Bighorn national forrest of kunnen we beter big Moos zeggen….

Verenigde Staten, Keystone, south dakota

Dag 10 Cody naar Custer

Alle foto’s bij ons blog zijn gemaakt met mobiele telefoon. Thuis gaan we de foto’s van de camera’s bewerken en deze plaatse we bij het blog zodra die verplaats word naar onze website.

Pindat zet de foto’s er in willekeurige volgorde in…. Komt denk ik omdat ik alles op mijn telefoon doe, maar ik ben er mee gestopt alles op volgorde te zetten….

Vanochtend slapen we weer uit, althans we hebben geen wekker maar om 7:15 zijn we wakker en staan we op. We nemen ontbijt in de Safari ruimte en wanen ons even in Afrika ipv Amerika. Nou we het daar toch over hebben… we krijgen de vraag wat vind je nou mooier? En toch blijft Amerika voor ons het mooist. Waarom? Je kan hier overal gaan en staan waar je wilt. In Afrika zijn de wilde dieren super! De beleving van een olifant vlak langs je is niet de beschrijven. Maar wij vinden Amerika completer, dat maakt voor ons het verschil.

We rijden naar de wallmart halen wat boodschappen en gaan op pad. Hier zit een DQ maar het is echt nog te vroeg voor ijs…. Nou ja misschien ook niet maar heb net ontbijt achter mijn kiezen….

We rijden stukje om wat ik wel graag naar Devils Tower en dan door Bog Horn Forrest dan hebben nu een stukje bos want de rest word een saaie rit. Net als we Cody uitrijden zien we een trumpmobiel staan echt… only in America.

In Big Horn forrest moeten we aardig de berg op klimmen. Gelukkig trekt onze slee dat makkelijk… Het is een prachtig gebied…. Maar het is weer een beetje hazy zoals ze dat hier noemen waardoor je niet zo ver weg kan kijken.

Als we door de bergen rijden blijven we natuurlijk alert op wild…. En je gelooft het niet maar ik zie een moos liggen. Wat ver weg maar ze ligt er wel. De auto word gedraaid en in de berm gezet en met dit bakbeest maar het lukt.

De moose gaat staan en het is een dame. Bas rolt met zijn camera’s de berg af loopt door de ijskoude rivier om iets dichterbij te komen. Ik sla even over en bekijk het vanaf de weg. Dan zie ik er nog 2 staan waarvan 1 een mannetje met een mooi gewei. Ze zullen Nad nog niet zien maar ze zien mij wel kijken en aangezien er in dit gebied gejaagd mag worden lopen ze toch wat verder weg. Nu hopen dat Bas op tijd is voor wat mooie plaatjes.

Het mannetje blijft wel een tijdje staan. Maar ook die verdwijnt de bossen in. Als Bas terug komt door de rivier en weer de berg op geklauterd is het hem gelukt om mooie foto’s te maken en stonden er twee mannetjes en 1 vrouwtje, ik dacht 2 vrouwtjes en 1 mannetje maar 1 mannetje was jong en had een klein gewei.

Helemaal blij gaan we verder. En dan krijgen we een saai lang stuk. Als we bijna bij De old Tower zijn word de weg weer wat bossiger en we zien heel veel hertjes lopen.

Devils Tower is het eerste national monument van Amerika. Het is een gekker berg die opeens uitsteekt. We rijden naar de parkeerplaats en zien onderweg daar naar toe een veld met allemaal prairie hondjes. Dat is voor straks wel leuk.

Er loopt een trail om deze berg heen en die besluiten we te lopen. Als we erheen lopen zien we allemaal stukje doek in bomen geknoopt dit zijn gebed doekjes. Ik nu moet me er nog even in verdiepen waarom…. We hebben diverse mooie uitzichten over deze berg.

Als we weer bij de auto zijn rijden we naar de prairie hondjes. Ik pak mijn krukje en ga ergens zitten. Ze beginnen eerst te schreeuwen en rennen hun holletjes in. Maar na een tijdje komen ze er uit en hebben ze in de gaten dat je ze niks doet en lopen ze langs je heen. Maar ja als je er dan iemand weer aan komt lopen…. Hop zijn ze weer weg.

We gaan verder en besluiten ondanks dat het al wat aan de laten kant is toch binnen door te rijden. We komen in de black mountains en de bossen het is prachtig hier…. En dan opeens…. Zien we mountaintgoats. Van alles wat ik gedacht dat we hier misschien tegen zouden komen waren dat zeker geen Mountaingoats… maar er lopen er 6 waarvan 2 nog heel jong. Ze lopen te grazen langs de weg en likken op het asfalt. Zodra ze weg over steken lopen ze door de rivier maar hier zijn weer veel struiken.

Na 30 minuten rijden we door. We zien veel herten en tegelijker tijde bedenk ik me dat we in het donker aan gaan komen in Keystone. Dat is op zich niet erg alleen met al die herten langs de kant niet heel fijn….

Om 20:00 komen we aan. We moeten even zoeken naar het hotel maar zodra gevonden besluiten we eerst gauw wat te eten… Bas neemt een halve koe al zat er wel veel vet aan en ik neem een keer pasta met garnalen. Ik neem een keer geen bier maar een heerlijke magarita en die is erg lekker.

We checken in in het hotel en checken zelf uit en gaan lekker slapen…. Morgen voor op voor de zonsopkomst in Badlands!

www.basandesther.com

Jeetje, wat een wild en dat op 1 dag. Leuk hoor.