Dag 8 Lake Louise naar Revelstoke

Canada, Revelstoke

Glaciers in the sun

Berenteller: 15
Vanochtend om 5:15 ging de wekker...sjonge jonge daar had ik dus echt ff geen zin in. Bas sprong zijn bed uit over enthousiasteling.... maar hij deed het gordijn los en de lucht was strak blauw....de bergen die om lake louise staan lagen er geweldig mooi bij. Binnen no time stond ook ik naast mijn bed waren we aangekleed en ready to go!
Bij lake louise was het mooi rustig en we konden op ons gemak foto's maken. Daarna zijn we naar moraine lake gereden die lag er ook schitterend bij. We zagen nog een kleine pika lopen. In 2011 zijn we hier ook geweest en is Bas alleen naar boven geklommen. Nou ben ik niet zo'n berggeit maar ik wilde ook wel graag naar boven. Bas trok me af en toe omhoog en al klautert kwam ik boven....FUCK! er loopt een pad tegenwoordig lekker dan! 😥 bijna voor niks mijn nek gebroken. Nou maakt het wel stuk makkelijker naar beneden gaan straks. Uitzicht is mooi en van boven kleurt het water ook erg mooi.
Eenmaal weer beneden gaan we i het stadje lake louise een broodje halen en besluiten dan toch voor we naar Revelstoke gaan eerst naar Athabascha glacier te gaan. Het weer is nu goed en ik wil heel graag de glacier op. Het is wel ruim anderhalf uur de verkeerde kant op maar het is nog vroeg.
Op moment dat we weg rijden mist Bas de afslag en Tom Tom geeft aan dat we 75 km om moeten rijden....😨 Nou zien we wel dat we over 30 km in het volgende plaatjes aankomen en waarschijnlijk daar ook wel kunnen draaien maar dat is nog 60 km om. Gelukkig hebben ze op de snelweg van die opening voor noodgevallen en dit was er toch echt een! Hier konden we doorheen en zo reden we weer de goede kant op.
We stopte onderweg op een paar punten want alles zag er zo mooi uit met dit mooie weer. We vroegen soms aan mensen of ze een foto van ons wilde maken maar jeeejjj hoe slecht kan je een foto nemen. Eentje had zelfs alleen onze benen erop staan.
Bij Bow lake stopte we ook even en niet veel later werd er een bus met Japanners of Chinezen los gelaten. En wat is dat toch een onbeschoft volk zeg.... je word gewoon aan de kant gedrukt of ze gaan midden in je foto staan.
Bas was met statief bezig dan konden we onze eigen leuke foto maken. Toen we klaar waren begonnen er twee dames te juichen.....heel vreemd. Eentje kwam er naar me toe en ik begreep in eerste instantie dat ik een foto van hun moest maken......maar hij werd nog leuker ze wilde met mij op de foto heel apart. Nou na deze foto sessie met Chinezen zijn wij verder gegaan.
De glacier lag er mooi bij en om 11:15 konden we mee. We wilde eigenlijk alleen naar de glacier maar dat kan niet het is een combo ticket en je gaat ook naar de skywalk. Die hadden we al zien liggen en leek ons niet zo veel. Maar goed het was niet anders. Eerst ga je in de bus naar boven en daar ga je in tja hoe zullen we het noemen sneeuw buldozer.... heel gaaf ding. Deze rijd naar de glacier. Hier mochten we 45 min. rond lopen. Het was echt super gaaf. Hier hebben we wel paar keer de selfie stick gebruikt.
Vanuit de glacier ga je door naar de skywalk. Dit stelt echt niet zo veel voor je ziet wel diep in de canyon een mooie waterval. Je kan als je wilt wel alleen naar de skywalk maar daar zou ik geen $35,- dollar voor over hebben. We moesten daar wachten op de bus en die bracht ons terug naar de parkeer plaats.
We gingen nu richting Revelstoke inmiddels was het 13:45 en ze hadden al regen voorspeld. We reden steeds verder de bewolking in.
Onderweg hadden we nog een bear-jam. Er liep een zwarte beer in de berm. Hij trok zich nergens wat van aan en het was een beetje een luie beer.
Het duurde niet lang voordat de regen begon en de rest van de weg heeft het alleen maar geregend. In Golden hebben we bij de B&W wat gegeten en om 18:15 kwamen we aan in Revelstoke. Onze B&B ligt midden in het bos echt schitterend. We hebben een mooie kamer met een bubbelbad waar we dan ook maar gebruik van maken. Wifi is hier wel slecht daar voor moeten we naar de lobby. Ik heb het idee dat wij de enige gasten zijn dus we hebben alles voor ons zelf.
Nu lekker slapen morgen lekker uitslapen. We gaan pas om 8:30 ontbijten.

Met dat schitterende weer zijn de foto's extra mooi. Mijn man Erik is bij Morraine Lake ook over de keien naar boven geklommen en later bleek dat er gewoon een pad ging, dat is jullie dus ook gebeurd, ha ha! Die Skywalk..........daar zou ik niet op durven. Gaaf die snowcoach naar de gletcher, super!

Reny 2016-06-19 19:14:49

WoW wat een prachtige foto's zo met die strakblauwe lucht en de bergtoppen! Jullie genieten echt! Fijn dat het weer nu eindelijk wat beter is.

Mandy van de Water 2016-06-19 19:20:47

Wow mooie plaatjes jongens. Ben benieuwd naar revelstoke wat jullie daar zullen vinden