In the wild wild west!

Verenigde Staten, Saratoga, wyoming

Dag 4 Estes Park naar Saratoga

Foto’s bij dit blog zijn gemaakt met mobile telefoon. Later als het verslag op de een-site geplaatst word zullen de foto’s van de camera erbij plaatsen.

Nou om 4:15 gaat dan de wekker. Door de jet-leg waren we al wakker. Gisteravond toen we terug kwamen van het eten zat er een groepje wielrenners pizza te eten en blikjes bier te drinken. Vannacht hoorde we allebei die blikjes rammelen toen dacht ik joh nou wat zachter mag ook wel. Eenmaal bij de auto zagen we dat alle prullenbakken waren omgegooid, waarschijnlijk het werk van wasbeertjes….

We rijden het park binnen maar het is nog pik donker en dat blijft het ook nog wel even. We stoppen bij rock cut, geen fluithaasjes maar prachtige sterren, zelfs de Melkweg is nog te zien.

Als we dan toch zo vroeg zijn wil ik de zonsopgang wel fotograferen op een mooie plek. Ik zet mijn statief op bij medicine bow curve. Het belooft een mooie zonsopkomst te worden maar dat valt uiteindelijk tegen er komt wat sluier voor die alles afvlakt.

Nou ja inmiddels is het wel licht en kunnen we naar de elanden…. Alleen slapen ze denk ik nog. Wel zien we elk burlen die zitten nu in hun bronstijd.

Vorig jaar is er een hele grote brand geweest en bij de uitgang bij Grand Lake is hier de schade goed van te zien. Verschrikkelijk dat er zoveel is verbrand.

Bij Grand Laken nemen we koffie en een broodje. Ook dit is een leuk klein guitig plaatsje.

We rijden nog 1x rocky’s in om te kijken of we moose kunnen vinden. Bas spot een vrouwtje met een kalf. Niet te fotograferen want ze rennen er snel vandoor. Overigens snap ik dat ze hier wat nerveuzer zijn in sommige gebieden mogen ze hier jagen.

We draaien om en zetten koers naar Saratoga Wyoming. Ik vond het in 1x naar de tetons te ver rijden en heb gekeken of ik onderweg iets leuks kon vinden. Ik kwam op Saratoga hier staat een saloon uit de 18e eeuw waar je kan slapen en heel lekker kan eten.

Ook buiten de Rocky zien we echt een groot stuk wat verbrand is. We hebben een stop in Arapaho wildlife refudge. We lopen hier een rondje over vlonders in het het water maar er is weinig te zien. Dit heet moose en goose trail. Maar no Moose en no Goose….

We rijden naar het visetor centrum maar die is gesloten. Wel lopen er kleine …….. ze zijn altijd super schattig maar ook super zenuwachtig…

We rijden door het park maar we zien verder niks en besluiten verder te rijden naar Saratoga. Dit doen we via een omweg op een binnendoor weggetje. Hier zien we echter wel veel pronghorns, erg leuk.

We zijn door veel stadjes gekomen en de populatie van die stadjes was 40? Dus we zijn erg benieuwd waar we terecht gaan komen.

Als we bij Saratoga aan komen rijden komen we langs een enorm golfcomplex. Nou dit moet een wereld stad zijn….. ons hotel ligt aan de hoofdstraat waar wel geteld 10 winkels/ restaurants zitten. Ook ons hotel een echte saloon zit hier, hotel Wolf.

Van binnen is het ook super gaaf. Ook onze kamer dateert een ieder geval een eeuw terug…. Dus ook geen airco dat is even een min pintje zeker nu met 30 graden. Het raam kan gelukkig wel open en het koelt in de nachts nogal af dus dat zal vast goed komen.

We lopen over de winkelstraat en komen in een outdoor winkel. Er staat een hele mooie mountain goat opgezet. Eigenlijk wil ik een foto maken maar er staat een foto bij van een trotse jager die hem heeft geschoten, dan ben ik er al klaar mee. Helaas zijn er zo meer beesten die hier opgezet staan.

Er is hier ook een bierbrouwerij dus daar gaan we maar heen. Bas neemt een biertje en ik neem een Margarita. Je kan zakjes in een gat gooien. Natuurlijk moet ik ook mee doen maar naar twee keer ben ik er wel klaar mee.

Als we weg willen gaan lopen we langs een pooltafel…. Leuk nou moet ik poulen. Vroeger kon ik dat wel aardig en nu niet meer dus ik verlies 3x dik. Dan ben ik er echt klaar mee.

We gaan naar ons hotel, relaxen een beetje en om kwart voor 7 hebben we een reservering in het restaurant van het hotel.

Voor Amerikaanse begrippen ziet het er best aardig uit. Het eten smaakt erg goed! Mensen voor ons gaan weg en de servet van de dame vliegt in de fik. Gelukkig is ze er snel bij en anders had we de brandtrap nog. (Zie foto bij een raam met exit, daarvoor ligt een soort touwladder die je uit het raam moet hangen)

Na het eten maken we nog een wandelingetje over de hoofdstraat en weer terug. Dan gaan we lekker slapen! Morgen geen wekker… Yes!

www.basandesther.com

Dat ziet er mooi uit! Veel plezier verder.

Anjo 2022-09-09 07:17:10

Wat een leuk plaatsje enhotel. Zo super Amerikaans!