even, die gok nemen we niet, zelf Bas niet ha ha ha....mensen die hem goed kennen begrijpen dit wel. Het zal niet de eerste keer zijn dat we met een lege tank staan zullen we maar zeggen.
We moeten nog 50 min. rijden en hebben net de hoop voor een beer opgegeven...... En dan ja hoor een heuse bear jam!! Er loopt een mooie grizzly langs de kant van de weg. Niet al te groot maar wel mooi in zijn vacht. We zetten de auto aan de verkeerdekant van de weg zodat we veilig achter de auto de beer kunnen volgen.
En ja hoor dan gebeurt het....de beer was zijn groen voer denk ik zat en besluit door een flinke plas met water achter de eendjes aan te gaan. Echter zijn zijn hunting skills nog niet super ontwikkeld en bakt hij er niks van. Er komt nog een tweede poging.... wij dachten in eerste instantie dat hij een rat probeerde te vangen maar op de film later zagen we dat het ook een eend was. Ook deze mislukte overigens ha ha ha.....🐥
Op facebook zijn meer bere leuke foto's te vinden https://www.facebook.com/Travel-the-USA-462872930428216/?ref=settings
HIER HET FILMPJE https://youtu.be/USt4RZlR49E
NOG EEN FILMPJE https://youtu.be/kiF-2PMAbD4
De tijd begon een klein beetje te dringen volgens tom tom zouden we om 18:15 aankomen bij de lodge....nou ja op zich nog steeds op tijd.
Park Mount Robson zag er erg mooi uit. In 2011 hadden wij hier heel veel regen en zagen geen berg.
Onze B&B ligt midden in het bos echt prachtig aan een mooie rivier. We kunnen heerlijk aanschuiven en het menu.....duck....ha ha ha bijna kip. Het smaakt erg goed. We zitten met een groep van 4 Duitsers en 2 Nederlanders aan tafel.
Na het eten gaan we douchen en bekijken de video's. ....super gaafe beelden van die jagende beer. Helaas is internet hier zo traag als stront door een dunne trechter en krijg ik ze niet geupload. Bas loopt ondertussen nog ff naar buiten het zwermt hier van de humming birds.
We slapen in de kamer bears denn erg leuk.... Ik probeer nog wat aan het verslag te werken maar mijn ogen zijn erg zwaar..... Nu midden in de nacht maakt ik de tekst af.....helaas last van de jet-lag. Bas ligt wel lekker te snurken en ik ga ook maar weer een poging doen. Weltrusten

Gaaf he die Pantherfalls. Wij konden het 1e jaar ook niet verder komen door het vele water en het jaar erop konden we er bijna achterdoek lopen. Ben benieuwd naar de rest van de dag. Veel plezier verder! 😘

Nicole van der Meijde 2016-06-13 08:42:29

Het is al weer meer dan 10 jaar geleden, maar ik kan me herinneren, dat we de trailhead voor Panther Falls maar moeilijk konden vinden. Daarvoor hadden we de watervallen vervolgens ook helemaal voor ons alleen. Geen kip of beer te bekennen.

Franziska 2016-06-13 10:01:51

Ah vandaar dat ik vanmorgen maar een half verslag kon lezen ;). Het klinkt allemaal erg mooi en de foto's zien er ook prachtig uit.

Mandy van de Water 2016-06-13 15:39:30

Mooi hè bij Edith Cavell. Het 1e jaar dat we daar waren konden we nog helemaal naar het gletsjermeer lopen. Een paar maanden later is er een heel groot stuk van de gletsjer afgebroken en mocht dat niet meer. Je hebt daar in de buurt ook nog een heel mooi meer.

Nicole van der Meijde 2016-06-14 15:16:01

Bas en Esther, prachtige foto"s, en leuk om alles te lezen. geniet ervan!

Annie Kromhout 2016-06-14 17:21:39

Wat hebben jullie een hoop gedaan op een dag, wat een mooie berenfoto's!Voordeel van wat bewolking is dat de waterval foto's beter zijn, bij mij een beetje overbelicht met het zonnige weer vorige week, veel plezier nog!

Ina 2016-06-14 18:42:16

Geweldig filmpje van de beer. Ja icefield parkway prachtig mooi. Lekker genieten.