Oohhh Deer….

Verenigde Staten, Key West

Onze reisverslagen op pindat worden onderweg gemaakt… foto’s zijn gemaakt met mobiele telefoon. De foto’s uit de camera’s volgen nadat wij thuis zijn op onze site. https://esthervanderzouw.wixsite.com/genieten-in-florida

We hebben weer goed geslapen en we halen vanochtend een broodje bij de bakker. Er zit een heerlijk bakkertje op Key Largo met echt de lekkerste dingen.

Na een zeer bijzondere ochtend, dit houden we even privé maar voor wie zich dan zorgen gaat maken er is niks aan de hand alles prima!
We zitten om 11:30 in de auto en rijden we naar Key West. De zon werkt weer heerlijk mee. We gaan over diverse bruggen die over de zee gaan.

We stoppen bij de Key line pi factory. Hier nemen we alle drie behalve een heerlijk stukje Key line pi! Er zit een prachtige tuin bij waar je heerlijk je taartje kan opeten.

De volgende stop is bahia Honda state park. Hier rijden we echter snel weer uit! Wat een pot met pieren het is hier super druk.

We gaan we opzoek naar de Key deer. Dit soort hertje bevind zich alleen op de keys. Ze zijn vrij klein, en lopen overal rond. Vooral op big pins Key en no name key. Ze lopen gewoon bij de huizen en in de tuinen.

We zien er uiteindelijk 7 waarvan 1 mannetje met mooi gewei. Soms staan ze bij mensen in de tuin en dat is ongemakkelijk, natuurlijk blijven we altijd op de weg en lopen we nooit de tuin in bij mensen. En vaak doen we het dan heel snel! Bij 1 tuin kwamen een moeder met kleintje tegen en toen lagen we al paratzi voor dat huis. De buren kwamen eraan en vroegen of we wat zochten, toen we wezen na de herten die er liepen was het gelijk goed. We mochten blijven staan. Nogmaals we staan niet bij mensen in de tuin hoor maar het is wel ongemakkelijk als je voor iemands huis aan het fotograferen bent.

Ook spotten we een leguaan maar die zijn bange poeperts en rent er vandoor. We zien nog wat vogeltjes en komen nog langs de blue hole waar we ook ff stoppen. Er ligt hier een alie te zonnen met zijn giechel open, dus we kunnen zijn tandjes tellen. Ook zwemt er veel vis, en er zitten wat Ahingas.

We rijden verder naar Key west en we stoppen bij Wendy’s voor een burger. Dan naar ons hotel. Om het makkelijk te maken heb je Heron House en je hebt Heron House Court…. En natuurlijk zaten we eerst bij de verkeerde. We waren hier om 17:45 en om 17:00 ging de office dicht. Er stond een nummer wat je kon bellen maar we kregen een antwoord aparaat.

Bij de auto hebben we de voucher opgezocht en daar stond een ander adres op… verkeerde hotel🙈 Nou was de volgende vlakbij en daar zat wel iemand voor het inchecken.

We gaan naar onze kamers en leggen onze spullen weg. Bas wil nog wel ff naar duvalstreet wat drinken dat is op loopafstand. Willem gaat ook mee, Hies is erg moe en blijft bij het hotel.

Als we er heen lopen lopen we langs de mooiste panden. Bij 1 huis spreekt een man ons aan en hij verteld vol trots dat 1 gebouw uit 1870 komt en dat die echt heel oud is…. Natuurlijk hebben wij veel oudere panden🙈

Op duvalstreet zie je de meest vreemde vogels lopen, heerlijk. We strijken ergens neer bij het hardrock café voor een drankje. Er zijn ook veel leuke winkeltjes maar die loop ik morgen wel in samen met Hies.

Om 21:00 zijn we weer bij ons hotel en gaan lekker slapen.

ziet er allemaal mooi, gezellig en lekker uit daar

henk 2024-03-13 11:35:14

Schattig die hertjes! En wat een kleuren op de foto's, ook echt zo'n Caribisch sfeertje.

Caroline 2024-03-13 12:49:38

‘Husband Day Care Center’! Wat een lollige tekst. Geweldig, hoe verzinnen ze het. Moeten ze hier ook doen. Dametjes gaan shoppen en mannen drinken wat. Prachtige panden daar zeg 👌

Coby 2024-03-13 13:13:09

Prachtig daar en een krokodil en leuke hertjes. Lekker bakkertje daar wil er wel even langs maar helaas.

Amanda 2024-03-13 15:51:18

Naar die Key Lime pi factory wil ik ook wel, het water loopt me uit de mond als ik al dat gebak zie ! Leuk he, die hertjes, wij hebben ze back in the days ook eens kunnen fotograferen, super !

Reny 2024-03-13 17:03:02

Zo te zien alles nog oké en weer een leuke dag gehad. Gr