Van witte sneeuw naar wit zand....

Verenigde Staten, Miami

Vanochtend vroeg gaat de wekker. Eindelijk.....we gaan op zoek naar de zon. Ik stap mijn bed uit en met mijn half slaperig hoofd open ik de shutters, What the fuck, het heeft gesneeuwd. Er ligt een goede 5 cm, en hoewel ik sneeuw mooi vind was ik er nu ff niet blij mee, want wat betekend dat voor onze vlucht. In Nederland kunnen we een paar sneeuwvlokken niet handelen.
Ook ome Willem onze Schiphol taxie is wakker en heeft de witte bende gesignaleerd en apt dat hij er al bijna aan komt. We besluiten zo snel mogelijk naar Schiphol te vertrekken, want ook auto rijden met sneeuw is niet de sterkste kant van de meeste Nederlanders.
Onderweg vooral tussen Kootwijk en Stroe sneeuwt het nog ff flink. Al gauw wordt het minder en eenmaal bij Amsterdam lag er bijna niks meer. Ook met de files viel het reuze mee.
Op het vliegveld is het druk, dat zijn we eigenlijk niet gewend. Ondanks de drukte zijn we wel overal zo door heen. Tijd voor een ontbijtje dus. Ik neem een portie poffertjes zoals altijd.... Verder wat broodjes en drinken en dit is gelijk onze duurste maaltijd van de vakantie. 🤑 Er zit een Amerikaan naast ons en die vraagt of Bas Amerikaan is, hij kende iemand waar Bas nogal op leek. Nou heeft hij dat vaker in Nederland maar die vraag heeft hij nog niet van een Amerikaan gehad. Stiekem vond hij dat wel leuk.....
We lopen een beetje rond en uiteindelijk gaan we richting onze gate. Buiten is het behoorlijk mistig..... nu maar hopen dat dat geen problemen gaat opleveren. We komen aan bij de gate en er is niemand😳. We kijken op het bord, verandering van gate, maar we komen bij onze nieuwe gate aan staat er geen vliegtuig.....
We wachten en wachten en wachten. Ongeveer 45 min. voor onze vertrek tijd kwam the plain er aan....pjuuwww gelukkig.
Netjes op tijd gingen we de lucht in richting Londen.... ondanks de sneeuw en de mits, nu kon er niks meer fout gaan.... zou je denken.
Netjes op tijd komen we aan in Londen. Daar verliep alles soepel. We moesten naar een andere terminal maar met het busje waren we daar zo. We waren ook snel door de beveiliging en liepen een beetje rond opzoek naar wat te eten en drinken.
Om 13:15 kwam de info op het bord welke gate we moesten hebben en omdat we om 14:15 vlogen zijn we er gelijk heen gelopen. Al vrij snel gingen we boarden en konden we neer strijken op onze plekken in deze mooi Boeing A380-800, we are ready te go..... alleen helaas het vliegtuig niet😳.
Er werd omgeroepen dat er een probleem was met een bagageruim die kregen ze niet dicht, en het hing 15 minuten duren. Na een half uur was het opgelost maarrrrrr ze hadden nog geen toestemming om te vertrekken van de luchtverkeersleiding. Eindelijk hadden we toestemming was dat stomme luik weer los.....
Nou top luik was weer dicht we hadden toestemming om op te steigen maaarrrrr en zoals de piloot zelf zei, there is always a but.... ze moesten de remmen nog even inspecteren.... vergeten, kan gebeuren we staan al ruim een uur te wachten!
En ja je raad het al, 1 van de remmen was niet goed. Ik dacht nog we hebben geen remmen nodig, gas op die lollie. Gelukkig dacht Britische Airways daar ook zo over.... er zijn 16 remmen, eentje minder maakte niet, hij moest alleen wel even uitgeschakeld worden en dat ging, ja ja 15 min. duren. Nou die 15 min. van de piloot zijn ons inmiddels bekend.
Uiteindelijk kwam er beweging in het toestel en konden we gaan. Inmiddels was het 17:00, iets later dan gepland!
Natuurlijk zijn we inmiddels uitgehongerd en dan zitten we ook nog eens achterin het vliegtuig. Opzich prima plek alleen hadden de laatste geen keuze meer met eten. Het was pasta of pasta de chicken was gevlogen. Sterker nog toen ze bij ons was was al het eten op, voor de mensen die mij kennen weten dat dat geen optie is!
Uiteindelijk kwam ze met twee dienbladen met eten, en hoe lucky, 1 pasta en 1 chicken, gelukkig hebben ze voor Bas toch nog een kip gevangen.
De rest van de reis verloopt soepel alleen de laatste twee uur zijn echt drama voor mij.
We komen uiteindelijk 21:00 in de avond aan, maar we zijn niet de enige er landen een aantal grote vliegtuigen te gelijk. Het automatische systeem van de ESTA slaat op tilt en iedereen word afgewezen, gevolg we moeten allemaal door de poortjes.
Om 23:00 staan we dan eindelijk bij Alamo, Bas wil toch graag een cabrio, en het word ook wel erg mooi weer dus dat is ook inderdaad gaaf. Het gaat vrij vlot en Bas zit te vertellen dat hij een cabrio met hard top heeft gehuurd. We geven het briefje af en er word een auto voor gereden. We zijn op zoek naar hoe het dak los gaat en vragen het even.... man kijkt ons aan of hij water ziet branden....en zegt dit is geen cabrio. Bas legt uit dat we een cabris hebben gehuurd. De beste man raakt geïrriteerd en alsof wij achterlijk zijn zegt hij dat een cabrio alleen maar een zacht dak heeft. Er bestaan geen cabrio’s met hard dak, heeft hij toch de verkeerde getroffen om tegen te jokken. Bas loopt terug naar boven om dit op te gaan lossen. Ik zeg tegen die beste man dat die BMW die daar staat met hard top een cabrio is.... en dat weet ik omdat wij die auto thuis rijden.... Hij raakte nog geïrriteerde en liep weg.
Bas kwam terug met de papieren en nu konden we een mustang cabrio mee nemen.
Om 24:00 kwamen we aan op onze kamer. Ik heb geen koffer meer open gedaan. Ik ben onder de douche gegaan en rechtstreeks mijn bed in. Bas is naar wal Mart gegaan om boodschappen te doen. Wat een bagger reis was dit zeg.... maar goed we zijn er!

Was misschien een bagger reis voor jullie, maar je schrijft het zo komisch dat we er hier toch echt om gelachen hebben. Ga straks verder je verslag lezen.