Regen, sneeuw, kou, beren en Moose

Verenigde Staten, Yellowstone National Park

Dag 13 Yellowstone en Grand Tetons

Vanochtend zijn we lekker blijven liggen maar om 8:00 was iedereen toch wel wakker en aan het aankleden. Iedereen doet nog een beetje zijn ding en om 9:15 zitten we aan het ontbijt.

Gevolg om 10:00 uur in de auto. Het regent pijpenstelen maar dar wisten we dat dat vandaag het geval zou zijn. Daarom zouden we vandaag naar Jackson gaan. Leuke rit, daar een hapje eten nog voor Bas zijn verjaardag. En dan weer terug.

Het regende dus pijpenstelen en het was behoorlijk fris zo’n 4 graden.... We rijden langs het geiser gebied waar het behoorlijk stoomt nu met de kou. Ondanks dat het regent zien we er wel heel veel mensen lopen.

We komen steeds hoger en de regen veranderd dan ook in sneeuw, en het begint zelfs heel hard te sneeuwen. Er ligt ook veel sneeuw in de bomen en we krijgen gelijk zin in kerst muziek maar ja die had ik net met veel pijn en moeite van mijn telefoon gehaald. Om een of andere reden heb ik altijd kerst muziek op mijn telefoon, elke jaar is het het zelfde gezeik.... mijn telefoon ligt altijd in de auto te laden en als dan de motor gestart word.. “it’s begin to look a lot like Christmas” 😡

Maar goed we dwalen af......

Er ontstond een file, en ja hoor er liep een zwarte beer langs de weg, heerlijk door de sneeuw. We kunnen hem erg goed zien.

We rijden door en we gaan weer naar de tegen. Daarna klimmen we weer en krijgen we wel heel veel sneeuw. We stoppen bij Louis Lake alleen ff gauw een plaatje schieten want je ballen vriezen er af zo koud.

We komen grand tetons in en hier isde sneeuw weer over gegaan in regen, al word het zelfs droog. We komen weer langs de plek waar we van de week de grizzly met cubs hebben gezien en er staat een handje vol fotografen. Mama heeft haar cuppies in de boom gestopt en die liggen te slapen. We besluiten er de terug weg nog een keer langs te gaan.

Hies wilde heel graag moose zien. Ooit het ik van Revy de tip groose ventre road gekregen en daar hebben altijd wel wat gezien. Van de week trouwens niet. We besluiten om daar een kijkje te nenen dit pakt reuze goed uit. Er loopt een moose naast de auto. Ik kan zelfs de telelens niet gebruiken. Het leuke is dat wij ook de eerste zijn die hem spotten. Maar het duurt niet lang of er komt een moose jam.

Nou dat was wel super leuk. We rijden naar Jackson waar we rond lopen en een hapje eten. We besluiten om toch de zelfde weg terug te rijden, dit is wel om maar we willen kijken of we nog een kans maken op de grizzly met haar cubs en op de manier maken we meer kans op wild.

Ik doe samen met Hies wel eerst ff een tukkie als er eerder al wat te zien is horen we het wel. De achterbank kunnen we ook naar achter klappen, heerlijk. Ik word ook pas bij de grizzly wakker. Ze zijn we te zien maar lopen wel ver weg. De twee cubs spelen met elkaar en ik schiet toch een paar plaatjes.

Na een tijdje wachten rijden we verder en komen Yellowstone weer in. Hee duurt niet lang of we zien weer een grizzly lopen. Niet heel groot.... maar wel dichtbij. Door het slechte weer is het donker en dat maakt de omstandigheden voor fotografie niet tof maar met een beetje leunen op het raam hoop ik op een paar mooie plaatjes.

We rijden weer langs de geisers en we zien zowaar een paar zonnestralen. Bas denkt wat te zien in de verte, 2 coyotes of 2 kraanvogels, het is nog al niet een verschil zeg... ik kijk door de lens en het zijn 2 kraanvogels. Leuk maar te ver weg voor een foto.

Het laatste stukje naar de west ingang en daar zien we dan wel echt twee coyotes. Het is al een beetje schemer maar ik doe gewoon weer een poging. Ze zijn denk ik op zoek naar een hapje jonge gans maar kunnen ze niet vinden. De grote ganzen maken echt een hoop herrie om de coyotes af te leiden.

Nog 15 minuten rijden en dan zijn we het park weer uit. Onderweg na de cabin staan weer hertjes te grazen. Thuis drinken we nog een glaasje wijn bij de openhaard binnen.

Morgen word het weer weer beter, dan werr een dag in het park.

Ondanks het slechte weer toch een schitterende dag!

Nicole 2018-05-24 06:34:37

Weer een heerlijke dag in Yellowstone/Grand Teton. Toch ook wel leuk om (even) in de sneeuw te staan in mei :). Te gek dat jullie die moose hebben gezien! In de buurt van Petrified Tree (de weg van Mammoth naar Tower) zien we ze ook regelmatig. Ik hoop dat de Memorial Day Weekend gekte een beetje meevalt! Veel plezier

Reny 2018-05-24 07:07:00

Schitterend! Dat is dan een voordeel van slecht weer. De dieren laten zich sneller zien. Wat hebben jullie een geluk met het wildlife!

Monique1968 2018-05-24 07:07:35

Wow wat een mooie foto’s weer en wat een hoop wildlife ondanks het slechte weer! Topdag hoor!

Renee 2018-05-24 09:40:07

Wat hebben jullie weer een heerlijke vakantie! Ik geniet weer mee😄.

Antoinette 2018-05-24 14:52:10

hardstikke mooi die grizzly beren in the Grand teton.toen wij er waren stonden er dezelfde grote matrix borden op dezelfde weg met de waarschuwing voor overstekende grizzly beren met jongen.bij de Jackson Lake lodge zijn wij ook wel afgeslagen binnendoor helemaal komen dan uiteindelijk op de moose wilson road terecht, welke soms wel eens wordt afgesloten wegens te veel zwarte beren aktiviteit ook vaaak moose op /langs deze weg te zien

hans strabbing 2018-05-24 17:32:47

bij johnson lake lodge heb je ook de de willow flats daar lopen vele elken vooral in juni met jongen en dan wordt er elke dag wel zo'n jong opgegeten door de grizzly beren staan altijd vele fotograven de gehele dag dan. bij het moose visitor center liepen elk jaar onder de brug over de snake river ook moose gaan jullie via jackson weer terug naar salt lake city mogelijk nog even kijken dan nog heel veel plezier aan jullie allen.

hans strabbing 2018-05-24 17:39:39

En weer helemaal bij gelezen ! Wat een prachtige plaatjes weer, ondanks dat weer .... Jullie hebben het echt geweldig voor elkaar !!

Robert-Jan 2018-05-24 19:31:03

Hallo luitjes wat een fotos, beren en beren en nog eens beren. Fantastisch, ondanks het slechte weer. Wij zitten nu in Oostenrijk zien wel een prachtige natuur maar ons "wildlife" bestaat koeien met gezellige belletjes.